Biturbo su skirtingo dydžio turbinom

Bendros diskusijos apie variklius ir ju tuninga.
User avatar
spade
Posts: 5006
Joined: 04 Apr 2003, 14:19
Location: Vilnius

Biturbo su skirtingo dydžio turbinom

Postby spade » 02 Sep 2016, 14:45

Ok, long time no boost ;)

Aš tiesą sakant jau net nežinau ar čia vis dar tokio lygio diskusijos vyksta, bet anyway - apmąstymams:

Tarkim turim varikli (jei kam norisi detaliau įsivaizduot, tai 3.0l 6cyl inline) su log manifoldu, ant kurio kabinam dvi turbinas, kurios maitina viena įsiurbimo kolektorių per vieną droselį. T.y. iš esmės turim paprastą subalansuotą biturbo (ar twinturbo, whatever).

Dabar įsivaizduokim, kad tos turbinos, kurias pakabinom yra ne vienodo dydžio, o labai skirtingos savo dydžiu (skaičiai iš lempos - jie tik idėjos iliustracijai):
Viena yra tarkim T200 - max pajėgia ant šito motoro pūst (būdama viena) 200Ag prie 1,5 bar, užsipucia prie 2000 bet ant aukštesnių apsukų padūsta;
Kita yra T600 - atitinkamai max 600Ag prie tų pačių 1,5bar, bet užsipučia ties kokiais 5000...
T.y. iš esmės turbinos yra vienodos ir sureguliuotos vienodai tiesiog viena yra 3x pajėgesnė.

Ir dabar klausimas: kaip tokia sistema veiktų. Kaip užsipūtinėtų, prie kokių apsukų, kokia turbinų tarpusavio dinamika, kiek max arklių palaikytų... etc.
Na o tiems, kas išvis nori palaužyt galvą, dar klausimas - ar mažoji turbina stall'intų ir surge'intų?

Aš turiu idėjų, bet įdomu, kaip kitiems atrodo...
DelSolSohcVtec BlueberryBeeProject
e91
IbizaTDI [abandoned]
SV650S [crashed]
WRXwagon [stolen]
LTSR.LT [dead]

Why waste time learning when ignorance is instantaneous?

User avatar
ard
Posts: 2149
Joined: 26 Feb 2006, 12:14
Location: Vilnius
Contact:

Re: Biturbo su skirtingo dydžio turbinom

Postby ard » 02 Sep 2016, 15:50

mažoji užsipūs vėliau, jeigu nebus exh srauto valdymo ir nukreipimo nuo didesnio turbako, t.y. srautas dalinsis ir kažkiek suks didesnę, tuo tarpu kai turėtų sukt mažesnę.
užsipūtus mažai turbai ir kylant loadui kils exh dujų srautas kurio daugiau % eis per didelį turbą, nes mažasis bus restriktyvus.

čia su mintim, kad mažasis išvis pūsis, nes didesnis turbakas su didesniu turbine hausingu bus mažiau restriktyvus, o dujos keliauja mažiausio pasipriešinimo keliu...

mažoji nestallintų nes ji gautų exh dujų srauto. apie surdžą nieko nežinau :lol:
Team Beat - teambeat.lt
Eat, sleep, BOOST - eatsleepboost.lt

"In God we trust, all others bring data." - W. Edwards Deming

taukelis
Posts: 330
Joined: 17 Feb 2005, 20:32
Location: Vilnius

Re: Biturbo su skirtingo dydžio turbinom

Postby taukelis » 07 Sep 2016, 15:18

O Spade aprasyta sistema yra praktikoje naudojama?
As kazkada (idomumo delei) googlinau del compound turbo, tai vienas zmogus buvo rases, kad tokioj sistemoj yra didesne ir mazesne turba, bet ju karstosios dalys turi buti vienodo dydzio.
S13

User avatar
spade
Posts: 5006
Joined: 04 Apr 2003, 14:19
Location: Vilnius

Re: Biturbo su skirtingo dydžio turbinom

Postby spade » 08 Sep 2016, 16:00

taukelis wrote:O Spade aprasyta sistema yra praktikoje naudojama?
Gamykliškai ne. Nors yra buvę žmonių, kurie darė junkyard turbo projektus su dviem belenkokiom turbinom... bet ne su 3x dydžių skirtumu tarp jų.

As kazkada (idomumo delei) googlinau del compound turbo, tai vienas zmogus buvo rases, kad tokioj sistemoj yra didesne ir mazesne turba, bet ju karstosios dalys turi buti vienodo dydzio.
Tai apie ką aš rašiau ne compound (jei tiksliau tai 2 stage), o paprastas lygiaigretus biturbo.
Ir ne, pas compounde jokiu būdu negali būt karštos pusės vienodos :D :D :D Tai būtų l.nekokia mintis.
DelSolSohcVtec BlueberryBeeProject
e91
IbizaTDI [abandoned]
SV650S [crashed]
WRXwagon [stolen]
LTSR.LT [dead]

Why waste time learning when ignorance is instantaneous?

taukelis
Posts: 330
Joined: 17 Feb 2005, 20:32
Location: Vilnius

Re: Biturbo su skirtingo dydžio turbinom

Postby taukelis » 08 Sep 2016, 17:10

spade wrote:Ir ne, pas compounde jokiu būdu negali būt karštos pusės vienodos :D :D :D Tai būtų l.nekokia mintis.

Sorry, jau krypstu nuo temos :), bet kalbant apie compound, tai mazosios turbos wg srautas turi keliauti i didele turba? Ten kur rase apie ta sistema su vienodom karstom dalim, tai wg stovi pries abi turbas ir viska meta lauk.
S13

donce
Posts: 291
Joined: 17 Jan 2005, 21:07

Re: Biturbo su skirtingo dydžio turbinom

Postby donce » 22 Sep 2016, 12:04

ard wrote:mažoji užsipūs vėliau, jeigu nebus exh srauto valdymo ir nukreipimo nuo didesnio turbako, t.y. srautas dalinsis ir kažkiek suks didesnę, tuo tarpu kai turėtų sukt mažesnę.
užsipūtus mažai turbai ir kylant loadui kils exh dujų srautas kurio daugiau % eis per didelį turbą, nes mažasis bus restriktyvus.

čia su mintim, kad mažasis išvis pūsis, nes didesnis turbakas su didesniu turbine hausingu bus mažiau restriktyvus, o dujos keliauja mažiausio pasipriešinimo keliu...

mažoji nestallintų nes ji gautų exh dujų srauto. apie surdžą nieko nežinau :lol:

vienintelis budas kad mazoji pustusi is pat karto, yra statyti WG pries didesnes turbos sikna ir tas wg blokuotu srauta didelei turbai, kol nesusidaro pvz 0.5 bar slegis isiurbime
BNV. 696 whk

Niokas
Posts: 587
Joined: 12 Mar 2009, 19:43

Re: Biturbo su skirtingo dydžio turbinom

Postby Niokas » 23 Sep 2016, 12:52

mazosios turbos ismetimas,ir didelis(nes tures pabypasint ismetamasias i didziaja) vg valdyti mazosios sukiam turi buti nukreipti i didziosios karstos iejima,bet valdyt apsoliutiniam ismetimo komektoriaus back presure , reikia dar vieno vg,kuris mestu dujas lauk pasiekus norima powery su abiem besisukanciom turbom. finale turetum motoro zvaluma kaip su mazaja, o diapazonas galima padaryt rura nejuntamai tiesiskas,nes didziaja isukineja jau nebe atmosferikas(daugiau ismetimo duju).

visas bajeris sakyciau,pasirinkt teisingus turbinu,sparnuociu santykius,kad abi turbos butu efektyvios,kai back presure susivienodins atsidarius antram vg.
pvz. kad su tokiu paciu karstos puses back presure,didzioji nepradetu pust i mazaja ir lauk per filtrus.

ir aisku mazoji,butu protinga tvin skroline su dviem dideliais vg,

bet protingai viska darant ant otto ciklo motoru,vienu stage galima pasidaryt tikrai daug galingumo,su tikrai placiu diapazonu.

500ag su spoolu nuo 3000rpm su 2,0 motoru 4cil. tikrai imanoma. kam komplikuotis ant lygaus ?
Utenos Termodinamika
utenostermodinamika@gmail.com
860300501
Utenos Termodinamika fb

User avatar
FullSpeed1
Posts: 372
Joined: 25 Mar 2010, 18:54

Re: Biturbo su skirtingo dydžio turbinom

Postby FullSpeed1 » 11 Oct 2016, 12:29

Saab 1.9 su dviem turbinom yra.
Galima ten paziureti konctrukcija, maziau burti reiktu.

User avatar
Fiend
Posts: 1668
Joined: 28 Mar 2004, 16:03
Location: Vilnius

Re: Biturbo su skirtingo dydžio turbinom

Postby Fiend » 24 Jan 2018, 14:26

FullSpeed1 wrote:Saab 1.9 su dviem turbinom yra.
Galima ten paziureti konctrukcija, maziau burti reiktu.


Skritingų dydžių?!
omg!
200sx 92' Stage [6] Drift Tool

kardanas
Posts: 58
Joined: 04 Jul 2012, 22:18

Re: Biturbo su skirtingo dydžio turbinom

Postby kardanas » 04 Mar 2018, 19:06

sprinteris bitrubo
Image
Image
Image
Image
Image
Image

User avatar
DaBest
Posts: 104
Joined: 18 Feb 2007, 12:34
Location: Siauliai

Re: Biturbo su skirtingo dydžio turbinom

Postby DaBest » 06 Mar 2018, 12:04

senas reikalas cia, Sprinteris jau 2006-2009 modelyje pradejo deti biturbo, ir tos turbos spygos dydzio :)
89' Volvo 760 2.3Turbo Wagon Mafia - for fun
89' Volvo 740 2.3 + 54mm - daily


Return to “Force Majeure”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest