Su viskuo ka parasei absoliuciai sutinku, BET...romkasponka wrote:Nu as kalbu is patirties su kiem rimtesniai varikliai nei stumokliniai ir ten viska matuoja butent pries paduodant i visus mazgus, t.y. temperatura ir slegi. Termostatas sakykim reguliuos temperatura, kuri turetu buti daugmaz vienoda susilus varikliui ir jei del kazkokiu priezasciu tau i varikli prades paduoti perdideles temperaturos tepala tu visuomet zinosi, kad reikia ieskoti kazkokio ausinimo sistemos gedimo. Pvz nustos veikti termostatas tai kada tu pamatysi, kad tau temperatura permaza arba perdidele? Nes karteryje temperatura keisis labai negreit, t.y. bus paveluota informacija. Kazkurioje gryztamoje magistraleje velgi neatspindes visos tepimo sistemos temperaturu, nes tai bus greiciau kazkokio agregato temperaturos indikacija. Guy Croftás tepalo temperaturas rekomenduoja laikyti 75-90 laipsniu todel, kad tepimo savybes geros ir tepalo svybem nekenkia temperatura, nes tepalo savybes geometrine progresija prasteja didejant temperaturai, o klampos mazejimas po 90 laipsniu jokios itakos performancui nebedaro. Logika tokia, kad kaitinant tepala iki kokiu 120 laipsniu ji reiktu keisti vos ne kas 100km....
Kai variklis suprojektuotas taip, kad tu gali juo pasitiket ir visi agregatai veikia pagal paskirti be jokiu papildomu modifikaciju, tai savaime suprantama, kad optimali paduodama temp uztikrins ilgaamzisukuma. Taciau Per4m'e didzioji dalis automobiliu yra su 100-200% galios prieaugiu, variklio generuojama papildoma siluma nezinoma, ausinimo kokybe daznu atveju absoliuciai random, egt neaiskus ir t.t. Taigi, sioje vietoje keliu klausima: kas blogiau: ar nezinoti, kad tepalas per saltas (jei paduodamas mazesnis nei 75c), ar nezinoti, kad tepalas per karstas (griztantis 120c+)? Nes kaip pats ir sakai, teorija sako, kad tepala uzkaitinus iki 120c ji reikia keisti dazniau, bet kodel siulai matuoti ne pacioje karsciausioje vietoje? Nes mano nuomone, didesne tikimybe yra, kad tepalas bus per karstas, nei kad per saltas, jei kalbesime apie cia susirinkusia auditorija. Taipogi manau, kad per saltas padarys mazesne zala, nei per karstas. Bet siuo klausimu argumentu neturiu ir tai paremta tik subjektyvia mano nuomone