Tepalo temp?

Visi kiti pokalbiai apie automobilius (jei jau joks kitas forumas netinka - rasykit cia)...
User avatar
Mode
Posts: 97
Joined: 23 Dec 2006, 19:43
Location: Klaipeda

Tepalo temp?

Post by Mode »

Automobilije nuo gamyklos nera tepalo temperaturos daviklio,noreciau jy isidet.....
Klausimas:
Turiu dvi ymanomas vietas,tai auksto spaudimo tepimo linijoj,ir paciam karteryje(vetoj isleidimo varzto),kur tiksliausiai rodis oil temp?
p.s variklyje telpa 4.5ltr tepalu,karteris gan nepasakyciau kad didelis,tepimas visam variklyje vyksta pompos pagalba(tepalai karterija yra atskirti su spec skarda,nuo alkuninio veleno,jokio taskancio tepimo)
p.s2 auksto spaudimo linija yra kitoje puseja negu ismetimo kolektorius,reiskia jokios papildomos temp,

visos nuomones Welcome :D
Ford sierra M30B30

User avatar
XR_as
Posts: 3222
Joined: 23 Jul 2005, 02:56
Location: Vilnius

Re: Tepalo temp?

Post by XR_as »

aisku geriau ant padavimo linijos, dek ten ir nebesuk galvos. nebent idejimas komplikuotesnis.

User avatar
Mode
Posts: 97
Joined: 23 Dec 2006, 19:43
Location: Klaipeda

Re: Tepalo temp?

Post by Mode »

taip ir reiks daryt,bet taip pamascius negauciau bet kokiu atveju tikslios temperaturos,karteryje rodis zemesne,o linijoj siektiek aukstesne,geriausias is geriausiu varijantu mano manimu jei daviklis butu visiskai atskirtas nuo korpuso,kaip sakant kabetu tepaluose :mrgreen: ,bet toks varijantas neimanomas :|
Ford sierra M30B30

User avatar
2ZZ
Posts: 431
Joined: 10 Mar 2006, 15:52
Location: Vilnius

Re: Tepalo temp?

Post by 2ZZ »

Mode wrote:taip ir reiks daryt,bet taip pamascius negauciau bet kokiu atveju tikslios temperaturos,karteryje rodis zemesne,o linijoj siektiek aukstesne,geriausias is geriausiu varijantu mano manimu jei daviklis butu visiskai atskirtas nuo korpuso,kaip sakant kabetu tepaluose :mrgreen: ,bet toks varijantas neimanomas :|
manau, kad daviklis padarytas taip, kad nuo korpuso silumine izoliacija yra. Nes pvz aliumo blokas gerai isklaido siluma, tai daviklis rodytu gerokai visada per mazai, nei pro ji tekantis tepalas yra. Manau, gamintojai tai numato.
Toyota Celica ZZT231
Nissan X-Trail 4WD '08 dCi

4fun
Posts: 848
Joined: 04 Jul 2005, 18:47
Location: Šiauliai

Re: Tepalo temp?

Post by 4fun »

na kiek domejausi geriausia i isleidimo vieta. ten tiksliau temp tepalo, nes jis buna gryzes po visu turbu smurbu ir t.t. pagrinde deda ten. as irgi dedu ten :)
live the dream

User avatar
tonic
Posts: 1849
Joined: 24 Mar 2003, 10:02
Location: Vilnius
Contact:

Re: Tepalo temp?

Post by tonic »

O isleidimo vieta tai cia kur? Tepalo isleidimo varzta ar isejima is filtro?

SR20DE
Posts: 435
Joined: 25 Oct 2007, 01:45
Location: Vilnius

Re: Tepalo temp?

Post by SR20DE »

tonic wrote:O isleidimo vieta tai cia kur? Tepalo isleidimo varzta ar isejima is filtro?
manau varzta minejo, bet man kaiptik atrodo, kad ten paveses buna, o kur dar ausinami oru karteriai...

User avatar
driver
Posts: 1860
Joined: 02 Nov 2006, 23:56
Location: Kaunas

Re: Tepalo temp?

Post by driver »

hm, taip jis grizes, bus uzkaites kiek imanoma, o nera oil coolerio kokio? man kazkaip atrodo kad aktualiausia temperatura turetu buti jau atshaldyto tepalo, jei zinoma tam saldymui yra priemones, tada davikli imo statyti uz ju, jau tada kai smeigia tepalas i visa sistema po ausinimo
We're running against the clock my man, it's time my man, time is speed, speed is time...

SR20DE
Posts: 435
Joined: 25 Oct 2007, 01:45
Location: Vilnius

Re: Tepalo temp?

