Variklio Remontas

Bendros diskusijos apie variklius ir ju tuninga.
Cipsuotas
Posts: 13
Joined: 24 Aug 2013, 01:28

Variklio Remontas

Post by Cipsuotas »

Sveiki,atsitiko tokia situacija. Bmw 330xd 150kw= 202kw(cipuota) ,pradege stumoklis. Masina nuvezta i servisa ir meistras keis tik viena stumokli ir tik vieno stumoklio ziedus,ar taip galima daryt? Automobilis bus perprogramuotas ir toliau vazines su 200kw... Ar turi but pasirinktas kitas variantas,honingavimas pilnas grupes ziedu keitimas? Aciu uz atsakyma,

KDM
Posts: 452
Joined: 02 Nov 2009, 20:53
Location: Silute

Re: Variklio Remontas

Post by KDM »

reiketu ivertinti likusiu gilziu ir ziedu bukle, kiek issidevejusios gilzes koks ovalumas, kiek sudile ziedai ir t.t.
Jeigu kiausinio nera manau uztektu prahoninguot ir pakeist visus ziedus bent jau .
Nissan 200sx s13 ca'ske dalimis.
Chrysler Grand Voyager - diesel power for daily ;]]
Bmw e30 touring ..

User avatar
Sapnas
Posts: 70
Joined: 12 Apr 2012, 22:25
Location: Gelgaudiskis

Re: Variklio Remontas

Post by Sapnas »

Ir dar turi vezti patikrinti purkstukus, nes bereikalo netirpsta stumuokliai, o ypac vienas.

Cipsuotas
Posts: 13
Joined: 24 Aug 2013, 01:28

Re: Variklio Remontas

Post by Cipsuotas »

Aciu labai uz atsakyma. Bet keisti viena stuma su vieno stumo ziedais yra nelogiska ir nepraktiska?

User avatar
ATMBOY
Posts: 2899
Joined: 20 Mar 2005, 09:27
Location: Vilnius
Contact:

Re: Variklio Remontas

Post by ATMBOY »

Cipsuotas wrote:Aciu labai uz atsakyma. Bet keisti viena stuma su vieno stumo ziedais yra nelogiska ir nepraktiska?
praktishka logishka pigu ir gerai, next step autoplius.lt

Gedasx
Posts: 551
Joined: 12 Jul 2011, 21:11
Location: vilnius

Re: Variklio Remontas

Post by Gedasx »

Sitas geras :)))
Tai tu dabar sutvarkysi pasekmes.. O priezastis liks ir degs toliau. As manau imi kita varikli ir drozi toliau susitvarkes priezasti.. Nezinau kur net parduoda po zieda :))) bmw kapitalke brangi. Ides kazkoki sena stuma su senais ziedais.

Mariuzzzz
Posts: 197
Joined: 12 Mar 2011, 16:21

Re: Variklio Remontas

Post by Mariuzzzz »

Bek tu gal nuo to serviso :)

Nave
Posts: 120
Joined: 14 Oct 2010, 11:07
Location: Sostine
Contact:

Re: Variklio Remontas

Post by Nave »

Cipsuotas wrote:Aciu labai uz atsakyma. Bet keisti viena stuma su vieno stumo ziedais yra nelogiska ir nepraktiska?
Tai yra visiška nesąmonė. Jei darai - daryk gerai arba tiesiog imk iš šroto kitą motorą, ne karvę juk jie kainuoja. Jei man pasiūlytų keisti tik vieno stumo žiedus, aš tą pačią sekundę pakeisčiau.............motoristą ;)
ATMBOY wrote: praktishka logishka pigu ir gerai, next step autoplius.lt
Geriausias atsakymas :lol:
You will hear turbo owners bang on about how much faster their cars are. Trust me. They are.
'10 e82 135i M-Sport jb4 on E85
'12 Insignia OPC
'96 Project: 'Evolibra'

