Kad aero būtina, buvo aišku metų prieš 5 - tereikėjo pažiūrėt, kad užsieniuose vyksta Man išvis keista, kaip Poškus su praktiškai plika mašina važinėja
Bet anyway - tie spliterio šonai, tai imho yra tas pats step1 - jei dėt spliterį, tai iškart bent su minimaliais vertikaliais bortais. Dabar net lėktuvai su wingletais visi
Project: Mazda MX5 Miata + K24 for Time Attack and Hairdressing
Re: Project: Mazda MX5 Miata + K24 for Time Attack and Hairdressing
DelSolSohcVtec BlueberryBeeProject
f31
Why waste time learning when ignorance is instantaneous?
f31
Why waste time learning when ignorance is instantaneous?
Re: Project: Mazda MX5 Miata + K24 for Time Attack and Hairdressing
nesutikčiau, pas jį daug aero dalykų. visksa subtiliai padaryta bet "agresijos"spade wrote:Man išvis keista, kaip Poškus su praktiškai plika mašina važinėja
miatos atveju aero toks dalykas kad jis veikia būdamas ten kur turi būt. Lygiai taip pat jis gali veikt priešingai būdamas ne ten kur turi būt (blogi atakos kampai, bloga pozicija ir t.t.)
pirmas žingsnis turėt veikiančią platformą (su įrodymais kad tai veikia - gripas/šiknos pojūtis/pagerėję laikai) ir tada nuo ten eit pas wingletus/canardsus/airdamą.
sutinku, nesudėtinga tai padaryt, bet mes kai absoliutūs newbsai tokiuose dalykuose tai baby steps
daug pavyzdžių kai gerus sprendimus daro ant blogo pagrindo ir visas sprendimas kaip visuma yra neveikiantis. pilna durnių su iniciatyva kurie sukuria anekdotinius dalykus vien tam, kad jie būtų padaryti, atrodo badass, realiai šūdas.
geriau lėčiau bet užtikrintai. taigi madinga vėluot
Team Beat - teambeat.lt
Eat, sleep, BOOST - eatsleepboost.lt
"In God we trust, all others bring data." - W. Edwards Deming
Eat, sleep, BOOST - eatsleepboost.lt
"In God we trust, all others bring data." - W. Edwards Deming
Re: Project: Mazda MX5 Miata + K24 for Time Attack and Hairdressing
Nesutik - Tavo reikalasard wrote:nesutikčiau, pas jį daug aero dalykų. visksa subtiliai padaryta bet "agresijos"spade wrote:Man išvis keista, kaip Poškus su praktiškai plika mašina važinėja
Tiesiog su tiek arklių imho jau senai turėtų būt "lėktuvas".
Taip. Bet nereikia tik iš to eilini kartą ezoterinės mistikos daryt - jau buvo daroma iš galios, paskui iš pakabų... Pats sakai, kad dabar tai ne stebuklas.miatos atveju aero toks dalykas kad jis veikia būdamas ten kur turi būt. Lygiai taip pat jis gali veikt priešingai būdamas ne ten kur turi būt (blogi atakos kampai, bloga pozicija ir t.t.)
pirmas žingsnis turėt veikiančią platformą (su įrodymais kad tai veikia - gripas/šiknos pojūtis/pagerėję laikai) ir tada nuo ten eit pas wingletus/canardsus/airdamą.
sutinku, nesudėtinga tai padaryt, bet mes kai absoliutūs newbsai tokiuose dalykuose tai baby steps
daug pavyzdžių kai gerus sprendimus daro ant blogo pagrindo ir visas sprendimas kaip visuma yra neveikiantis. pilna durnių su iniciatyva kurie sukuria anekdotinius dalykus vien tam, kad jie būtų padaryti, atrodo badass, realiai šūdas.
Detalės visad svarbios, bet stambūs dalykai išlieka stambiais.
Ką būtent Tavo nuomone spliteris daro?
DelSolSohcVtec BlueberryBeeProject
f31
Why waste time learning when ignorance is instantaneous?
f31
Why waste time learning when ignorance is instantaneous?
Re: Project: Mazda MX5 Miata + K24 for Time Attack and Hairdressing
neleidžia priešbamperiniam high pressure orui patekt po mašina ir taip didina poautomobilinio ir viršautomobilinio oro srautų slėgių skirtumą.spade wrote:Ką būtent Tavo nuomone spliteris daro?
nemistifikuoju sprendimų, tiesiog nežinau kaip juos reikia padaryt teisingai ir įsitikint kad jie veikia taip, kaip turi veikt.
