masinos laikymas ziema

Visi kiti pokalbiai apie automobilius (jei jau joks kitas forumas netinka - rasykit cia)...
User avatar
r7kyc82k
Posts: 2369
Joined: 17 Nov 2004, 19:44
Location: Vilnius
Contact:

Post by r7kyc82k »

nuo stovejimo ;)
SV650 , Daytona 955i
.........................................
http://www.motopaskaitos.lt

mankisss
Posts: 29
Joined: 23 Sep 2006, 12:53
Location: kaunas/kedainiai

Post by mankisss »

o kaip del laikymo kur pilna sieno kaip tarkim kaimuose matyti teko taip zmones daro ir dregme tai sugeria sienas :)

User avatar
kwlw
Posts: 1787
Joined: 24 Nov 2004, 17:14

Post by kwlw »

r7kyc82k wrote:nuo stovejimo ;)
Galvok ish naujo. Turiu rimtu pagrindu teigti, kad stovedamas shilumoje akumas ishsikrauna greichiau. Be to, akumui stovint shilumoje dar ir vyksta cheminiai procesai visam laikui mazhinantys jo talpa (sulfatizacija).

Sau
Displacement is a poor replacement for proper manifold pressure

User avatar
r7kyc82k
Posts: 2369
Joined: 17 Nov 2004, 19:44
Location: Vilnius
Contact:

Post by r7kyc82k »

galvok is naujo.
silumoj issikrauna greiciau nei kad saltyje, bet issikrauna bet kuriuo atveju.
jei akumas neneaudojamas bent 3-5menesius jis turi but pajungtas prie kazkokiotai ploksteliu antioksidacijos prietaiso ;) jei nori kad jis butu gyvas ir veiktu 100% o ne 80ar 90% ;)
tas daiktas ji maitina labai mazam srove ir nuima kazkoki tai ten procesa. nzn as, mano kaimynas profesionalus elektrikas, kazka man aiskino bet as durnas neatsimenu ;)
jam moka labai dxja jei kas nori susitvarkyt bedas...........
beto jis vienintelis in lt vazinejantis su elektromobiliu surinktu savo jegom ;)
sansu nulis pries jo zinias apie elektra :D
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
SV650 , Daytona 955i
.........................................
http://www.motopaskaitos.lt

User avatar
kwlw
Posts: 1787
Joined: 24 Nov 2004, 17:14

Post by kwlw »

r7kyc82k wrote:galvok is naujo.
silumoj issikrauna greiciau nei kad saltyje, bet issikrauna bet kuriuo atveju.
O mes apie tai, kaip ir nesiginchyjam jei nepastebejai :P. Man idomu nuo ko ishsikrauna butent SHALTYJE. Bet kad pac prisipazhinai, kad nuo to paties, kaip ir shilumoj, tik kokius 5x mazhiau ;), tai kaip ir nera apie ka ginchytis.
r7kyc82k wrote: jei akumas neneaudojamas bent 3-5menesius jis turi but pajungtas prie kazkokiotai ploksteliu antioksidacijos prietaiso ;) jei nori kad jis butu gyvas ir veiktu 100% o ne 80ar 90% ;)
Turiu ash ta prietaisa (tixliau tevukas turi, kuris sheip ar taip 20 metu prizhiurejo autokaru akumus ;), jei jau svetimais pimpalais matuotis).

Priminsiu, kad kalba ejo ne apie tai, ar akumas apskritai ishsikrauna, o apie va shita tavo sakini:
r7kyc82k wrote: paprasciau laikyt silumoj nei visad kraut saltyje.
Mano pozicija ta, kad laikant shilumoj reikia krauti dazhniau, nes akumas issikrauna greichiau. Ir tas ishsikrovimas pavojingesnis tam pachiam akumui. Tas pac kaip rudijimas 1:1 procesas - shaltyje lechiau, shilumoj greichiau. Taigi tamsta nusikalbejote su tuo "visad kraut".
Tuo labiau, kad pachia mashina reikia pashildyti bent kas pora menesiu iki ventiliatoriaus, kad viskas butu ok, o shildymo metu yra "pramankshtinamas" bei ikraunamas akumas, ko pakanka, kad sulfatizacija neigautu kosminiu greichiu ir akumas sekmingai dagyventu iki vasaros.
r7kyc82k wrote: sansu nulis pries jo zinias apie elektra :D
Prie ko che tavo kaimynai - mes su tavim apie visatos tiesas diskutuojam :P.

