Tepalo temp?

Visi kiti pokalbiai apie automobilius (jei jau joks kitas forumas netinka - rasykit cia)...
User avatar
UNeX
Posts: 1305
Joined: 19 Nov 2003, 20:28
Location: Vilnius

Re: Tepalo temp?

Post by UNeX »

romkasponka wrote:Nu as kalbu is patirties su kiem rimtesniai varikliai nei stumokliniai ir ten viska matuoja butent pries paduodant i visus mazgus, t.y. temperatura ir slegi. Termostatas sakykim reguliuos temperatura, kuri turetu buti daugmaz vienoda susilus varikliui ir jei del kazkokiu priezasciu tau i varikli prades paduoti perdideles temperaturos tepala tu visuomet zinosi, kad reikia ieskoti kazkokio ausinimo sistemos gedimo. Pvz nustos veikti termostatas tai kada tu pamatysi, kad tau temperatura permaza arba perdidele? Nes karteryje temperatura keisis labai negreit, t.y. bus paveluota informacija. Kazkurioje gryztamoje magistraleje velgi neatspindes visos tepimo sistemos temperaturu, nes tai bus greiciau kazkokio agregato temperaturos indikacija. Guy Croftás tepalo temperaturas rekomenduoja laikyti 75-90 laipsniu todel, kad tepimo savybes geros ir tepalo svybem nekenkia temperatura, nes tepalo savybes geometrine progresija prasteja didejant temperaturai, o klampos mazejimas po 90 laipsniu jokios itakos performancui nebedaro. Logika tokia, kad kaitinant tepala iki kokiu 120 laipsniu ji reiktu keisti vos ne kas 100km....
Su viskuo ka parasei absoliuciai sutinku, BET...
Kai variklis suprojektuotas taip, kad tu gali juo pasitiket ir visi agregatai veikia pagal paskirti be jokiu papildomu modifikaciju, tai savaime suprantama, kad optimali paduodama temp uztikrins ilgaamzisukuma. Taciau Per4m'e didzioji dalis automobiliu yra su 100-200% galios prieaugiu, variklio generuojama papildoma siluma nezinoma, ausinimo kokybe daznu atveju absoliuciai random, egt neaiskus ir t.t. Taigi, sioje vietoje keliu klausima: kas blogiau: ar nezinoti, kad tepalas per saltas (jei paduodamas mazesnis nei 75c), ar nezinoti, kad tepalas per karstas (griztantis 120c+)? Nes kaip pats ir sakai, teorija sako, kad tepala uzkaitinus iki 120c ji reikia keisti dazniau, bet kodel siulai matuoti ne pacioje karsciausioje vietoje? Nes mano nuomone, didesne tikimybe yra, kad tepalas bus per karstas, nei kad per saltas, jei kalbesime apie cia susirinkusia auditorija. Taipogi manau, kad per saltas padarys mazesne zala, nei per karstas. Bet siuo klausimu argumentu neturiu ir tai paremta tik subjektyvia mano nuomone
'92 S13, some mods = should I go over 500hp?
http://www.lets-d.lt - official NisTune distributor in Lithuania - make your engine happy

User avatar
Mitsu
Posts: 153
Joined: 04 Dec 2007, 15:56
Location: Kaunas

Re: Tepalo temp?

Post by Mitsu »

Samurai wrote:Klausimas, ar tos masinos, kur turi gamykliskai tepalo temperaturos daviklius, turi gamykliskai idetus oil cooler'ius?
EVO turi ;)
EVO VIII GSR SSL (sold)
EVO X MR

User avatar
romkasponka
Posts: 3479
Joined: 11 Jan 2006, 10:15
Location: Vilnius
Contact:

Re: Tepalo temp?

Post by romkasponka »

Taciau Per4m'e didzioji dalis automobiliu yra su 100-200% galios prieaugiu, variklio generuojama papildoma siluma nezinoma, ausinimo kokybe daznu atveju absoliuciai random, egt neaiskus ir t.t. Taigi, sioje vietoje keliu klausima: kas blogiau: ar nezinoti, kad tepalas per saltas (jei paduodamas mazesnis nei 75c), ar nezinoti, kad tepalas per karstas (griztantis 120c+)?
Jei tepalas isiena aukstos temperaturos tai nieko cia jau nepadarysi, nes tai tiesiog jau konstrukcija tokia, o paduodamo tepalo temperatura turi buti optimali del klampos ir tepimo savybiu, ir ja itakoti galima, ir reikia.


Nes kaip pats ir sakai, teorija sako, kad tepala uzkaitinus iki 120c ji reikia keisti dazniau, bet kodel siulai matuoti ne pacioje karsciausioje vietoje?


Sutinku, kad gerai zinoti daug temperaturu ir prisaudyti davikliu milijona, bet laikausi nuomones, kad svarbiausia kas paduodama i varikli, o ne kas karteryje teliuskuoja. Galu gale eksperimento prasme galima pamatuoti pries radiatoriu ir po, kad duotai oro temperaturai zinotum kiek teplas atausta, bet cia labai kintamas dydis tiek del isores temperaturos, tiek del masinos greicio ir radiatoriaus apiputimo kokybes.
romkasponka
E30 318is M42 (užšaldytas projektas)
E36 318is M44 DD
E83 3,0d
Vilnius

User avatar
motoras
Posts: 24
Joined: 05 Mar 2007, 20:38
Location: Elektrėnų sav.
Contact:

Re: Tepalo temp?

Post by motoras »

Ainis wrote:O audelem kur gamykliskai stovi?
4 cilindrų ant tepalo filtro kelmo.

User avatar
Eimazz555
Posts: 182
Joined: 16 Nov 2009, 22:11

Re: Tepalo temp?

Post by Eimazz555 »

Ainis wrote:O audelem kur gamykliskai stovi?
V6 benzam irgi stovi prie tepalo filtro, tik nesigilinau ar is pompos ar po filtro jau.

kliobas
Posts: 106
Joined: 26 May 2008, 18:56
Location: Vilnius

Re: Tepalo temp?

Post by kliobas »

UNeX wrote:
ard wrote:paprastas cooleris neatšaldys tepalo keliasdešimt C, tad nematau labai didelio skirtumo nuo kur bus paimami temp rodmenys.
jeigu be termostato ir visas tepalas teka per cooleri ir jei cooleris gauna tiesiogini oro srauta - atsaldys keliasdesimt C.
jeigu su termostatu, tai dalis tepalo tekes per cooleri, o dalis shortcutu vel i varikli, taigi jei daviklis bus ant linijos is coolerio, realiai matysi tik viena dedamaja to, kas teka i varikli.
Temperaturu skirtumas karteryje ir ant slegio - bus. Depends, kokia karterio fizine forma, kurioje vietoje daviklis ir t.t. Klausimas yra tik toks: kokia paklaida tau yra priimtina? Jeigu 10-15c skirtumas yra priimtina, tada taip, galima matuot ir karteryje

Visiskai sutikciau, termostatiniai cooleriai turi shortcuta i filtra, todel matavimas po coolerio nelogiskas. O mano atveju pradzioje meginau matuoti karteryje, vietoj plugo, temperaturas rode labai zemas (50 laipsniu ir pan.). Temperatura labai reaguodavo i tai, ar vaziuodavau, ar stovedavau, nes pastovejus ir uzsildzius tepala jis iskart atausdavopradejus vaziuot, nors tuo metu cooleris buvo is abieju pusiu pridengtas. Idejau i coolerio feeda ir iskart parodymai pakilo, iki priimtinu 80-100 laipsniu (termostatas 80 laipsniu) ir net nedraskant maziau 70 nekrisdavo vaziuojant saltu oru. Speju del to, kad daviklis pacioje karterio apacioje buvo apipuciamas + ji kazkiek ir karteris ausinti galejo.

User avatar
romkasponka
Posts: 3479
Joined: 11 Jan 2006, 10:15
Location: Vilnius
Contact:

Re: Tepalo temp?

Post by romkasponka »

Ziurint kokia sistema, nes gali buti ir viskas vienoje linijoje (nuosekliai), t.y. is tepalo siurblys-filtras-ausintuvas-variklis. Pas mane butent taip yra ir davikli galvoju deti atkarpoje tarp ausintuvo ir variklio.

Termostatas taipogiai gali buti isorinis, o ne ""sumustinyje"" ir todel gali dar buti pajungimo varijaciju.
romkasponka
E30 318is M42 (užšaldytas projektas)
E36 318is M44 DD
E83 3,0d
Vilnius

Post Reply