Team Beat - teambeat.lt
Eat, sleep, BOOST - eatsleepboost.lt
"In God we trust, all others bring data." - W. Edwards Deming
Eat, sleep, BOOST - eatsleepboost.lt
"In God we trust, all others bring data." - W. Edwards Deming
Re: Project: Mazda MX5 Miata + K24 for Time Attack and Hairdressing
Tai visa mano "gili" mintis ir buvo, kad net ir nedideli sideplate'ai trukdytų srautui nuslysti kraštuose ir palindineti po spliteriu - milžiniško pliuso matyt jokio nebūtų, bet kažkokių grėsmių aš nelabai įžiūriu.
Ten gal ir airdam'ą reiktų pratempt iki šonų, kad ratai atsidurtų jo šešėlyje, nes dabar srautas, kiek aš suprantu, nuslydęs spliteriu į automobilio šoną yra besisukančio rato stumiamas lysti po automobiliu...
Bet anyway - Jūs darot kaip Jums atrodo teisinga. Aš tik šiaip savo mintis išsakau iš to kiek aš (nedaug) suprantu apie automobilius
O kaip įsitikint... na nežinau - gal siūlus lipdyt? Nebandėt pažiūrėt kas darosi?
Ten gal ir airdam'ą reiktų pratempt iki šonų, kad ratai atsidurtų jo šešėlyje, nes dabar srautas, kiek aš suprantu, nuslydęs spliteriu į automobilio šoną yra besisukančio rato stumiamas lysti po automobiliu...
Bet anyway - Jūs darot kaip Jums atrodo teisinga. Aš tik šiaip savo mintis išsakau iš to kiek aš (nedaug) suprantu apie automobilius
O kaip įsitikint... na nežinau - gal siūlus lipdyt? Nebandėt pažiūrėt kas darosi?
DelSolSohcVtec BlueberryBeeProject
f31
Why waste time learning when ignorance is instantaneous?
f31
Why waste time learning when ignorance is instantaneous?
Re: Project: Mazda MX5 Miata + K24 for Time Attack and Hairdressing
Šiaip tai tas yra planuose, tik laiko tie planai irgi pasiprašo pridėjus tai, kad prie mašinos darbo atsiranda vienokio ar kitokio, pirmiausia darai tuos darbus, be kurių nepavažiuosi, o paskui - kitus.
Visiška teisybė, ratus užsidengsim. Ir winglet'us šonuose turėsim, kad nesūkuriuotų po ratais ar aplink juos.
Siūlus kabint prasmės yra, kai turi kuo pažiūrėt į juos dabar jau turiu 240fps video feed, tai kitam sezonui pažiūrėsim.
Dėl baby steps - sakyčiau, kad tai yra labai geras būdas pamatyti, kas veikia, o kas - ne. Gal skamba kaip pasiteisinimas, bet, kaip IT žmogui, man kompiliuot projektą tik kai parašai visą kodą skambėtų nekaip
Visiška teisybė, ratus užsidengsim. Ir winglet'us šonuose turėsim, kad nesūkuriuotų po ratais ar aplink juos.
Siūlus kabint prasmės yra, kai turi kuo pažiūrėt į juos dabar jau turiu 240fps video feed, tai kitam sezonui pažiūrėsim.
Dėl baby steps - sakyčiau, kad tai yra labai geras būdas pamatyti, kas veikia, o kas - ne. Gal skamba kaip pasiteisinimas, bet, kaip IT žmogui, man kompiliuot projektą tik kai parašai visą kodą skambėtų nekaip
Re: Project: Mazda MX5 Miata + K24 for Time Attack and Hairdressing
Pagalvojau, kad kodėl ne.
100 - control arms
101 - subframes by Justas Gudavičius
102 - swap package
103 - ugly duckling is alive
104 - terrorizing the chicanes
105 - terrorizing the chicanes
106 - headlights go black
107 - headlights go black
108 - measurements for hood scoop
109 - the city I live in
110 - HEL brake hoses from hell
111 - adjustable sway bar
112 - low clearance - exhaust needs fixing
113 - going slightly beefier
114 - dem lowz
115 - relocating PS rack feeds
116 - relocating PS rack feeds
117 - working on a new wiring
118 - injectors upgrade for E85
119 - ethanol content sensor
120 - my new PS plumbing
121 - tight clearance for the plumbing
122 - Link ECU wiring
123 - making of a splitter
124 - almost ready
125 - straight pipe crazyness going to practical
126 - diff cooler in the makings
127 - diff cooler pump
128 - diff cooler radiator
129 - ball joint fracture
130 - ball joints do not stop me
131 - some customized PS
132 - one more win
133 - winnings are never enough
134 - swapping a gearbox to my customized housing
135 - mechanical problems
136 - interview to a major radio station in country
137 - a slight upgrade
138 - terrorizing chicanes some more
139 - finally chicanes terrorized me
140 - just an ordinary lunch break on track
141 - hacking of the instagram printer
142 - won first place in my class & 2nd in team standings
143 - bought a house with a garage
144 - leveled the floor
145 - painted walls & epoxied floor
146 - moving into the garage
147 - my future hobby workplace
148 - garage is getting better
149 - new block coming in
150 - assembly of the new block
151 - refreshed head
152 - head porting
153 - new engine essentially
154 - there you go - the reason for my high G oil starvation
155 - spare 6speed and bigger brakes for the rear
156 - oil problems fixed
157 - better revs is always better
158 - fresh paint for the interior
159 - old vs new & cut by my own hand
160 - oem subframe modified with 3mm steel
161 - oem subframe modified with 3mm steel
162 - brake cooling solution
163 - his and hers
164 - managed to finish 2nd
165 - some more order in the garage
166 - still dem lowz
167 - daily vs race
168 - trophy wall in my living room
169 - brakes are never enough
170 - spares & spares
171 - going for more camber with elongated ball joints from Bauer Motorsports
172 - yep it was brakes
173 - team is happy for the brakes
174 - I am wet again
175 - and that is why
176 - but weve spent the whole night before to replace a disintegrated clutch with junkyard one
177 - and it wasn't easy
178 - what does miata guy do in Arizona?
179 - guess who's wife made it to a automobile magazine
180 - another attempt at LINKing the miata
181 - offtrack
182 - whoops
183 - at least keep the template
184 - didnt stop me from making into 1st
185 - just a cool photo
186 - another cool photo
187 - why is this shit happening to me
188 - creating more replacements
189 - front areo in the making
190 - gonna be ok
191 - ok
192 - never enough of brakes
193 - bachelor party and guess who's driving
194 - got the rear made the back
195 - making it to the headlines
196 - wow
197 - last ride of the year
198 - some more family mx5 pron
199 - time to move into the garage
100 - control arms
101 - subframes by Justas Gudavičius
102 - swap package
103 - ugly duckling is alive
104 - terrorizing the chicanes
105 - terrorizing the chicanes
106 - headlights go black
107 - headlights go black
108 - measurements for hood scoop
109 - the city I live in
110 - HEL brake hoses from hell
111 - adjustable sway bar
112 - low clearance - exhaust needs fixing
113 - going slightly beefier
114 - dem lowz
115 - relocating PS rack feeds
116 - relocating PS rack feeds
117 - working on a new wiring
118 - injectors upgrade for E85
119 - ethanol content sensor
120 - my new PS plumbing
121 - tight clearance for the plumbing
122 - Link ECU wiring
123 - making of a splitter
124 - almost ready
125 - straight pipe crazyness going to practical
126 - diff cooler in the makings
127 - diff cooler pump
128 - diff cooler radiator
129 - ball joint fracture
130 - ball joints do not stop me
131 - some customized PS
132 - one more win
133 - winnings are never enough
134 - swapping a gearbox to my customized housing
135 - mechanical problems
136 - interview to a major radio station in country
137 - a slight upgrade
138 - terrorizing chicanes some more
139 - finally chicanes terrorized me
140 - just an ordinary lunch break on track
141 - hacking of the instagram printer
142 - won first place in my class & 2nd in team standings
143 - bought a house with a garage
144 - leveled the floor
145 - painted walls & epoxied floor
146 - moving into the garage
147 - my future hobby workplace
148 - garage is getting better
149 - new block coming in
150 - assembly of the new block
151 - refreshed head
152 - head porting
153 - new engine essentially
154 - there you go - the reason for my high G oil starvation
155 - spare 6speed and bigger brakes for the rear
156 - oil problems fixed
157 - better revs is always better
158 - fresh paint for the interior
159 - old vs new & cut by my own hand
160 - oem subframe modified with 3mm steel
161 - oem subframe modified with 3mm steel
162 - brake cooling solution
163 - his and hers
164 - managed to finish 2nd
165 - some more order in the garage
166 - still dem lowz
167 - daily vs race
168 - trophy wall in my living room
169 - brakes are never enough
170 - spares & spares
171 - going for more camber with elongated ball joints from Bauer Motorsports
172 - yep it was brakes
173 - team is happy for the brakes
174 - I am wet again
175 - and that is why
176 - but weve spent the whole night before to replace a disintegrated clutch with junkyard one
177 - and it wasn't easy
178 - what does miata guy do in Arizona?
