NA plius Turbo

Bendros diskusijos apie variklius ir ju tuninga.
Post Reply
User avatar
audriob
Posts: 136
Joined: 30 Jun 2008, 00:06
Location: Kaunas

NA plius Turbo

Post by audriob »

Idomus keli dalykai:
1. Sakykim NA variklio suspaudimas 10 +/-0.4 . Zinau kad turbo motoro suspaudimas 8-8.5. Klausimelis?? Jei tarkim zadama nedaug pusti 0.5-0.7 , gal nereikia lysti i motora ir mazinti suspaudimo?????? Ir isvis ar yra pagal ka pasiskaiciuoti ar isivertinti su pvz 10 laipsniu suspaudinu ir tarkim e98 benzinu, koks bus max boostas, prie kurio dar nedetonuoja. Aisku yra daug kitu faktoriu, bet visgi???
2. Ka reiktu daryti, tiksliau kuria kryptim eiti, kad turbinant pasiekti daugiau AG ir maziau NM. nes NM viska zudo? Nuo ko priklauso ag/nm santykis??
3. Sakykim turiu klienta kuris nori uzturbinti 4.4 v8 bmw motora. Kaip "paprastuoju budu" pasiskaiciuoti, kokiu jam reiktu turbinu, o gal geriau vienos?? Kad nesivelti i formules. Pusim iki 0.6bar. Tarkim gaminti hibrida is nedidelio sunkvezimio turbos??


Aciu uz nuorodas, kur galeciau rasti atsakymu i mano klausimus (jeigu neiseina keliais sakiniais aprasyti)
e36 v12 m73
996 C4
996 TT

User avatar
deshriuz
Posts: 40
Joined: 26 Feb 2009, 12:51
Location: Kaunas

Re: NA plius Turbo

Post by deshriuz »

Straipsniukas apie arklius ir sukimo momenta, (man rodos kad forume kazkur buvo, oga klystu)
http://www.autos.lt/index.php?subj=readtopic&id=20
AE82GT Twin Cam 16

dolphin
Posts: 383
Joined: 03 Jan 2007, 17:56

Re: NA plius Turbo

Post by dolphin »

audriob wrote: 2. Ka reiktu daryti, tiksliau kuria kryptim eiti, kad turbinant pasiekti daugiau AG ir maziau NM. nes NM viska zudo? Nuo ko priklauso ag/nm santykis??
Net nesugebeciau visko isvardint, ko gero :roll: AG/Nm priklauso nuo variklio sureguliavimo/programavimo (AFR, degimas, boost'o), pacio turbokompresoriaus, jo savybiu(saltos-karstos dalies santykiai etc...), geometrijos... Zodziu, yra daug smulkmenu, kurios sudaro visuma.
Daryciau prielaida, jog twin-turbo setup'as turetu daugiau low-end power'io, nei single-turbo..

Geras retorinis klausimas autoriui butu, kaip rinksites turbokompresoriu, ar is to, ka srote galima rasti, ar ne?
Ir ar tikrai reikia bijoti tu Nm? Kam isvis tada "turbinti"? :roll:

SR20DE
Posts: 435
Joined: 25 Oct 2007, 01:45
Location: Vilnius

Re: NA plius Turbo

Post by SR20DE »

galbut su EBC reguliuojant slegi, galima atitinkamai 'reguliuoti' ir sukimo momenta? Man buvo mintis su kokiu nors VAG'iniu solenoidu ( maciau pas visokias A3, A4 turbo... ) valdyti slegi, t.y. sustatyti boost zemelapi (ECUmaster turi tokia galimybe), kad su apsukom keltu slegi, ko pasekoje motorui maziau streso - tik tiek, kad zemuose matyt vaziuos taip, kaip pasidarysi... nors mano atveju high comp. + maza sraige visai smagiai vaziuotu :)

P.S. sorry, jeigu visgi tai nesamone sakykim del kitu motoro savybiu :roll:

User avatar
spade
Posts: 5011
Joined: 04 Apr 2003, 14:19
Location: Vilnius

Re: NA plius Turbo

Post by spade »

1. Ne. Ne (bent jau jokiu normaliu tikslumu).
2. Nera jokio Ag/Nm santykio. Tai tas pat dalykas tik prie zemesniu apsuku mes ta vadinam Nm, o prie aukstesniu Ag (cia taip labai primityviai). Tai jei nori, kad butu maziau "Nm", reikia tiesiog stengtis juos gauti prie aukstu apsuku... Aptariamu atveju paprasciausias variantas, kaip SR20DE sake - tiesiog sumapint boosta su elektroniniu boost kontroleriu taip kaip norisi ir tiek. Arba imt per didele(s) turbina(s).
3. Jau daug kartu sakiau: paprasciausias budas parinkti turbinas yra ziureti i siekiamus arklius. Taskas. Jei pvz nori 500 ag, tai ir imi viena turbina, kuri palaikys 500Ag (tarkim nuo furos) arba dvi kurios palaiko po 250Ag (cia vos ne belenkokios turbos... T28 nuo nissanu; T3 nuo saabu, lanciu, belenko; TD04 nuo wrx'u etc...). Is principo tos turbinos netgi neprivalo buti visiskai vienodos (nors daryt viena "ant" 400 Ag, kita ant 100Ag labai nerekomenduociau, bet daugiau maziau vienodos tiks). NB: Cia mes kalbam apie "paprastai", ne apie "idealiai".
DelSolSohcVtec BlueberryBeeProject
f31
Why waste time learning when ignorance is instantaneous?

User avatar
audriob
Posts: 136
Joined: 30 Jun 2008, 00:06
Location: Kaunas

Re: NA plius Turbo

Post by audriob »

dolphin wrote: Geras retorinis klausimas autoriui butu, kaip rinksites turbokompresoriu, ar is to, ka srote galima rasti, ar ne?
Ir ar tikrai reikia bijoti tu Nm? Kam isvis tada "turbinti"? :roll:
Visi tokie NA to TA projektai paprastai buna biudzetiniai iki tol kol savininkas atvazineja sezona ir susipranta gamintis hibridini turbo, ar tai anksciau uzsipuciancia. Todel turbokompresoriu renkames srote.
Nm nereikia bijoti kai jie nevirsija 500, o kai gresia 700nm ar daugiau, nzn pavaru deziu (ne custom kur uz visa projekta brangesnes) kurios ''saugiai'' juos laikytu, nekalbu apie pusasius su granatom
spade wrote:1. Ne. Ne (bent jau jokiu normaliu tikslumu).

Tai visgi gal kas turit gyvenimisku pvz??? kiek kas ant ko ir nedetonavo????Ar esat girdeje paskalu??? :)


spade wrote: 3. Jau daug kartu sakiau: paprasciausias budas parinkti turbinas yra ziureti i siekiamus arklius. Taskas. Jei pvz nori 500 ag, tai ir imi viena turbina, kuri palaikys 500Ag (tarkim nuo furos) arba dvi kurios palaiko po 250Ag (cia vos ne belenkokios turbos... T28 nuo nissanu; T3 nuo saabu, lanciu, belenko; TD04 nuo wrx'u etc...). Is principo tos turbinos netgi neprivalo buti visiskai vienodos (nors daryt viena "ant" 400 Ag, kita ant 100Ag labai nerekomenduociau, bet daugiau maziau vienodos tiks). NB: Cia mes kalbam apie "paprastai", ne apie "idealiai".
aciu apie tai raso corky bello knygoje. tik jei pratestume kalba apie tas dideles, velai puciancias nuo ''furu'' ar yra kur info pasiskaityti, kaip nuo dyzelio jos netinka(tinka ) ant benzino
e36 v12 m73
996 C4
996 TT

User avatar
spade
Posts: 5011
Joined: 04 Apr 2003, 14:19
Location: Vilnius

Re: NA plius Turbo

Post by spade »

Tu paieska sitam forume naudojeis? :?

Imformacija kiek kazkas pute ant kazkokio kito variklio ir nedetonavo tau nieko neduos - kiekvienas variklis individualus, o vis tiek esme visa reguliavime...
DelSolSohcVtec BlueberryBeeProject
f31
Why waste time learning when ignorance is instantaneous?

User avatar
romkasponka
Posts: 3479
Joined: 11 Jan 2006, 10:15
Location: Vilnius
Contact:

Re: NA plius Turbo

Post by romkasponka »

Tai jei pusi nedaug, nes bijai Nm, tai kam ta suspaudima mazinti, kai zmones i stockus su 10:1 pucia po puse baro...
romkasponka
E30 318is M42 (užšaldytas projektas)
E36 318is M44 DD
E83 3,0d
Vilnius

wrx
Posts: 524
Joined: 06 Mar 2006, 19:21
Location: Kaunas

Re: NA plius Turbo

Post by wrx »

bent jau nuo WRX'o TD04L turbas gali nupirkti po ~400lt geros bukles.

EdgaBMW
Posts: 138
Joined: 10 Jun 2007, 11:37
Location: Kaunas

Re: NA plius Turbo

Post by EdgaBMW »

romkasponka wrote:Tai jei pusi nedaug, nes bijai Nm, tai kam ta suspaudima mazinti, kai zmones i stockus su 10:1 pucia po puse baro...
tai mes ta ir norim suzinot, ar reikia mazint suspaudima jei pust 0.5-0.6 baro
ex BMW E30 4.4 V8 M'tech 2
next ...

SR20DE
Posts: 435
Joined: 25 Oct 2007, 01:45
Location: Vilnius

Re: NA plius Turbo

Post by SR20DE »

dar klausimas kur leksit, nes nemazinant suspaudima, tiesiog stipriai kils EGT...jeigu nesiruosiat lekti kokiu endurance tipo lenktyniu, tai galima ir neliesti, svarbiau bus teisingai viska sureguliuoti.

EdgaBMW
Posts: 138
Joined: 10 Jun 2007, 11:37
Location: Kaunas

Re: NA plius Turbo

Post by EdgaBMW »

SR20DE wrote:dar klausimas kur leksit, nes nemazinant suspaudima, tiesiog stipriai kils EGT...jeigu nesiruosiat lekti kokiu endurance tipo lenktyniu, tai galima ir neliesti, svarbiau bus teisingai viska sureguliuoti.
nu 1000km greitu metu nera itraukta i planus :D
ex BMW E30 4.4 V8 M'tech 2
next ...

Post Reply