Post by SR20DE »

as tai manau, kad reikia matyti realia temp, kuri yra paduodant tepala i tepimo magistrale ( indeklai, turbina ).

User avatar
2ZZ
Posts: 431
Joined: 10 Mar 2006, 15:52
Location: Vilnius

Re: Tepalo temp?

Post by 2ZZ »

SR20DE wrote:as tai manau, kad reikia matyti realia temp, kuri yra paduodant tepala i tepimo magistrale ( indeklai, turbina ).
todel didzioji dalis davikliu statoma per "buterbroda".
Toyota Celica ZZT231
Nissan X-Trail 4WD '08 dCi

User avatar
Samurai
Posts: 86
Joined: 19 Jul 2011, 21:54
Location: Vilnius

Re: Tepalo temp?

Post by Samurai »

Prikelsiu amziaus senumo tema, nes kazkaip konkretaus atsakymo nematau.
Noriu matyti tepalo temperatura.
Yra idetas oil cooler'is per sandwitch'a.
Kur prasminga stebet temperatura?
a) karteryje;
b) pries oil cooler'i pajungiant per trisaki;
c) po oil cooler'io taipogi jungiant per trisaki pries grizima i sandwitch'a.

mano mintys tokios:
a atveju matoma tai, kas subega katik pasisildzius, bet ar yra koks nors poveikis nuo oro srauto apiputimo?
b atveju matoma tai, kas ateina po slegiu is pompos, tad teoriskai close enough matavimam karteryje, bet faktiskai dar ne ta pati temperatura, kuri bus po coolerio.
c atveju matoma tai, kas turetu tept judancias dalis.

Taigi, pasikartosiu, ar prasmingiau matyt tai, kas grizta padirbejus, ar tai, kuo feed'ini varikli?
Ar kas nors matavo tuos skirtumus, kas ateina i cooleri ir is jo iseina?

User avatar
Eimazz555
Posts: 182
Joined: 16 Nov 2009, 22:11

Re: Tepalo temp?

Post by Eimazz555 »

Variantas B, butina zinoti tepalo temperatura iki sandvico.

User avatar
romkasponka
Posts: 3479
Joined: 11 Jan 2006, 10:15
Location: Vilnius
Contact:

Re: Tepalo temp?

Post by romkasponka »

C varianta daryciau. Jokio skirtumo kokia temperatura karteryje arba pries radiatoriu.
romkasponka
E30 318is M42 (užšaldytas projektas)
E36 318is M44 DD
E83 3,0d
Vilnius

User avatar
UNeX
Posts: 1305
Joined: 19 Nov 2003, 20:28
Location: Vilnius

Re: Tepalo temp?

Post by UNeX »

romkasponka wrote:C varianta daryciau. Jokio skirtumo kokia temperatura karteryje arba pries radiatoriu.
ir matyt visa laika 20-30c temp? kam? tai visiskai priklausys nuo lauko temp ir sita info absoliuciai nenaudinga (tokiame lygyje apie kuri cia kalbama)
'92 S13, some mods = should I go over 500hp?
http://www.lets-d.lt - official NisTune distributor in Lithuania - make your engine happy

User avatar
Samurai
Posts: 86
Joined: 19 Jul 2011, 21:54
Location: Vilnius

Re: Tepalo temp?

Post by Samurai »

UNeX wrote:
romkasponka wrote:C varianta daryciau. Jokio skirtumo kokia temperatura karteryje arba pries radiatoriu.
ir matyt visa laika 20-30c temp? kam? tai visiskai priklausys nuo lauko temp ir sita info absoliuciai nenaudinga (tokiame lygyje apie kuri cia kalbama)
Apie koki lygi yra kalbama?
Ar tepalas speja atvest iki 20-30C? Tikrai?

Padiskutuokim, ausinimo skyscio atveju reik matyt, ar skystis neuzverda, ar variklis neperkaista, ar atiduoda pakankamai silumos.
Tepalo temperaturos atveju, manyciau, reik atkreipt demesi I tai, ar feed'inamas tepalas nera jau perkaites. Jei jis normalios temperaturos, ausinimas normalios temperaturos, reiskia viskas ok. Jei tepalas per karstas po coolerio, reiskia jis savo funkcijos gerai atlikti negales. Ir priesingai, jei po coolerio jis bus kokiu 50-60 laipsniu, vel blogai. Nebent kazka blogai mastau, todel ir klausiu minciu.

Nepaminejau, kad pas man stock ecu, tad I jokius remapus nelendam.

Taigi, ar tikrai verta ziuret I tai kokios temperaturos tepalas paduodamas I cooleri?

User avatar
romkasponka
Posts: 3479
Joined: 11 Jan 2006, 10:15
Location: Vilnius
Contact:

Re: Tepalo temp?

Post by romkasponka »

Ausinimo skyscio temperatura rodo variklio temperatura. Tepalo temperatura reikalinga tam, kad parinkti optimalu ausintuva ir i varikli butu paduodamas optimalios temperaturos tepalas (jei gerai pamenu 75-90 laipsniu) ir reikalui esant galima butu ta temperatura itakoti, t.y. ideti didesni ausintuva arba pridengti esanti. Galima matuoti karteryje arba pries ausintuva, bet tada reakcija i temperaturos pkycius tu matysi labai negreitai ir realiai nezinosi kokios temperaturos tepalu tavo motoras tepamas ir ausinamas. Kokia tepalo temperatura jam atlikus savo funkcija gal ir gerai zinoti, bet man svarbiau butu paduodamo tepalo temperaturos.
romkasponka
E30 318is M42 (užšaldytas projektas)
E36 318is M44 DD
E83 3,0d
Vilnius

User avatar
UNeX
Posts: 1305
Joined: 19 Nov 2003, 20:28
Location: Vilnius

Re: Tepalo temp?

Post by UNeX »

Samurai wrote:Ar tepalas speja atvest iki 20-30C? Tikrai?
Tepalo gauges skale dazniausiai prasideda nuo 50c. Pajungus, kad temp matytum po coolerio, tepalo temp gauge vaziuojant tiesiai daznu atveju net nebus pajudejusi is savo vietos.

Matuodami feed'a matysim, kad pirmasis tepamas komponentas gauna geros temp tepala, bet mes nezinom kokios temp tepalas pasiekia paskutini komponenta (nebent jus kazkokiu budu zinosit, kiek silumos generuoja variklis). Matuodami is variklio griztanti tepala, zinom kokios jis temp buvo ties paskutiniu komponentu, vadinasi ties pirmuoju buvo tikrai zemesnes temp. O kad nebutu tepalas per saltas - ta uztikrina termostatas.

Karteryje matuot yra blogas variantas, nes ten nera srauto - matysi stovinti tepala.
'92 S13, some mods = should I go over 500hp?
http://www.lets-d.lt - official NisTune distributor in Lithuania - make your engine happy

User avatar
Mantvydas
Posts: 188
Joined: 16 Jan 2014, 18:11
Location: Vilnius

Re: Tepalo temp?

Post by Mantvydas »

irgi cia ilgai kadaise masciau apie tepalo temperaturos patavimo vieta, tai nusprendziau kad tepalo temperatura reikia matuoti jau grizusio po visu turbinkiu ir ziedu pries cooleri, kad matyt mazdaug realia situacija kas vyksta motore ir kas lieka is tepalo, ar ne per karsta, ar ne per salta. o kad pamatuosi po coolerio tai cia visiskai jokios info tau neduos kas su tuo tepalu vyksta po to :)
Tegu dega padangos, bet ne siela...

User avatar
ard
Posts: 2186
Joined: 26 Feb 2006, 12:14
Location: Vilnius
Contact:

Re: Tepalo temp?

Post by ard »

standartinio tepalo filtro sandwichas turi pajungimus davikliams išoriniame žiede, kur teka tepalas iš pompos į filtrą (per centrinį vamzdelį tepalas keliaują į motorą). jeigu oil cooleris per pvz mocal termostatinį oil coolerio sandwich plate'ą (kuris tepalą iš ir į coolerį stumdo irgi per išorinį žiedą) tada gali matyt prieš/po atitinkamai sudėliodamas sandwichus vieną ant kito - pvz:
motoras-gaugų sandwichas-oil cooler sandwich-filtras matysis paduodamo tepalo temperatūra tarp pompos ir oil coolerio
motoras-oil cooler sandwich-gaugų sandwichas-filtras matysis tepalo po coolingo temperatūra (nu čia įtakoja ar jis termostatinis ar ne).

paprastas cooleris neatšaldys tepalo keliasdešimt C, tad nematau labai didelio skirtumo nuo kur bus paimami temp rodmenys. tepalas inertiškas, sunku užkaitint, sunku atšaldyt. tam pačiam karteryje stovintį tepalą matuojant abejoju ar bus didelis skirtumas stovinčio tepalo vs suslėgto ir paduodamo į motorą.
Team Beat - teambeat.lt
Eat, sleep, BOOST - eatsleepboost.lt

"In God we trust, all others bring data." - W. Edwards Deming

User avatar
UNeX
Posts: 1305
Joined: 19 Nov 2003, 20:28
Location: Vilnius

Re: Tepalo temp?

Post by UNeX »

ard wrote:paprastas cooleris neatšaldys tepalo keliasdešimt C, tad nematau labai didelio skirtumo nuo kur bus paimami temp rodmenys.
jeigu be termostato ir visas tepalas teka per cooleri ir jei cooleris gauna tiesiogini oro srauta - atsaldys keliasdesimt C.
jeigu su termostatu, tai dalis tepalo tekes per cooleri, o dalis shortcutu vel i varikli, taigi jei daviklis bus ant linijos is coolerio, realiai matysi tik viena dedamaja to, kas teka i varikli.
Temperaturu skirtumas karteryje ir ant slegio - bus. Depends, kokia karterio fizine forma, kurioje vietoje daviklis ir t.t. Klausimas yra tik toks: kokia paklaida tau yra priimtina? Jeigu 10-15c skirtumas yra priimtina, tada taip, galima matuot ir karteryje
'92 S13, some mods = should I go over 500hp?
http://www.lets-d.lt - official NisTune distributor in Lithuania - make your engine happy

User avatar
romkasponka
Posts: 3479
Joined: 11 Jan 2006, 10:15
Location: Vilnius
Contact:

Re: Tepalo temp?

Post by romkasponka »

Nu as kalbu is patirties su kiem rimtesniai varikliai nei stumokliniai ir ten viska matuoja butent pries paduodant i visus mazgus, t.y. temperatura ir slegi. Termostatas sakykim reguliuos temperatura, kuri turetu buti daugmaz vienoda susilus varikliui ir jei del kazkokiu priezasciu tau i varikli prades paduoti perdideles temperaturos tepala tu visuomet zinosi, kad reikia ieskoti kazkokio ausinimo sistemos gedimo. Pvz nustos veikti termostatas tai kada tu pamatysi, kad tau temperatura permaza arba perdidele? Nes karteryje temperatura keisis labai negreit, t.y. bus paveluota informacija. Kazkurioje gryztamoje magistraleje velgi neatspindes visos tepimo sistemos temperaturu, nes tai bus greiciau kazkokio agregato temperaturos indikacija. Guy Croftás tepalo temperaturas rekomenduoja laikyti 75-90 laipsniu todel, kad tepimo savybes geros ir tepalo svybem nekenkia temperatura, nes tepalo savybes geometrine progresija prasteja didejant temperaturai, o klampos mazejimas po 90 laipsniu jokios itakos performancui nebedaro. Logika tokia, kad kaitinant tepala iki kokiu 120 laipsniu ji reiktu keisti vos ne kas 100km....
romkasponka
E30 318is M42 (užšaldytas projektas)
E36 318is M44 DD
E83 3,0d
Vilnius

User avatar
Mitsu
Posts: 153
Joined: 04 Dec 2007, 15:56
Location: Kaunas

Re: Tepalo temp?

Post by Mitsu »

Siaip informacijai, pvz. pas Mitsubishi EVO (modifikacijose, kur yra tepalo temperaturos gaugas) gamykliskai tepalo temperatura yra matuojama karteryje ;)
EVO VIII GSR SSL (sold)
EVO X MR

Ainis
Posts: 482
Joined: 03 Mar 2011, 15:12
Location: Šiauliai

Re: Tepalo temp?

Post by Ainis »

O audelem kur gamykliskai stovi?

User avatar
kwlw
Posts: 1787
Joined: 24 Nov 2004, 17:14

Re: Tepalo temp?

Post by kwlw »

Ainis wrote:O audelem kur gamykliskai stovi?
Pas penkis katilus, tai ant tepalo pompos kokio tai voztuvo. Nezhinau kaip jis vadinasi, berods redukcinis. Vat tas juodas shudeliukas yra daviklio pajungimas.
Image

Sau
Displacement is a poor replacement for proper manifold pressure

User avatar
Samurai
Posts: 86
Joined: 19 Jul 2011, 21:54
Location: Vilnius

Re: Tepalo temp?

Post by Samurai »

Klausimas, ar tos masinos, kur turi gamykliskai tepalo temperaturos daviklius, turi gamykliskai idetus oil cooler'ius?

Kolkas apsisprendziau, kad temperaturinis daviklis bus prijungtas per trisaki prie vienos is cooler'io zarnos. Neliesiu karterio. Ir manau, kad kadangi nesunku butu persukt nuo vienos zarnos prie kitos, paziuresiu kas dedasi abiem atvejais. Bent bus realiu duomenu.

Labai dekingas uz nuomones :wink:

Post Reply