179 - guess who's wife made it to a automobile magazine
180 - another attempt at LINKing the miata
181 - offtrack
182 - whoops
183 - at least keep the template
184 - didnt stop me from making into 1st
185 - just a cool photo
186 - another cool photo
187 - why is this shit happening to me
188 - creating more replacements
189 - front areo in the making
190 - gonna be ok
191 - ok
192 - never enough of brakes
193 - bachelor party and guess who's driving
194 - got the rear made the back
195 - making it to the headlines
196 - wow
197 - last ride of the year
198 - some more family mx5 pron
199 - time to move into the garage
Re: Project: Mazda MX5 Miata + K24 for Time Attack and Hairdressing
Truputį ilgesnė versija apie tai, kaip dalykai vietoje nestovi.
Motyvacija
Visuomet, kai laukia koks nors didesnis iššūkis, svarbu rasti motyvacijos ne tik jo imtis, bet ir užbaigti. Kartais motyvacijos užtenka, bet yra dalykų, kurie demotyvuoja. Jei ankstesniais metais motyvacijos trūko, tai šiemet man rankos nekilo dirbti prie automobilio dėl gerokai apšnerkštų dirbtuvių. Kad tik visos bėdos būtų tokios
Kaimynui atidaviau savo turėtą didžiulį, sunkų darbastalį. Kadangi iš jo lentynų išimtus daiktus bei visą kitą reikalingą šlamštą kažkur padėti reikia, pasigaminau 8m x 60cm dydžio lentynas palei lubas, ant kurių tilpo visiškai viskas, ką turiu. Berner cheminiai ankeriai puikiai laiko net tokius daiktus, kaip pavarų dėžes. Pasigaminau tris mažesnius darbastalius, kuriuos, esant reikalui, galiu sustatyti vieną šalia kito. Persidažiau grindis balta epoksidine derva.
Rezultatas - šviesios dirbtuvės, kuriose pagaliau vėl tapo malonu leisti laiką.
2019 sezonas
Ar trūksta arklio galių? Man atsakymas buvo aiškus. Norint tapti konkurencingu kovoje dėl podiumo 2019 metais, žiemą turėjo įvykti keletas pokyčiu po automobilio kapotu. Planavau naudoti kokius nors rimtesnius paskirstymo velenėlius bei įsiurbimo kolektorių, taip pat - pereiti prie e85 kuro.
Bėda ta, kad pokyčiai vyko ir techniniame reglamente. Minimalus automobilio su vairuotoju svoris kilo nuo 1150 kg, kuriam jau turėjau naudoti apie 10 kg. balasto, iki 1080 kg. Atrodytų, argi čia didelis skirtumas? Bet toks svoris jau nebūtų leidęs man nuo lyderių atsilikti tik sekunde ant šlapios dangos. Vadinasi, aš prarandu savo mažo svorio pranašumą, ir jį kompensuoti teks arklio galiomis, kurių net ir su rimtais velenėliai pritrūksiu.
Visa laimė, kad reglamento keitimo metu buvau Jungtinėse Valstijose. Tai buvo puiki proga papildyti mano užsakymą kaltiena - Saenz švaistikliais bei Wiseco 13.7 CR 87.5 (+0.5mm) stūmokliais. Dar labiau pasisekė, kad tuo metu Drag Cartel vykdė išpardavimus. Galiu tik pavydėti amerikiečiams - antradienį vakare užsakius daiktus, penktadienį juos jau turėjau rankose. Parsivežiau visą lagaminą įdomių žaislų.