User avatar
romkasponka
Posts: 3479
Joined: 11 Jan 2006, 10:15
Location: Vilnius
Contact:

Re: Variklio Remontas

Post by romkasponka »

Nave wrote:Jei man pasiūlytų keisti tik vieno stumo žiedus, aš tą pačią sekundę pakeisčiau.............motoristą ;)
Nu cia gal galima daryti viena isimti nebent variklis po kapitalinio nuvaziaves yra koki 1000km, bet jei 100.000 tai butu nelabai protinga del galimo skirtingo issidevejimo detaliu lemianciu kompresija. Jau nekalbant apie tai, kad keiciant ziedus ir cilindra reikia honinguoti, kad viskas normaliai prisidirbtu, o kaip ta padaryti variklio nepaberus visiskai nelabai isivaizduoju. Kitas dalykas koks skirtumas remonto kainos keiciant viena stuma ir ziedus lyginant su vienu stumu ir visais ziedais, t.y. detales sudarys labai menka dali visko kainos? Kitas dalykas stumoklius reikia pasverti ir suvienodinti visu stumokliu svorius siekiant isvengti disbalanso. Viska berti reikia betkokiu atveju....
romkasponka
E30 318is M42 (užšaldytas projektas)
E36 318is M44 DD
E83 3,0d
Vilnius

kamuto
Posts: 239
Joined: 10 Jul 2010, 12:44

Re: Variklio Remontas

Post by kamuto »

romkasponka wrote:
Nave wrote:Jei man pasiūlytų keisti tik vieno stumo žiedus, aš tą pačią sekundę pakeisčiau.............motoristą ;)
Nu cia gal galima daryti viena isimti nebent variklis po kapitalinio nuvaziaves yra koki 1000km, bet jei 100.000 tai butu nelabai protinga del galimo skirtingo issidevejimo detaliu lemianciu kompresija. Jau nekalbant apie tai, kad keiciant ziedus ir cilindra reikia honinguoti, kad viskas normaliai prisidirbtu, o kaip ta padaryti variklio nepaberus visiskai nelabai isivaizduoju. Kitas dalykas koks skirtumas remonto kainos keiciant viena stuma ir ziedus lyginant su vienu stumu ir visais ziedais, t.y. detales sudarys labai menka dali visko kainos? Kitas dalykas stumoklius reikia pasverti ir suvienodinti visu stumokliu svorius siekiant isvengti disbalanso. Viska berti reikia betkokiu atveju....
ka tu sversi ant darbinio arklio, camon :D
There are about a thousand ways an engine can fail when boost is introduced

Nave
Posts: 120
Joined: 14 Oct 2010, 11:07
Location: Sostine
Contact:

Re: Variklio Remontas

Post by Nave »

Koks skirtumas darbinis ar ne, kiek kartų teko pridėt ranką prie motoro kapitalkės - visada susverdavom :)
romkasponka wrote: Nu cia gal galima daryti viena isimti nebent variklis po kapitalinio nuvaziaves yra koki 1000km
Sutinku, man pačiam panaši situacija buvo nuvažiavus <5000km po pilnos kapitalkės, tai pakeitėm tik indėklus su alkūniniu ir nieko daugiau nebelietėm. Bet čia tokia labiau išimtis nei taisyklė ir nelabai susijusi su temos autoriaus klausimu :) Iš tikro tai nežinau kodėl tiesiog nepakeitus viso variklio, ypač kai tų 3,0d ant kiekvieno kampo pilna.
You will hear turbo owners bang on about how much faster their cars are. Trust me. They are.
'10 e82 135i M-Sport jb4 on E85
'12 Insignia OPC
'96 Project: 'Evolibra'

User avatar
romkasponka
Posts: 3479
Joined: 11 Jan 2006, 10:15
Location: Vilnius
Contact:

Re: Variklio Remontas

Post by romkasponka »

kamuto wrote:ka tu sversi ant darbinio arklio, camon :D
tu ka manau ju nesveria gamykloje??? Nebutu tada jokio reikalo alkuninio balansuoti jei stumokliai belekokiu svoriu sudeti. Galima pagalvoti cia kazkoks Sizifo darbas stumoklius pasverti...
romkasponka
E30 318is M42 (užšaldytas projektas)
E36 318is M44 DD
E83 3,0d
Vilnius

kamuto
Posts: 239
Joined: 10 Jul 2010, 12:44

Re: Variklio Remontas

Post by kamuto »

romkasponka wrote:
kamuto wrote:ka tu sversi ant darbinio arklio, camon :D
tu ka manau ju nesveria gamykloje??? Nebutu tada jokio reikalo alkuninio balansuoti jei stumokliai belekokiu svoriu sudeti. Galima pagalvoti cia kazkoks Sizifo darbas stumoklius pasverti...
tikrai niekas ten nieko nesveria :) pasverk koki nors motora isiardes svaistiklius ir stumus, oho kokios tolerancijos :D stumoklius... o kodel ne svaistiklius ir abu galus dar?
There are about a thousand ways an engine can fail when boost is introduced

User avatar
romkasponka
Posts: 3479
Joined: 11 Jan 2006, 10:15
Location: Vilnius
Contact:

Re: Variklio Remontas

Post by romkasponka »

kamuto wrote:tikrai niekas ten nieko nesveria :) pasverk koki nors motora isiardes svaistiklius ir stumus, oho kokios tolerancijos :D stumoklius... o kodel ne svaistiklius ir abu galus dar?
Svaistikliu jis nekeicia tai sverti ir nereikia. Is kur tavo manymu ant alkuninio ir smagracio buna duobuciu prigreziota, o svaiztikliu galai slifuoti?
romkasponka
E30 318is M42 (užšaldytas projektas)
E36 318is M44 DD
E83 3,0d
Vilnius

kamuto
Posts: 239
Joined: 10 Jul 2010, 12:44

Re: Variklio Remontas

Post by kamuto »

romkasponka wrote:
kamuto wrote:tikrai niekas ten nieko nesveria :) pasverk koki nors motora isiardes svaistiklius ir stumus, oho kokios tolerancijos :D stumoklius... o kodel ne svaistiklius ir abu galus dar?
Svaistikliu jis nekeicia tai sverti ir nereikia. Is kur tavo manymu ant alkuninio ir smagracio buna duobuciu prigreziota, o svaiztikliu galai slifuoti?
jooo, pasijama kiekviena individualiai alkune stumu komplekta su svaistikliu ir prabalansuoja atskirai kiekviena komplektuka :D balansuoja alkunes ant 0 ar kas priklausoma palei technologija, pvz atitinkamus bobweightus uzsideje ir tiek, visad palieka vietos dx advanced uzeriams pasireikst :D
There are about a thousand ways an engine can fail when boost is introduced

User avatar
romkasponka
Posts: 3479
Joined: 11 Jan 2006, 10:15
Location: Vilnius
Contact:

Re: Variklio Remontas

Post by romkasponka »