Sau
Displacement is a poor replacement for proper manifold pressure

User avatar
Strad
Posts: 485
Joined: 24 May 2005, 22:16
Location: Vilnius

Post by Strad »

kwlw- o kas tai per procesas toks sulfatizacija? :roll:

User avatar
Groozdas
Posts: 3893
Joined: 07 Jul 2003, 16:39
Location: Vilnius
Contact:

Post by Groozdas »

Tai man ka, dabar mest nauja akuma. Nusipirkau, nuvariau i siaulius ir kol tempe nuo siauliu, visada buvo ijungtas avarinis - isikrove? As palaikiau per vasara, tiksliau nuo Siauliu Drifto etapo geguzes menesi. Jis aisku isikroves. Tai ka nebeverta pakrovinet?

User avatar
kwlw
Posts: 1787
Joined: 24 Nov 2004, 17:14

Post by kwlw »

Groozdas wrote:Tai man ka, dabar mest nauja akuma. Nusipirkau, nuvariau i siaulius ir kol tempe nuo siauliu, visada buvo ijungtas avarinis - isikrove? As palaikiau per vasara, tiksliau nuo Siauliu Drifto etapo geguzes menesi. Jis aisku isikroves. Tai ka nebeverta pakrovinet?
Atsakau abiem:

1. Sulfatizacija, tai yra sieros rugshties veikiamo shvino virtimas i kristalini shvino sulfata ne del elektrolizes reakciju. Kadangi procesas nebaisiai grizhtamas, tai perteklini sulfata galima arba chemishkai/elektrishkai "nugramdyti" nuo plokshteliu, arba pasikeisti akuma. Dalis sulfato pereina i elektrolita, kas yra ypach blogai. Ishvertus i zhmoniu kalba "rugshtis eda shvina, ko pasekoje lieka druska, druska yra blogai" :). Kai akumuliatoriuje yra elektrinis potencialas, shita reakcija vyksta n kartu lechiau. EDIT: radau linka i mokslishkiau parashyta apibrezima:
http://en.wikipedia.org/wiki/Sulfation

2. Jei elektrolitas dar ne juodas - bandyk kraut. Bet talpos tai jau nebetures tokios, kokia priklauso. Gali kraut mazha srove ir zhiureti per kiek laiko uzhvirs/pasikraus. Taip nustatysi kiek elektros "itekejo" i ta akuma.

Tevukas tokius akumus ankschiau gaivindavo kazkaip ten su tuo zhiurkes minetu aparatu, kuris kazkaip ar tik ne atbulai ikrauna/ishkrauna akuma mazhom srovem, kad elektrolizes pasekoje shvinas ar kas ten ant plokshteliu suliptu, bet che profesionalu biznis, don't do this at home. Mano ubageje stovejo butent taip gaivintas akumas, nes buvo palikta porai savaichiu su ijungta lempute bagazhineje. Elektrolitas buvo juodas, ten kazkaip plove ta akuma, po to su tuo aparatu niurke. Rezultatas - neturint laiko papraschiau kita akuma pirkt (bo 2 dienas tevukas turshkesi prie reikalo), bet sheip atkele, po to dar 2 metus ir prie -25 starteruodavo be ipatingu problemu.