Juos visus reikėjo sudėti į variklį, kurį surinkome naujomis dalimis vos prieš kiek daugiau, nei metus. Tačiau prisiminiau, kad patį variklį pirkau aklai, išardytą dalimis dėžėse, už €300 gaudamas, iš esmės, 235 arklio galias, kas buvo net labai geras sprendimas. Dėžėse buvo daugiau, nei vieno variklio dalys. Ką galiu panaudoti, ko trūksta? Nuėjęs į savo sandėlį kokias 15 minučių žiūrėjau į lentynas, kol suskaičiavau - iš jų turinio išeina dar vienas variklis.
Turėti atsarginį variklį yra gerai.
Bloką gręžėme, nes 87.5mm išmatavimas yra oversize, o taip pat senasis blokas buvo gerokai padėvėtas. Galvą šįkart naudojau standartinę K20Z3, nes norėjau kuo mažiau ardyti gerai važiuojantį motorą, o taip pat - pasitikrinti hipotezę dėl senojo variklio polinkio detonuoti aukštomis apsukomis. Viską į krūvą surinko Gytis, dviese įkrovėme variklį į mano bagažinę ir parsivežiau jį namo.
Kol variklis buvo renkamas, pasikeičiau pavarų dėžę - senosios sinchronizatoriai jau prašėsi atnaujinimo. Gerai yra turėt prikaupus retesnių dalių, ką?
Keičiant dėžę taip pat reikia ir pakeisti jos priekį, nes juk dėžė turi veikti su K serijos varikliu, ir tam reikalingas modifikuotas jos varpas.
Taipogi pasinaudojau proga ir iš naujo sutepiau poliuretanines įvores bei pasigaminau jų tepimo nenuėmus važiuoklės nuo mašinos taškus.
Lenktynių sezono pranašas - pavasariško oro rytas. Tokiu oru negalima valgyti pusryčių namie Tad pasistiprinu pernai paties sukonstruotoje terasoje ir kimbu į darbus.
Variklį užbaigiau rinkti jau savo dirbtuvėse - patogu, kai nuo svetainės sofos iki dirbtuvių yra 4 metrai. Sunkiausia buvo uždėti orkaitėje šildytą superdamperį bei nesugadinti tepalo slėgio daviklio sriegio, nes jį sugadinau. Dar pora vakarų ir variklis jau buvo savo vietoje. Kad ta vieta būtų patogesnė, truputį perdariau vieną iš variklio kronšteinų, pakeldamas variklį keletu milimetrų aukštyn, kad nesiremtų į vairo kolonėlę.
Čia ir prasidėjo.
Iš pradžių pastebėjau, kad tepalo slėgio daviklio sriegis - sugadintas ir praleidžia alyvą. Daviklis yra naudojamas tik gamykliniame Honda ECU apsaugai nuo žemo alyvos slėgio. Man ši funkcija nėra reikalinga, nes naudosiu Link G4+ ECU ir ten norėsiu sutaupyti įvesčių. Teks pataisyti taip:
Visa tai būtų nieko, tačiau kartais užkūrus garsas būdavo normalus, o kartais - kažkoks keistas, tarytum kokio draginio automobilio. Dar mane ir draugus nejaukiai nuteikė skardus metalinis tauškėjimas. Istorijas galima pasakoti ilgas, bet aš pasistengsiu trumpai.
Sureguliavome vožtuvų tarpelius ir metalinis tauškėjimas dingo. Matyt, naujų velenėlių efektas.
Prieš sutartą dyno stendo dieną nusprendžiau dėl visa ko dar sykį į tarpelius pažiūrėti. Nustačius variklį į TDC paaiškėjo, kad ten - iki pagal TDC priklausančios pozicijos velenėliams trūksta kokių 10º.
Grandinė sukant variklį smarkiai šokinėjo ant velenėlių dantračių - gal peršoko per dantį? Uždėjau ilgesnį viršutinį gradinės laikiklį - kad jei ir linkusi bus šokinėti, toli nepabėgtų. Pamėginau iš naujo uždėti grandinę nenuimdamas jos dangtelio - iš keleto bandymų vienas buvo truputį arčiau teisybės. Surinkau viską, pamėginau užkurti ir gavau tokio backfire, kad nubėgau žiūrėt, ar viskas yra vietoj.
Ne, ne viskas vietoje. Po varikliu kaupiasi alyvos bala. Siųsdamas save už kvailumą toli toli, imuosi ardymo. Po vožtuvų dangteliu viskas tvarkoje.
Atšaukiu dyno sesiją ir imuosi normalaus ardymo. Nuėmęs grandinės įtempėją pastebiu, kad jis nebeveikia - galima laisvai suspausti pirštais ir tą darant girdisi nekokie garsai jo viduje. Įdomus signalas.
Nuimu grandinę ir prisimenu, kad turiu kitą - reikia palyginti.
Hm. Ant variklio buvo gerokai ilgesnė. Keičiam! Internetai sako, kad OEM įtempėjai ilgai negyvena su tokiais, kaip mano, velenėliais. Tad užsakytas ir greitai iš JAV parkeliavo InlinePRO lenktyninis grandinės įtempėjas.
Viską sumontavus velenėlių pozicijos rezultatas - kur kas geresnis.
Čia taip pat suradau, iš kur atsirado alyvos bala po varikliu. Pamenat, rašiau apie ilgesnį viršutinį grandinės laikiklį? Tai va, jis yra per ilgas ir mano vožtuvų dangteliui neleidžia prisispausti... Bet gerai, kad turėjau šią problemą - dėl jos aptikau, kur buvo bėda su variklio timing'u.
Apsidovanojam save už pagaliau gerai padarytą darbą.
Sukalibruojam variklio aušinimo skysčio daviklį.
Uždedam ATI superdamper'į. Jis sukonstruotas taip, kad būtų siauresnis už alkūninio veleno priekį! Ši procedūra reikalauja specialaus įrankio, kurį pasigaminam suvirindami tvirtinimo strypą su alkūninio veleno škyvo varžtu. Kas buvo 2 valandų darbas, tapo 5 minučių malonumu.
Girdėjot apie Honda garsą? Taip, ir aš girdėjau. Reikia kažką daryti
Taigi, rezultatas - 280 Hp, 260 Nm ir labai graži greivė su 90%+ maksimalaus sukimo momento nuo 2700 iki 8000 apsukų, dėl ko maksimalūs arkliai yra ties lygiai 8000.
Kodėl 8000? Nes nebeužtenka 550cc purkštukų. Šiaip tai bus 8500.
https://www.youtube.com/watch?v=TXOAZu-CmI4
Taip pat, nors velenai bei stūmokliai ir leidžia sukti VTC iki 34º, ir aš turiu 25º bei 50º VTC aktuatorius, nusprendžiau nepatikėti sėkmės elektronikai bei susidėti 25º VTC. To neužtenka - maksimalus pasukimas išlaikomas iki pat 8000. Mažų mažiausia ką galima išlošti - dar bent 5, o gal ir 10 Ag viršutiniame apsukų ruožo trečdalyje.
Tam pasitelksime CNC frezavimą ir pamodifikuosime iš Cat'o dovanų gautą aktuatorių:
Motyvacija
Visuomet, kai laukia koks nors didesnis iššūkis, svarbu rasti motyvacijos ne tik jo imtis, bet ir užbaigti. Kartais motyvacijos užtenka, bet yra dalykų, kurie demotyvuoja. Jei ankstesniais metais motyvacijos trūko, tai šiemet man rankos nekilo dirbti prie automobilio dėl gerokai apšnerkštų dirbtuvių. Kad tik visos bėdos būtų tokios
Kaimynui atidaviau savo turėtą didžiulį, sunkų darbastalį. Kadangi iš jo lentynų išimtus daiktus bei visą kitą reikalingą šlamštą kažkur padėti reikia, pasigaminau 8m x 60cm dydžio lentynas palei lubas, ant kurių tilpo visiškai viskas, ką turiu. Berner cheminiai ankeriai puikiai laiko net tokius daiktus, kaip pavarų dėžes. Pasigaminau tris mažesnius darbastalius, kuriuos, esant reikalui, galiu sustatyti vieną šalia kito. Persidažiau grindis balta epoksidine derva.
Rezultatas - šviesios dirbtuvės, kuriose pagaliau vėl tapo malonu leisti laiką.