kamuto wrote:jooo, pasijama kiekviena individualiai alkune stumu komplekta su svaistikliu ir prabalansuoja atskirai kiekviena komplektuka :D balansuoja alkunes ant 0 ar kas priklausoma palei technologija, pvz atitinkamus bobweightus uzsideje ir tiek, visad palieka vietos dx advanced uzeriams pasireikst :D
Tai ne, o tai kaip tu isivaizduoji balansuoja alkunes, svaistiklius ir stumoklius? Alkune komplektuko tureti negali, nes yra viena. Smagratis vienas. Padaro visu svaistikliu svorius vienodus, t.y. ir galu svorius vienodus. Stumokliu svorius vienodus taipogiai. Tada sias dalis sudejus kartu gaunasi subalansuotas komplektukas, kuris ir yra dedamas i varikli. Tikiu, kad kokioje LADA gamykoloje taip nera, bet kad belekokio svorio svaistiklius ir stumoklius detu i varikli BMW gamykla netikiu, nes tada nera jokio tolko balansuoti alkuninio veleno jei svaistikliai viska sugadins ir variklis dirbs purtydamas visa kebula. Masineje gamyboje, kur detaliu milijonai vaiksto aisku yra paprastesniu metodu svoriams suvienodinti, t.y. gamina detales ir grupuoja jas i grupes pagal matmenu tolerancijas (bmw atveju nuliniai stumai kiek pamenu turi 3 grupes pagal diametra ir tada eina 2 remontiniai dydziai), o gal ir pagal svorius siuo atveju yra rusiuojama, bet tikrai belekaip varikliu nerenka.

P.S. Pirmas googles rastas pvz BMW variklio: http://forums.pelicanparts.com/911-engi ... weigh.html ir beja paziurek zemiau, kur turbut jau gudziais 1990 ar anksciau porsche is gamyklos iseinanciu varikliu stumokliu grupes pagal mases buvo su max 4 gramu skirtumu.
romkasponka
E30 318is M42 (užšaldytas projektas)
E36 318is M44 DD
E83 3,0d
Vilnius

kamuto
Posts: 239
Joined: 10 Jul 2010, 12:44

Re: Variklio Remontas

Post by kamuto »

romkasponka wrote:
kamuto wrote:jooo, pasijama kiekviena individualiai alkune stumu komplekta su svaistikliu ir prabalansuoja atskirai kiekviena komplektuka :D balansuoja alkunes ant 0 ar kas priklausoma palei technologija, pvz atitinkamus bobweightus uzsideje ir tiek, visad palieka vietos dx advanced uzeriams pasireikst :D
Tai ne, o tai kaip tu isivaizduoji balansuoja alkunes, svaistiklius ir stumoklius? Alkune komplektuko tureti negali, nes yra viena. Smagratis vienas. Padaro visu svaistikliu svorius vienodus, t.y. ir galu svorius vienodus. Stumokliu svorius vienodus taipogiai. Tada sias dalis sudejus kartu gaunasi subalansuotas komplektukas, kuris ir yra dedamas i varikli. Tikiu, kad kokioje LADA gamykoloje taip nera, bet kad belekokio svorio svaistiklius ir stumoklius detu i varikli BMW gamykla netikiu, nes tada nera jokio tolko balansuoti alkuninio veleno jei svaistikliai viska sugadins ir variklis dirbs purtydamas visa kebula. Masineje gamyboje, kur detaliu milijonai vaiksto aisku yra paprastesniu metodu svoriams suvienodinti, t.y. gamina detales ir grupuoja jas i grupes pagal matmenu tolerancijas (bmw atveju nuliniai stumai kiek pamenu turi 3 grupes pagal diametra ir tada eina 2 remontiniai dydziai), o gal ir pagal svorius siuo atveju yra rusiuojama, bet tikrai belekaip varikliu nerenka.

P.S. Pirmas googles rastas pvz BMW variklio: http://forums.pelicanparts.com/911-engi ... weigh.html ir beja paziurek zemiau, kur turbut jau gudziais 1990 ar anksciau porsche is gamyklos iseinanciu varikliu stumokliu grupes pagal mases buvo su max 4 gramu skirtumu.
tu lygini porshe kuris yra ala jau sport caras ten ne bmw ;) jiems biski kitokie standartai, 4 gramai cia daug ar mazai? sportiniam motorui daug, standartiniaim nei silta nei salta, ir del tiek tu visiskai nepajusi jo darbo tolygumo pasikeitimo :D stumoklius atrusiuoja, svaistiklius taip pat, 4 gramai skirtumas, svaistikliu galu nu tikrai tikrai niekas zavode nesveria ir negrindina, net ant stumo tu nepamatysi jokios balansavimo t.y ala viso komplekto suvienodinimo zymes ;) tos grupes diametro tikrai ne del stumo svorio, o del to kad ir blokai issiborina ant skirtingu diametru gal ;) gal mes ne apie ta balansavima kalbam :D standartiniam motorui tarkim kazkokiam dyzeliui, yra tam tikram motoro modeliui tam tikras atsvaro svoris, ta visa alkune subalansuoja ant 0, ir tikrai niekas individualiai atskirai nebalansuos t.y nemazins ir nedidins atsvaru svorio del to kad pvz visas stumokliu komplektas gavosi 30 gramu sunkesnis ar pan :) vnz nesusisnekam.. tu kaip visad overengineerini o ash kaip visad i viska ziuriu paprastai :D
There are about a thousand ways an engine can fail when boost is introduced

User avatar
romkasponka
Posts: 3479
Joined: 11 Jan 2006, 10:15
Location: Vilnius
Contact:

Re: Variklio Remontas

Post by romkasponka »

Esme tame, kad tavo alia superkaro stumokliu svoriu issibarstymas didesnis negu BMW. Tai cia matyt atsitiktinumas, kad porsche stengiasi i 4 gramus pataikyti, o pas bmw netycia gaunasi pataikyti i maziau nei 3? Kita karta kai busiu Miunchene reiks gamykloje dar karta guided tura pasiimti ir paklausti :D

As dabar tingiu ieskoti, bet kiek pamenu aftermarketinius stumoklius daro +/- 1 grama jei gerai pamenu.

Esme ne tame, kad jie neturi ka veikti, kad gramus gaudyti, o tai tiesiog atsizvelgia i vaziavimo komforta ir visokios vibracijus niekam nereikalingos (jei nekalbam apie kokias LADAS ir Moskvichius).

Vienzo as tau irdodyti negaliu, nes neturiu pakankamai rimtu faktu, Man tenka tureti reikalu su propeleriu balansavimu ir tai atliekama isukant atitinkamo ilgio varzta colini (kazkur 5mm diametro) ir varztus pasverus ju svoriai skiriasi kartais 0,3 gramo (varzto svoris 5,5 gramo), t.y. tokio paties P/N close tolerance MIL spec, bet kitos partijos. N etikiu, kad gali nukalti svaistikli ir jo poto nebalansuoti, kuris pagal svori yra gal 100 kartu sunkesnis, nes masina bus vibratorius su 4 ratais :D

p.s. bendram isivaizdavimui propeleris visas sveria apie 300kg. Balansiniu svoriu (varztu, poverzliu) suminis svoris iki 225 gramu ir reikalaujama tolerancija paskaiciuotam balansavimo sprendimui +/-1gramas. Propeleris sukasi 1020rpm, o issibarstyma balansiniu svoriu gaudo 2 gramu ribose. Pagal tave tai cia matyt ir kilogramas px butu? :)

Image
romkasponka
E30 318is M42 (užšaldytas projektas)
E36 318is M44 DD
E83 3,0d
Vilnius

kamuto
Posts: 239
Joined: 10 Jul 2010, 12:44

Re: Variklio Remontas

Post by kamuto »

romkasponka wrote:Esme tame, kad tavo alia superkaro stumokliu svoriu issibarstymas didesnis negu BMW. Tai cia matyt atsitiktinumas, kad porsche stengiasi i 4 gramus pataikyti, o pas bmw netycia gaunasi pataikyti i maziau nei 3? Kita karta kai busiu Miunchene reiks gamykloje dar karta guided tura pasiimti ir paklausti :D

As dabar tingiu ieskoti, bet kiek pamenu aftermarketinius stumoklius daro +/- 1 grama jei gerai pamenu.

