Coil'u aukscio/kietumo reguliavimas

Forumas diskusijoms apie pakaba, stabdzius, ratlankius, padangas, b.dezes, diferencialus etc - viska kas skirta perduot galinguma ant asfalto.
User avatar
MidaX
Posts: 757
Joined: 03 Jan 2006, 01:20
Location: Kaunas

Coil'u aukscio/kietumo reguliavimas

Post by MidaX »

Turim Subaru Impreza WRX ir coil'us HSD http://www.driftworks.com/shop/car-part ... 114-3.html
Puikiai suprantu, kad auksti ir tuolabiau kietuma reguliuojamas trasoi, svoriais ir t.t. Bet domintu kazkoks laikinas default'inis setupas isvaziavimui is garazo :)
Turim 16 kietumo padeciu ir didelias galimybes aukscio reguliavimui.
Domintu procentalinis aukscio/kietumo skirtumas priekio/galo, as kaip suprantu galas turetu but minkstesnis ir aukstesnis uz prieki? jei taip tai kiek? %?
koks optimalus priekio/galo kietumas butu masinai su pasilakstymais slalumuose, rukloi, gal kada i kacergine :)
Nissan 200sx S13 '89m. - sold
Nissan 200sx S14 '95m. - stolen
Subaru Impreza WRX '03m.

User avatar
Sharas
Posts: 531
Joined: 27 May 2006, 13:44
Location: Vilnius-Siauliai

Re: Coil'u aukscio/kietumo reguliavimas

Post by Sharas »

Pats masinos aukstis tai matyt pagal skoni, bet geriausiai sureguliuojamas ant svarstykliu - corner weight.
O default setupui galima tiesiog viska pasitatyti ~per viduri, o kai isvaziuosi tada ir prades matytis ar cia ka kietint ar minkstint reikia.
Volvo RWD - daily
Toyota RWD - race
Nissan RWD - fun

User avatar
LiNeLiZz
Posts: 190
Joined: 21 Jan 2008, 18:10
Location: Vilnius

Re: Coil'u aukscio/kietumo reguliavimas

Post by LiNeLiZz »

BD Motorsports

User avatar
MidaX
Posts: 757
Joined: 03 Jan 2006, 01:20
Location: Kaunas

Re: Coil'u aukscio/kietumo reguliavimas

Post by MidaX »

vazinejant gatvem kuriu asfaltas istirpo kartu su sniegu, coil'ai kuriu spiruokliu kietumas: 8kg/mm 6kg/mm, stipriai per kieta, amortikai padaryti ant minksciausios padeties.
Kaip supratau HSD kitu spiruokliu nesiulo. Ar galeciau taikyti nuo kazkokiu kitu coil'u? kaip bendrautu su mano coil'ais? kaip su spiruokles diametru, ilgiu ir t.t.? kokias patartumet?

p.s. gal kam per minksta ir nori keist? :D
Last edited by MidaX on 13 Apr 2012, 00:37, edited 1 time in total.
Nissan 200sx S13 '89m. - sold
Nissan 200sx S14 '95m. - stolen
Subaru Impreza WRX '03m.

User avatar
xargentum
Posts: 1446
Joined: 27 Aug 2007, 00:51
Location: Kaunas

Re: Coil'u aukscio/kietumo reguliavimas

Post by xargentum »

o man kazkaip su 6/5 buvo per minksta Kaune :D
Nissan 200sx rpS13 '94

User avatar
ard
Posts: 2186
Joined: 26 Feb 2006, 12:14
Location: Vilnius
Contact:

Re: Coil'u aukscio/kietumo reguliavimas

Post by ard »

galima keist praktiškai betką į betką, svarbiausias parametras gatvei yra spring rate'as.
pačios spyruoklės eigos ir kitų dalykų manau nereikės žiūrėt nes streetinių koilų dauguma spyruoklių yra labai panašios.
Team Beat - teambeat.lt
Eat, sleep, BOOST - eatsleepboost.lt

"In God we trust, all others bring data." - W. Edwards Deming

User avatar
Samurai
Posts: 86
Joined: 19 Jul 2011, 21:54
Location: Vilnius

Re: Coil'u aukscio/kietumo reguliavimas

Post by Samurai »