2019 sezonas
Ar trūksta arklio galių? Man atsakymas buvo aiškus. Norint tapti konkurencingu kovoje dėl podiumo 2019 metais, žiemą turėjo įvykti keletas pokyčiu po automobilio kapotu. Planavau naudoti kokius nors rimtesnius paskirstymo velenėlius bei įsiurbimo kolektorių, taip pat - pereiti prie e85 kuro.
Bėda ta, kad pokyčiai vyko ir techniniame reglamente. Minimalus automobilio su vairuotoju svoris kilo nuo 1150 kg, kuriam jau turėjau naudoti apie 10 kg. balasto, iki 1080 kg. Atrodytų, argi čia didelis skirtumas? Bet toks svoris jau nebūtų leidęs man nuo lyderių atsilikti tik sekunde ant šlapios dangos. Vadinasi, aš prarandu savo mažo svorio pranašumą, ir jį kompensuoti teks arklio galiomis, kurių net ir su rimtais velenėliai pritrūksiu.
Visa laimė, kad reglamento keitimo metu buvau Jungtinėse Valstijose. Tai buvo puiki proga papildyti mano užsakymą kaltiena - Saenz švaistikliais bei Wiseco 13.7 CR 87.5 (+0.5mm) stūmokliais. Dar labiau pasisekė, kad tuo metu Drag Cartel vykdė išpardavimus. Galiu tik pavydėti amerikiečiams - antradienį vakare užsakius daiktus, penktadienį juos jau turėjau rankose. Parsivežiau visą lagaminą įdomių žaislų.
Juos visus reikėjo sudėti į variklį, kurį surinkome naujomis dalimis vos prieš kiek daugiau, nei metus. Tačiau prisiminiau, kad patį variklį pirkau aklai, išardytą dalimis dėžėse, už €300 gaudamas, iš esmės, 235 arklio galias, kas buvo net labai geras sprendimas. Dėžėse buvo daugiau, nei vieno variklio dalys. Ką galiu panaudoti, ko trūksta? Nuėjęs į savo sandėlį kokias 15 minučių žiūrėjau į lentynas, kol suskaičiavau - iš jų turinio išeina dar vienas variklis.
Turėti atsarginį variklį yra gerai.
Bloką gręžėme, nes 87.5mm išmatavimas yra oversize, o taip pat senasis blokas buvo gerokai padėvėtas. Galvą šįkart naudojau standartinę K20Z3, nes norėjau kuo mažiau ardyti gerai važiuojantį motorą, o taip pat - pasitikrinti hipotezę dėl senojo variklio polinkio detonuoti aukštomis apsukomis. Viską į krūvą surinko Gytis, dviese įkrovėme variklį į mano bagažinę ir parsivežiau jį namo.
Kol variklis buvo renkamas, pasikeičiau pavarų dėžę - senosios sinchronizatoriai jau prašėsi atnaujinimo. Gerai yra turėt prikaupus retesnių dalių, ką?
Keičiant dėžę taip pat reikia ir pakeisti jos priekį, nes juk dėžė turi veikti su K serijos varikliu, ir tam reikalingas modifikuotas jos varpas.
Taipogi pasinaudojau proga ir iš naujo sutepiau poliuretanines įvores bei pasigaminau jų tepimo nenuėmus važiuoklės nuo mašinos taškus.
Lenktynių sezono pranašas - pavasariško oro rytas. Tokiu oru negalima valgyti pusryčių namie Tad pasistiprinu pernai paties sukonstruotoje terasoje ir kimbu į darbus.
Variklį užbaigiau rinkti jau savo dirbtuvėse - patogu, kai nuo svetainės sofos iki dirbtuvių yra 4 metrai. Sunkiausia buvo uždėti orkaitėje šildytą superdamperį bei nesugadinti tepalo slėgio daviklio sriegio, nes jį sugadinau. Dar pora vakarų ir variklis jau buvo savo vietoje. Kad ta vieta būtų patogesnė, truputį perdariau vieną iš variklio kronšteinų, pakeldamas variklį keletu milimetrų aukštyn, kad nesiremtų į vairo kolonėlę.
Čia ir prasidėjo.
Iš pradžių pastebėjau, kad tepalo slėgio daviklio sriegis - sugadintas ir praleidžia alyvą. Daviklis yra naudojamas tik gamykliniame Honda ECU apsaugai nuo žemo alyvos slėgio. Man ši funkcija nėra reikalinga, nes naudosiu Link G4+ ECU ir ten norėsiu sutaupyti įvesčių. Teks pataisyti taip:
Visa tai būtų nieko, tačiau kartais užkūrus garsas būdavo normalus, o kartais - kažkoks keistas, tarytum kokio draginio automobilio. Dar mane ir draugus nejaukiai nuteikė skardus metalinis tauškėjimas. Istorijas galima pasakoti ilgas, bet aš pasistengsiu trumpai.
Sureguliavome vožtuvų tarpelius ir metalinis tauškėjimas dingo. Matyt, naujų velenėlių efektas.
Prieš sutartą dyno stendo dieną nusprendžiau dėl visa ko dar sykį į tarpelius pažiūrėti. Nustačius variklį į TDC paaiškėjo, kad ten - iki pagal TDC priklausančios pozicijos velenėliams trūksta kokių 10º.
Grandinė sukant variklį smarkiai šokinėjo ant velenėlių dantračių - gal peršoko per dantį? Uždėjau ilgesnį viršutinį gradinės laikiklį - kad jei ir linkusi bus šokinėti, toli nepabėgtų. Pamėginau iš naujo uždėti grandinę nenuimdamas jos dangtelio - iš keleto bandymų vienas buvo truputį arčiau teisybės. Surinkau viską, pamėginau užkurti ir gavau tokio backfire, kad nubėgau žiūrėt, ar viskas yra vietoj.
Ne, ne viskas vietoje. Po varikliu kaupiasi alyvos bala. Siųsdamas save už kvailumą toli toli, imuosi ardymo. Po vožtuvų dangteliu viskas tvarkoje.
Atšaukiu dyno sesiją ir imuosi normalaus ardymo. Nuėmęs grandinės įtempėją pastebiu, kad jis nebeveikia - galima laisvai suspausti pirštais ir tą darant girdisi nekokie garsai jo viduje. Įdomus signalas.
Nuimu grandinę ir prisimenu, kad turiu kitą - reikia palyginti.
Hm. Ant variklio buvo gerokai ilgesnė. Keičiam! Internetai sako, kad OEM įtempėjai ilgai negyvena su tokiais, kaip mano, velenėliais. Tad užsakytas ir greitai iš JAV parkeliavo InlinePRO lenktyninis grandinės įtempėjas.
Viską sumontavus velenėlių pozicijos rezultatas - kur kas geresnis.
Čia taip pat suradau, iš kur atsirado alyvos bala po varikliu. Pamenat, rašiau apie ilgesnį viršutinį grandinės laikiklį? Tai va, jis yra per ilgas ir mano vožtuvų dangteliui neleidžia prisispausti... Bet gerai, kad turėjau šią problemą - dėl jos aptikau, kur buvo bėda su variklio timing'u.
Apsidovanojam save už pagaliau gerai padarytą darbą.
Sukalibruojam variklio aušinimo skysčio daviklį.
Uždedam ATI superdamper'į. Jis sukonstruotas taip, kad būtų siauresnis už alkūninio veleno priekį! Ši procedūra reikalauja specialaus įrankio, kurį pasigaminam suvirindami tvirtinimo strypą su alkūninio veleno škyvo varžtu. Kas buvo 2 valandų darbas, tapo 5 minučių malonumu.
Girdėjot apie Honda garsą? Taip, ir aš girdėjau. Reikia kažką daryti
Taigi, rezultatas - 280 Hp, 260 Nm ir labai graži greivė su 90%+ maksimalaus sukimo momento nuo 2700 iki 8000 apsukų, dėl ko maksimalūs arkliai yra ties lygiai 8000.
Kodėl 8000? Nes nebeužtenka 550cc purkštukų. Šiaip tai bus 8500.
https://www.youtube.com/watch?v=TXOAZu-CmI4
Taip pat, nors velenai bei stūmokliai ir leidžia sukti VTC iki 34º, ir aš turiu 25º bei 50º VTC aktuatorius, nusprendžiau nepatikėti sėkmės elektronikai bei susidėti 25º VTC. To neužtenka - maksimalus pasukimas išlaikomas iki pat 8000. Mažų mažiausia ką galima išlošti - dar bent 5, o gal ir 10 Ag viršutiniame apsukų ruožo trečdalyje.
Tam pasitelksime CNC frezavimą ir pamodifikuosime iš Cat'o dovanų gautą aktuatorių: