peak torque AFR

Bendros diskusijos apie variklius ir ju tuninga.
Post Reply
User avatar
UNeX
Posts: 1305
Joined: 19 Nov 2003, 20:28
Location: Vilnius

peak torque AFR

Post by UNeX »

sveiki,

man toks klausimas neduoda ramybes, bet atsakymo niekaip negaliu rast. Tiksliau du klausimai:

1. kaip keisis variklio peak torque AFR keiciantis bore/stroke santykiui.
2. kaip keisis variklio peak torque AFR keiciantis suspaudimo laipsniui.

Internetas pilnas bullshito, tai idealiu atveju labai apsidziaugciau jei kas nurodytu knyga kurioje aptariamas butent sis klausimas, pasidalintu praktika (visa ta daugybe 3-5 zmones ? :D ), na arba pasidalintu per gyvenima sukauptu ziniu visumos isvadomis
'92 S13, some mods = should I go over 500hp?
http://www.lets-d.lt - official NisTune distributor in Lithuania - make your engine happy

Niokas
Posts: 587
Joined: 12 Mar 2009, 19:43

Re: peak torque AFR

Post by Niokas »

Skaityk high speed internal combustion engine,senovine knyga,bet daug info.

O keiciantis borui konkreciai mazejant,daugiausia itakos tures,flame path,nes sumazes atstumai iki sienuciu,aisku turint minty kad sakykim zvake centre abie motoru. Advansu teoriskai reiks mazesniu ta paty slegy cilindre generuot. Max poveris bus pasiektas su mazesniais advansais. Is to jau galima daug interpretuot.

Kitas dalykas didinant eiga gauni daugiau pletimosi,slegiu IR temperaturu skirtumai,nuo uzsidegimo iki ismetimo takto pradzios didesni ,kaskart pries isiurbima reiskia turi saltesne degimo kamera,is cia vel,gali daugiau saugiai advanso dadet,ar dapust daugiau.

Teorija gerai ,bet dazniausia,per daug kintamuju ,tiksliai yvardyt pokyti,dazniausia gali teigti,kad keiciant tuos IR tuos parametrus,keisis tas ir anas,arba darydamas motora,su keliom eigu ,boru,vostuvu ar galvu pasirinkimu, gali susideliot teisingiausia gelezies rinkini ,pagal tavo pacio norus,kaip jis turetu elgtis.
Utenos Termodinamika
utenostermodinamika@gmail.com
860300501
Utenos Termodinamika fb

User avatar
UNeX
Posts: 1305
Joined: 19 Nov 2003, 20:28
Location: Vilnius

Re: peak torque AFR

Post by UNeX »

Niokas wrote:O keiciantis borui konkreciai mazejant,daugiausia itakos tures,flame path,nes sumazes atstumai iki sienuciu,aisku turint minty kad sakykim zvake centre abie motoru. Advansu teoriskai reiks mazesniu ta paty slegy cilindre generuot. Max poveris bus pasiektas su mazesniais advansais. Is to jau galima daug interpretuot.
na tas kaip ir aisku, nebent turejai omeny, kad tas galioja islaikant ta pati displacement'a ?

Niokas wrote:Teorija gerai ,bet dazniausia,per daug kintamuju ,tiksliai yvardyt pokyti,dazniausia gali teigti,kad keiciant tuos IR tuos parametrus,keisis tas ir anas,arba darydamas motora,su keliom eigu ,boru,vostuvu ar galvu pasirinkimu, gali susideliot teisingiausia gelezies rinkini ,pagal tavo pacio norus,kaip jis turetu elgtis.
bet mano klausimas buvo labiau apie AFR'a. Aisku musuose populiaru viska daryt riebiai (ir dazniausiai stipriai per riebiai), bet man idomu kaip bore'as, stroke'as, suspaudimas turi itakos variklio "sweet spot" afr'ui. As suprntu, kad labai jau teorinis klausimas, bet :)
'92 S13, some mods = should I go over 500hp?
http://www.lets-d.lt - official NisTune distributor in Lithuania - make your engine happy

User avatar
spade
Posts: 5011
Joined: 04 Apr 2003, 14:19
Location: Vilnius

Re: peak torque AFR

Post by spade »

Niokas wrote:Skaityk high speed internal combustion engine,senovine knyga,bet daug info.
+1000000
DelSolSohcVtec BlueberryBeeProject
f31
Why waste time learning when ignorance is instantaneous?

Kent
Posts: 32
Joined: 12 Dec 2007, 22:14
Location: Vilnius
Contact:

Re: peak torque AFR

Post by Kent »

mk2 golf 20vT on road
mk2 golf 24v Haldex on process :|

Laimis
Posts: 683
Joined: 23 Mar 2004, 03:35
Location: Klaipėda

Re: peak torque AFR

Post by Laimis »

Kaip jau Arunas rase, yra per daug kintamuju, kad galima butu lengvai vienu sakiniu atsakyti i klausima, todel kiekvienas atvejis gaunasi gan individualus. Optimalus misinys priklauso nuo to ar variklis bus atmo ar uzpustas (kiek uzpustas??). Koks kuras naudojamas ? Kaip vienodai dalina ora cilindrams isiurbimas ? O kur dar tokios smulkmenos kaip spray pattern, atsumas nuo purkstuko iki voztuvo ir t.t.
Pazistamas dirbes Cosworth pasakojo, kad sportui beveik visais atvejais taikoma i 0.86 turbo varikliams ir 0.9 atmosferikams. Cia kalba eina ne apie pora varikliu, o simtus kalibraciju ant engine dyno ..
Bet reikia nepamirst prioritetu ir reikalavimu tokiems varikliams - maksimalus galingumas ir minimalios kuro sanaudos. Biudzetas ir agregatu resursas yra antraeilis dalykas.
Griztant i zeme, jei nori biski pasaugot varikli:
Stock intake - vaziuoji riebiau.
Naudoji benza - vaziuoji riebiau.
Daug busto - vaziuoji riebiau.
Daug EGT - vaziuoji riebiau.
Mano nuomone, neretai yra per daug susikoncentruojama i grazius skaicius ant wideband gauges, o pamirstamas uzdegimo kampas, kur vienas laipsnis gali nulemt realu 20AG prieaugi arba variklio pazeidimus.
Kas liecia temos klausima, logiskai mastant didesnis CR noretu biski riebesnio misinio, nes karsciau dega ir gaunas toks savotiskas low boost efektas. Kiek pamenu ten emkes visokios ant aukstu sukiu irgi gerokai zemiau 0.89 (13.0AFR) sukasi.
Del bore-stroke santykio vs AFR, na cia reiktu knygas pavartyt ir ta teorija tikrai eitu rast, bet praktikoj as abejoju ar kazka labai apciuopiamo eis pajaust, todel kaip ir rasiau, geriau koncentruotis i apciuopiamus ir svarbesnius dalykus.
Is savo praktikos, kadangi Dynapack yra "very repeatable" ir sukima po sukimo gali atkartoti 0.3 Nm ar AG skirtumu, tai galiu viena realu pavyzdi duot.
Bombintas atmosferikas, max torkas palei 300Nm. Keiciant misini is 0.9 i 0.85 torko pike atsirado 2.4Nm, dar pariebinus iki 0.8 vel paaugo panasiai apie 2.4Nm, max AG nepasikeite nei biski. Uzmetus kuro iki 0.7, nukrito viskas stipriai. Cia su gan didoku CR ir E85.

Biski teorijos. Atkreipiam demesi i zodi "Generic". Bet esme aiski irgi.


Image


Image


Image
Dynapack 2WD 1500HP Dyno

User avatar
UNeX
Posts: 1305
Joined: 19 Nov 2003, 20:28
Location: Vilnius

Re: peak torque AFR

Post by UNeX »

Laimis wrote:Kaip jau Arunas rase, yra per daug kintamuju, kad galima butu lengvai vienu sakiniu atsakyti i klausima, todel kiekvienas atvejis gaunasi gan individualus. Optimalus misinys priklauso nuo to ar variklis bus atmo ar uzpustas (kiek uzpustas??). Koks kuras naudojamas ? Kaip vienodai dalina ora cilindrams isiurbimas ? O kur dar tokios smulkmenos kaip spray pattern, atsumas nuo purkstuko iki voztuvo ir t.t.
tai as ir sakiau, kad klausimas labai teorinis, isivaizduojant, kad kiti parametrai nekinta, o tik tarkim CR. Visa tai ka pasakei suprantama.

Laimis wrote:Pazistamas dirbes Cosworth pasakojo, kad sportui beveik visais atvejais taikoma i 0.86 turbo varikliams ir 0.9 atmosferikams. Cia kalba eina ne apie pora varikliu, o simtus kalibraciju ant engine dyno ..
Bet reikia nepamirst prioritetu ir reikalavimu tokiems varikliams - maksimalus galingumas ir minimalios kuro sanaudos. Biudzetas ir agregatu resursas yra antraeilis dalykas.
Manyciau svarbiausias momentas cia yra periferijos patikimumas, tikslumas, ir kiek tu gali sau leist "on the edge". Klientui, kurio masina daznai tikrai nebuna naujom dalim surinkta, zinoma, kad taip negalesi. Siaip geras pavyzdys.
Laimis wrote:Griztant i zeme, jei nori biski pasaugot varikli:
Stock intake - vaziuoji riebiau.
Naudoji benza - vaziuoji riebiau.
Daug busto - vaziuoji riebiau.
Daug EGT - vaziuoji riebiau.
Na nejaugi jus niekad nesat susidure su "per riebu", kad taip visada vienareiksmiskai sakot? Ar cia tik drageriu ideologija ? :)
Laimis wrote:Mano nuomone, neretai yra per daug susikoncentruojama i grazius skaicius ant wideband gauges, o pamirstamas uzdegimo kampas, kur vienas laipsnis gali nulemt realu 20AG prieaugi arba variklio pazeidimus.
mano nuomone, kiekvienas variklis turi savo afr. Mano mintis yra ta, kad noriu teoriskai numanyt, koks tiketinas to variklio mylimas afr, o ant dyno kartais biudzetas riboja...

Laimis wrote:Del bore-stroke santykio vs AFR, na cia reiktu knygas pavartyt ir ta teorija tikrai eitu rast, bet praktikoj as abejoju ar kazka labai apciuopiamo eis pajaust, todel kaip ir rasiau, geriau koncentruotis i apciuopiamus ir svarbesnius dalykus.
Gal ir nepajausiu, bet man idomu smulkmenos
'92 S13, some mods = should I go over 500hp?
http://www.lets-d.lt - official NisTune distributor in Lithuania - make your engine happy

kamuto
Posts: 239
Joined: 10 Jul 2010, 12:44

Re: peak torque AFR

Post by kamuto »

greiciau uzdegimo sistema turi savo mylima afr :D su normaliom babinom no problem su riebu, o jei pvz kokios truputi silpnesnes, ziurek riebiau ir iskart jau poweris krenta :)
There are about a thousand ways an engine can fail when boost is introduced

Niokas
Posts: 587
Joined: 12 Mar 2009, 19:43

Re: peak torque AFR

Post by Niokas »

Cia gal didziausia problema,kai pili 2000cc I cilindra per minute IR daugiau,bet zinoma yra uzdegimo sistemu kur ,bus po zajiezdo " pagaminta" keli simtai gramu tepalo kartery,ir vistiek uzdegines be parkiu :lol: , bet cia tiem kas naudoja magneto generatorius,su digital points boxu, AR koki cdi su 250 jauliu skierka.
Utenos Termodinamika
utenostermodinamika@gmail.com
860300501
Utenos Termodinamika fb

Post Reply