MidaX wrote:vazinejant gatvem kuriu asfaltas istirpo kartu su sniegu, coil'ai kuriu spiruokliu kietumas: 8kg/mm 6kg/mm, stipriai per kieta, amortikai padaryti ant minksciausios padeties.
Kaip supratau HSD kitu spiruokliu nesiulo. Ar galeciau taikyti nuo kazkokiu kitu coil'u? kaip bendrautu su mano coil'ais? kaip su spiruokles diametru, ilgiu ir t.t.? kokias patartumet?

p.s. gal kam per minksta ir nori keist? :D
deja, negaliu pasakyt del konkreciu skaiciu, taciau spyruokles spring rate priklauso nuo:
1. aktyviu viju skaiciaus (kuo maziau viju, tuo didesnis spring rate)
2. nuo spyruokles skersmens
3. vijos skersmens.

jei neklystu, tai yra kintamieji, kuriuos gali rinktis. dar galima butu i sarasa itraukti ir metalo savybes, beeet, neverta taip jau gilintis.
coil'u atveju taip iseina, kad gali rinktis tik is 2 parametru - vijos storis ir viju skaicius. vijos storis turi zymiai didesne itaka, nei viju skaicius.

kas liecia reguliavima, tai keiti ko gero spring load parametra. spring load parodo kokia jega reik spaust spyruokle, kad susispaustu tam tikra atstumo vieneta ir sis parametras yra kintamas, t.y. kuo labiau spaudi spyruokle, tuo daugiau reikia jegos ja suspaust dar per toki pat atstumo vieneta. mano nuomone, didindamas spring load sumazini pakabos eiga (kalbant apie ta pati automobili, nekeiciant jo svorio ar kitu parametru).

User avatar
romkasponka
Posts: 3479
Joined: 11 Jan 2006, 10:15
Location: Vilnius
Contact:

Re: Coil'u aukscio/kietumo reguliavimas

Post by romkasponka »

Jo prisikrauk plytu i bagazine ir padidinsi spring load ;)
romkasponka
E30 318is M42 (užšaldytas projektas)
E36 318is M44 DD
E83 3,0d
Vilnius

User avatar
gess
Posts: 1278
Joined: 23 Oct 2004, 00:05
Location: Siauliai

Re: Coil'u aukscio/kietumo reguliavimas

Post by gess »

Samurai wrote:
MidaX wrote:vazinejant gatvem kuriu asfaltas istirpo kartu su sniegu, coil'ai kuriu spiruokliu kietumas: 8kg/mm 6kg/mm, stipriai per kieta, amortikai padaryti ant minksciausios padeties.
Kaip supratau HSD kitu spiruokliu nesiulo. Ar galeciau taikyti nuo kazkokiu kitu coil'u? kaip bendrautu su mano coil'ais? kaip su spiruokles diametru, ilgiu ir t.t.? kokias patartumet?

p.s. gal kam per minksta ir nori keist? :D
deja, negaliu pasakyt del konkreciu skaiciu, taciau spyruokles spring rate priklauso nuo:
1. aktyviu viju skaiciaus (kuo maziau viju, tuo didesnis spring rate)
2. nuo spyruokles skersmens
3. vijos skersmens.

jei neklystu, tai yra kintamieji, kuriuos gali rinktis. dar galima butu i sarasa itraukti ir metalo savybes, beeet, neverta taip jau gilintis.
coil'u atveju taip iseina, kad gali rinktis tik is 2 parametru - vijos storis ir viju skaicius. vijos storis turi zymiai didesne itaka, nei viju skaicius.

kas liecia reguliavima, tai keiti ko gero spring load parametra. spring load parodo kokia jega reik spaust spyruokle, kad susispaustu tam tikra atstumo vieneta ir sis parametras yra kintamas, t.y. kuo labiau spaudi spyruokle, tuo daugiau reikia jegos ja suspaust dar per toki pat atstumo vieneta. mano nuomone, didindamas spring load sumazini pakabos eiga (kalbant apie ta pati automobili, nekeiciant jo svorio ar kitu parametru).
Zmogau gal truputi pasiskaityk bent pries komentuodamas. Kas yra spring rate pradzioj. :wink:

remis
Posts: 8
Joined: 10 Feb 2011, 02:02

Re: Coil'u aukscio/kietumo reguliavimas

Post by remis »

........