Esme ne tame, kad jie neturi ka veikti, kad gramus gaudyti, o tai tiesiog atsizvelgia i vaziavimo komforta ir visokios vibracijus niekam nereikalingos (jei nekalbam apie kokias LADAS ir Moskvichius).

Vienzo as tau irdodyti negaliu, nes neturiu pakankamai rimtu faktu, Man tenka tureti reikalu su propeleriu balansavimu ir tai atliekama isukant atitinkamo ilgio varzta colini (kazkur 5mm diametro) ir varztus pasverus ju svoriai skiriasi kartais 0,3 gramo (varzto svoris 5,5 gramo), t.y. tokio paties P/N close tolerance MIL spec, bet kitos partijos. N etikiu, kad gali nukalti svaistikli ir jo poto nebalansuoti, kuris pagal svori yra gal 100 kartu sunkesnis, nes masina bus vibratorius su 4 ratais :D

p.s. bendram isivaizdavimui propeleris visas sveria apie 300kg. Balansiniu svoriu (varztu, poverzliu) suminis svoris iki 225 gramu ir reikalaujama tolerancija paskaiciuotam balansavimo sprendimui +/-1gramas. Propeleris sukasi 1020rpm, o issibarstyma balansiniu svoriu gaudo 2 gramu ribose. Pagal tave tai cia matyt ir kilogramas px butu? :)

Image

tu lygini skirtingus dalykus ;) deja masina nebus vibratorius jei alkune ir smagratis bus subalansuoti :) stumas nesisuka apie savo asi ten :D zinau kas yra dinaminis balansavimas ir ka tai reiskia, apturejau daug reikalu, ir ne su varikliais :) esu ir pats ne viena motora siuntes balansuot, esme, ant laisvu niekas ten nepasikeis del tu keliu gramu, bet ilgaamziskumas sukant 8000rpm ar pan tikrai taip ;)
There are about a thousand ways an engine can fail when boost is introduced

User avatar
romkasponka
Posts: 3479
Joined: 11 Jan 2006, 10:15
Location: Vilnius
Contact:

Re: Variklio Remontas

Post by romkasponka »

Dalis svaistiklio sukasi ant alkunes pastoviai ir jei su svoriais butu netvarka tai rezultatas butu kaip ir su nebalansuotu alkuniniu velenu. Stumokliai taipogiai vaiksto ir savo vienodu svoriu kompensuoja vienas kito sukuriamas vibracijas/jega. Vienzo tiesos nerasim :D
romkasponka
E30 318is M42 (užšaldytas projektas)
E36 318is M44 DD
E83 3,0d
Vilnius

User avatar
Aras2
Posts: 431
Joined: 04 Apr 2006, 19:47
Location: Kaunas

Re: Variklio Remontas

Post by Aras2 »

bent 95% Lietuvoj remontuojamu varikliu buna be jokiu sverimu ir pan...ir vaziuoja simtus tukstanciu po remontu...su naujais ziedais, issveratis stumokliais ir 10 metu senumo purkstukais galutinis rezultatas bus 10 metu purkstukai :!:
Parduodu s14(a) ir 370z dalimis
Kaunas 8 677 544 5o

Niokas
Posts: 587
Joined: 12 Mar 2009, 19:43

Re: Variklio Remontas

Post by Niokas »

romka,patikek,tas afigienas isverimas,reikalingas tik resursui super greziamam, motorui,kur piston speed jau nemazas,nes mase besisukanciu elementu motore, dideja ekponentiskai su sukiais (detales svorio ir greicio priklausomybes kreive butu hiperboliska). tada ir prasideda visos precizikos,ir auksti gamybos kvalitetai, ir dabar kai tu lygini aviacija ,pasidomek kokios tikslumo ribos ir tolerancijos duotos,tiem kas skraido ir tiem kas ant zemes ropineja,liksi nustebes. as nezinau cia gal del to kad jei masina pagenda ,sustoji salikelej,o jei nustojo suktis dzirbe,tai ir pilotas nustoja su visa ygula ar keleiviais...
Utenos Termodinamika
utenostermodinamika@gmail.com
860300501
Utenos Termodinamika fb

ferraaris
Posts: 22
Joined: 19 Jan 2007, 18:18
Location: Kaunas
Contact:

Re: Variklio Remontas

Post by ferraaris »

Bet pasitikrinti reikia, keiciau viena stumokli ( naujas 2000lt vnt) nesinorejo moket tokiu pinigu, radau neoriginalu nauja apie 300lt svoris skiriasi apie 20-30gr, chalturinti galima, tik reikia pasitikrinti visada :)

papildysiu 3 stumokliu svorio paklaida 3gr, tai ketvirta nedesi 30gr sunkesni

User avatar
romkasponka
Posts: 3479
Joined: 11 Jan 2006, 10:15
Location: Vilnius
Contact:

Re: Variklio Remontas

Post by romkasponka »

ferraaris wrote:papildysiu 3 stumokliu svorio paklaida 3gr, tai ketvirta nedesi 30gr sunkesni
Tai tik dar karta irodo, kad keli gramai yra gamintojams visai ikandamas standartas.
romkasponka
E30 318is M42 (užšaldytas projektas)
E36 318is M44 DD
E83 3,0d
Vilnius

User avatar
romkasponka
Posts: 3479
Joined: 11 Jan 2006, 10:15
Location: Vilnius
Contact:

Re: Variklio Remontas

Post by romkasponka »

Niokas wrote: ir dabar kai tu lygini aviacija ,pasidomek kokios tikslumo ribos ir tolerancijos duotos,tiem kas skraido ir tiem kas ant zemes ropineja,liksi nustebes. as nezinau cia gal del to kad jei masina pagenda ,sustoji salikelej,o jei nustojo suktis dzirbe,tai ir pilotas nustoja su visa ygula ar keleiviais...


Cia tik tau taip atrodo, kad sustoji ir viskas, bet kai sustos variklis kokioje sankryzoje, o i tave pareis fura pakrauta kokia 20 tonu tai galvosi, kad geriau daryti varikli kaip priklauso, o ne rizikuoti patikimumu gyvybiskai svarbiom sistemom. Variklis manau svarbus tiek kiek ir stabdziai, nes turbut teko ir paciam vaziuoti su kokiu kibiru, kuris gali betkada ir betkur uzgesti. Jausmas matyt nera malonus? Yra ir psichologiniai dalykai, kad zmogus, kuris linkes nesilaikyti tam tikru reikalavimu yra linkes rizikuoti vis daugiau iki tol kol ivyks kazkas negero (cia mane taip mokino). Todel reikia issiugdyti savybe daryti viska principingai ir maziau kreipti demesi ka kiti sako, nes atsakai savo licencija ir sedyne uz atliktus darbus. Pagal statistika su lektuvu skristi yra saugiau nei su masina vaziuoti ir tai yra del keliu priezasciu, t.y.: 1) pati technika yra patikimesne ir svarbios sistemos sutrigubintos arba sudvigubintos, 2) aptarnavimo standartai, 3) zmoniu paruosimas atitinkamas (nors tenka sutikti tokiu, kuriu arti neprileisciau prie lektuvo jei mano valia butu).

Sunkiausia buna nuo aviaciniu standartu persijungti i garazinius standartus ir susilaikyti neaprekus kokio nors automobiliu remontininko su traktoristo/fermerio iprociais. Paskutinis buvo kai darant suvedima pasieme fiksuojamas reples ir pradejo suvedimo trauke sukineti kai ten viskas sutepta ir lengvai rakciuku sukinejosi. Gerai, kad dar autogenu nepakaitino pries sukant, bet matyt pas olandus tokiu nenaudoja :D
romkasponka
E30 318is M42 (užšaldytas projektas)
E36 318is M44 DD
E83 3,0d
Vilnius

Post Reply