Zmogau gal truputi pasiskaityk bent pries komentuodamas. Kas yra spring rate pradzioj. :wink:[/quote]


tai gal galetum tada tu paiskint apie ta reguliavoma, nes dabar neaisku kuom tiket :?:

User avatar
Samurai
Posts: 86
Joined: 19 Jul 2011, 21:54
Location: Vilnius

Re: Coil'u aukscio/kietumo reguliavimas

Post by Samurai »

gess wrote:
Zmogau gal truputi pasiskaityk bent pries komentuodamas. Kas yra spring rate pradzioj. :wink:
taip zmogau, pasiskaiciau. nebent ne perskaitei, skaitydamas mano post'a.

http://www.eatonsprings.com/rate.htm
fast google search:
Rate can be simply stated as the amount of weight required to deflect a spring (any spring) one-inch. The lower the rate, the softer the spring. The softer the spring the smoother the ride.

Load Rate on the other hand is the amount of weight a spring is designed to carry when it is deflected to a certain height.
taigi, is to seka, kad jei spyruokle yra constant spring rate, ne variable, kur buna viju tankis kitoks, tau prireiks tokios pat jegos, norint paspaust ja per tarkim viena mm. autoriaus atveju - 8kg/mm. tai reiskia, kad ir kiek butu suspausta spyruokle, tau reikes dar 8kg svorio, kad suspaustum spyruokle 8mm. taciau, suspaudes tarkim 5mm, bendrai tau reikes ne 8 kg, o 48, kad suspaustum dar per 1mm.
tikiuosi sis sakinys geriau paaiskins minti, kuria pries tai buvau parases.
kaip sako: "sukietinau spyruokle", reik suprast, pakeite load'a, nes spring rate, kiek maciau coil'u, yra tas pats :!:
suspaudus spyruokle tu didini pradini reikiamo svorio kieki, kad suspaustum dar per viena mm. tas aktualu, jei naudoji visokius aerodinaminius elementus, kad vaziuojant dideliu greiciu spyruokle veiktu efektyviai, o ne bottom-out'intu pastoviai.

tai, gerbiamasis gess, ar aiskiau taip? :wink:

User avatar
romkasponka
Posts: 3479
Joined: 11 Jan 2006, 10:15
Location: Vilnius
Contact:

Re: Coil'u aukscio/kietumo reguliavimas

Post by romkasponka »

Tai spyruokle tu apkrausi papildpmai tik 2 atvejais, t.y. arba plytom, arba lekstutem suspaisdamas, bet siuo atveju tavo prosvaisa dides.
romkasponka
E30 318is M42 (užšaldytas projektas)
E36 318is M44 DD
E83 3,0d
Vilnius

User avatar
ard
Posts: 2186
Joined: 26 Feb 2006, 12:14
Location: Vilnius
Contact:

Re: Coil'u aukscio/kietumo reguliavimas

Post by ard »

esminis skirtumas spyruoklėse yra jų pasipriešinimas spaudimui. vienos būna linear, kitos progresinės. linear reikia 8kg pirmam 1mm, ir dar 8kg antram mm (16kg=2mm). su progresinėm sudėtingiau, nes reikia žinot jų koeficientą (kuris dažnai irgi būna kintamas). pvz 8kg/1mm, ~25kg/2mm.

pigių china/japan entry levelio koilų reguliavimas turėtų būt konservatyvus, nes jie dažniausiai turi progresinio spring rate'o spyruokles kurių parametrai nežinomi arba žinomi labai netikslūs. kiek mėginau koilus reguliuot tai padarius kad ir minimalų preloadą man mašina pasidarydavo pernelyg kieta ir ratai kildavo į orą nuo betkokio nelygumo.

labai geras swift springs grafikas parodantis spyruoklių parametrus:
Image
Team Beat - teambeat.lt
Eat, sleep, BOOST - eatsleepboost.lt

"In God we trust, all others bring data." - W. Edwards Deming

User avatar
gess
Posts: 1278
Joined: 23 Oct 2004, 00:05
Location: Siauliai

Re: Coil'u aukscio/kietumo reguliavimas

Post by gess »

Samurai wrote:
gess wrote:
Zmogau gal truputi pasiskaityk bent pries komentuodamas. Kas yra spring rate pradzioj. :wink:
taip zmogau, pasiskaiciau. nebent ne perskaitei, skaitydamas mano post'a.

http://www.eatonsprings.com/rate.htm
fast google search:
Rate can be simply stated as the amount of weight required to deflect a spring (any spring) one-inch. The lower the rate, the softer the spring. The softer the spring the smoother the ride.

Load Rate on the other hand is the amount of weight a spring is designed to carry when it is deflected to a certain height.
taigi, is to seka, kad jei spyruokle yra constant spring rate, ne variable, kur buna viju tankis kitoks, tau prireiks tokios pat jegos, norint paspaust ja per tarkim viena mm. autoriaus atveju - 8kg/mm. tai reiskia, kad ir kiek butu suspausta spyruokle, tau reikes dar 8kg svorio, kad suspaustum spyruokle 8mm. taciau, suspaudes tarkim 5mm, bendrai tau reikes ne 8 kg, o 48, kad suspaustum dar per 1mm.
tikiuosi sis sakinys geriau paaiskins minti, kuria pries tai buvau parases.
kaip sako: "sukietinau spyruokle", reik suprast, pakeite load'a, nes spring rate, kiek maciau coil'u, yra tas pats :!:
suspaudus spyruokle tu didini pradini reikiamo svorio kieki, kad suspaustum dar per viena mm. tas aktualu, jei naudoji visokius aerodinaminius elementus, kad vaziuojant dideliu greiciu spyruokle veiktu efektyviai, o ne bottom-out'intu pastoviai.

tai, gerbiamasis gess, ar aiskiau taip? :wink:
taip, is pradziu pasirode, kad maisai spring rate si spring load, ta prasme uz ta pati skaitai :)

remis
Posts: 8
Joined: 10 Feb 2011, 02:02

Re: Coil'u aukscio/kietumo reguliavimas

Post by remis »

MidaX wrote:Turim Subaru Impreza WRX ir coil'us HSD http://www.driftworks.com/shop/car-part ... 114-3.html
Puikiai suprantu, kad auksti ir tuolabiau kietuma reguliuojamas trasoi, svoriais ir t.t. Bet domintu kazkoks laikinas default'inis setupas isvaziavimui is garazo :)
Turim 16 kietumo padeciu ir didelias galimybes aukscio reguliavimui.
Domintu procentalinis aukscio/kietumo skirtumas priekio/galo, as kaip suprantu galas turetu but minkstesnis ir aukstesnis uz prieki? jei taip tai kiek? %?
koks optimalus priekio/galo kietumas butu masinai su pasilakstymais slalumuose, rukloi, gal kada i kacergine :)

cia radau video, kaip teisingai nusistatyt coiloveriu spiruokles kietuma, gal kam pades
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... lqOA35NmAw#!

User avatar
romkasponka
Posts: 3479
Joined: 11 Jan 2006, 10:15
Location: Vilnius
Contact:

Re: Coil'u aukscio/kietumo reguliavimas

Post by romkasponka »

ard wrote:labai geras swift springs grafikas parodantis spyruoklių parametrus:
Image
Tai, kad grafikas linijinis turetu buti ir neaisku kas yra X ashyje.
romkasponka
E30 318is M42 (užšaldytas projektas)
E36 318is M44 DD
E83 3,0d
Vilnius

User avatar
romkasponka
Posts: 3479
Joined: 11 Jan 2006, 10:15
Location: Vilnius
Contact:

Re: Coil'u aukscio/kietumo reguliavimas

Post by romkasponka »

remis wrote:cia radau video, kaip teisingai nusistatyt coiloveriu spiruokles kietuma, gal kam pades
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... lqOA35NmAw#!
Matosi, kad maerikieciai dar matavimo priemoniu neisrado. Kitas dalykas, kad nevisiems tai tinka, t.y. jei tu nori reguliuoti prosvaisa kai negali stumdyti viso amortiko stebules atzvilgiu tai toks variantas netinka.
romkasponka
E30 318is M42 (užšaldytas projektas)
E36 318is M44 DD
E83 3,0d
Vilnius

remis
Posts: 8
Joined: 10 Feb 2011, 02:02

Re: Coil'u aukscio/kietumo reguliavimas

Post by remis »

romkasponka wrote:
remis wrote:cia radau video, kaip teisingai nusistatyt coiloveriu spiruokles kietuma, gal kam pades
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... lqOA35NmAw#!
Matosi, kad maerikieciai dar matavimo priemoniu neisrado. Kitas dalykas, kad nevisiems tai tinka, t.y. jei tu nori reguliuoti prosvaisa kai negali stumdyti viso amortiko stebules atzvilgiu tai toks variantas netinka.
bet parodo, kiek uztenka spyruokle suspaust, kad galetum vazinet keliais, ir kad, pati coil'u spyruokle nebutu per daug laisva ar per daug suspausta, o jau pacio amortiko kietuma galima susireguliuot pagal savo vairavima

User avatar
romkasponka
Posts: 3479
Joined: 11 Jan 2006, 10:15
Location: Vilnius
Contact:

Re: Coil'u aukscio/kietumo reguliavimas

Post by romkasponka »

Nesuspratai, nes ant eiliniu coilu sukinejant tas verzles tu reguliuoji prosvaisa masinos, t.y. tu suspaudi "helperius", kurie skirti laikyti spyruokle lekstuteje kai issitempia spyruokle, o amortikas dar tempiasi toliau. Ta helperi gali dviem pirstais suspausti, jo charakteristikos buna nuo 2Nmm.
Image

Tokiuose gali reguliuoti kaip tavo nuorodoje, o prosvaisai keisti visa "body", tvirtinimo prie stebules atzvilgiu, stumdyti ir taip keisti prosvaisa, nes kaip matai ten zemiau dar yra pora verzliu.
Image
romkasponka
E30 318is M42 (užšaldytas projektas)
E36 318is M44 DD
E83 3,0d
Vilnius

User avatar
xargentum
Posts: 1446
Joined: 27 Aug 2007, 00:51
Location: Kaunas

Re: Coil'u aukscio/kietumo reguliavimas

Post by xargentum »

Tai tie antro tipo coilai geriau?
Nissan 200sx rpS13 '94

User avatar
romkasponka
Posts: 3479
Joined: 11 Jan 2006, 10:15
Location: Vilnius
Contact:

Re: Coil'u aukscio/kietumo reguliavimas

Post by romkasponka »

xargentum wrote:Tai tie antro tipo coilai geriau?
Mases atzvilgiu, dar kaikuriais niuansais ne, bet siaip universalesni prosvaisos atzvilgiu, t.y. didesnese ribose ja gali keisti.
romkasponka
E30 318is M42 (užšaldytas projektas)
E36 318is M44 DD
E83 3,0d
Vilnius

User avatar
gess
Posts: 1278
Joined: 23 Oct 2004, 00:05
Location: Siauliai

Re: Coil'u aukscio/kietumo reguliavimas

Post by gess »

Kad jau cia koilu tema paklausiu. Ar jus laikot koilu amortiko kietumo rakrelius visad i koilus sudetus? Koilai siuo atveju xyz. Jie nera besilaikantys labai tvirtai ir gał pavaziavus per kokias duobes gal ir butu imanoma pamesti. Nors yra 4 atskiri, tai gal taip ir sirti veziotis sudejus, tuo paciu ir ta skyle virsui pridengia gal, kad niekas neikrisu.

User avatar
romkasponka
Posts: 3479
Joined: 11 Jan 2006, 10:15
Location: Vilnius
Contact:

Re: Coil'u aukscio/kietumo reguliavimas

Post by romkasponka »

Zinai Merfio desni?

Jeigu kas nors gali nepasisekti, būtinai nepasiseks.
Jei sumuštinis krenta iš rankų, jis būtinai nukris sviestu į apačią.
Jei gali atsitikti kas nors negero, būtinai atsitiks.

Taip, kad imkis priemoniu ;)
romkasponka
E30 318is M42 (užšaldytas projektas)
E36 318is M44 DD
E83 3,0d
Vilnius

User avatar
gess
Posts: 1278
Joined: 23 Oct 2004, 00:05
Location: Siauliai

Re: Coil'u aukscio/kietumo reguliavimas

Post by gess »

Zinau as visa tai, del to ir klausiu, tai ko man imtis? Dabar esu nesudejes, ikisu tik kai reguliuot noriu, bet bijau, gal gali kokio brudo prikrist i ta skilute ir nebegalesiu normalia raktto ikist. Tai kaip?

User avatar
romkasponka
Posts: 3479
Joined: 11 Jan 2006, 10:15
Location: Vilnius
Contact:

Re: Coil'u aukscio/kietumo reguliavimas

Post by romkasponka »

gess wrote:Zinau as visa tai, del to ir klausiu, tai ko man imtis? Dabar esu nesudejes, ikisu tik kai reguliuot noriu, bet bijau, gal gali kokio brudo prikrist i ta skilute ir nebegalesiu normalia raktto ikist. Tai kaip?
Nu tai uzdek kamstuka arba uzsuk kokia aklina verzle.
romkasponka
E30 318is M42 (užšaldytas projektas)
E36 318is M44 DD
E83 3,0d
Vilnius

Post Reply