Sau
P.S. Gal reikia perkelt shita visa tema apie akumus prie atskiros ?
Displacement is a poor replacement for proper manifold pressure

User avatar
povke
Posts: 169
Joined: 05 Sep 2005, 15:44
Location: sostinė, Žirmūnai

Post by povke »

Bishi dar prikelsiu tema:

Kada geriau keisti tepalus - pvz dabar ar po ziemos? Auto ziema neeksplotuojama, tik pasildomas motoras. Dabartiniai tepalai dar keitimo intervalo nepasieke, bet jau pakankamai tamsus...

mano samprotavimu, jei masina praktiskai nenaudojama, tai tepalas neturetu prisigert kazkokios dregmes ar pan - +/- turetu islikt toks pat geras po ziemos.Teisingai? 8)
Primera GT (P10)

User avatar
r7kyc82k
Posts: 2369
Joined: 17 Nov 2004, 19:44
Location: Vilnius
Contact:

Post by r7kyc82k »

po ziemos, nes per ziema naujas tepalas "susens" ;) net jei nevazineji :D
SV650 , Daytona 955i
.........................................
http://www.motopaskaitos.lt

User avatar
romkasponka
Posts: 3479
Joined: 11 Jan 2006, 10:15
Location: Vilnius
Contact:

Post by romkasponka »

per ziema visas brudas gerai variklyje isitaisys ;)
Idomu koks tepalo vartojimo laikas? ;)
romkasponka
E30 318is M42 (užšaldytas projektas)
E36 318is M44 DD
E83 3,0d
Vilnius

User avatar
povke
Posts: 169
Joined: 05 Sep 2005, 15:44
Location: sostinė, Žirmūnai

Post by povke »

Gerai. Susitaupys kol kas bent jau ~ 150 lt.. :lol:

Vartojimo laikas - tai turejau omeny intervalas kas kiek keiciama alyva, pvz kas 8-10 kkm.

PS: Aciu uz pamastymus :wink:
Primera GT (P10)

User avatar
romkasponka
Posts: 3479
Joined: 11 Jan 2006, 10:15
Location: Vilnius
Contact:

Post by romkasponka »

produkto galiojimo laika turiu omenyje..
romkasponka
E30 318is M42 (užšaldytas projektas)
E36 318is M44 DD
E83 3,0d
Vilnius

User avatar
r7kyc82k
Posts: 2369
Joined: 17 Nov 2004, 19:44
Location: Vilnius
Contact:

Post by r7kyc82k »

na teoriskai, tepalas netinkamas vartoti jei metus buvo motore, px kad nedirbo ;)
keiti kas kazkoki km intervala arba kas metus jei per metus nenuvazevai tiek km.
kad ziema stoves su senais- px. butu nauja masina-nepx. galima palepinti, seno kledaro nematau prasmes. isleidi pavasari tepala, ipili 696 skiediklio, pasiubuoji,to uztenka kad pakeltu visa bruda, ir isleidi. arba zibalo.
SV650 , Daytona 955i
.........................................
http://www.motopaskaitos.lt

User avatar
romkasponka
Posts: 3479
Joined: 11 Jan 2006, 10:15
Location: Vilnius
Contact:

Post by romkasponka »

koks skirtumas ar motore, ar bakelyje, o zibalai ir skiedikliai tai chia gudziu sovietiniu laiku tautine ishmintim kvepia. Jau geriau tada ziemai plaunanchiu ipilti arba kokios pigios mineralkes.. Arba ishvis nieko nepilti :)
romkasponka
E30 318is M42 (užšaldytas projektas)
E36 318is M44 DD
E83 3,0d
Vilnius

User avatar
kwlw
Posts: 1787
Joined: 24 Nov 2004, 17:14

Post by kwlw »

romkasponka wrote:koks skirtumas ar motore, ar bakelyje
Didelis. Bakelyje tepalas buna sandariai uzhdarytas. Motore - ne. Taip pat motore kontaktuoja su metalu, guma, purvu, ir dar bbz kuom. Tai turi itakos tepalo oksidacijai, ir kitokiems "ilguju polimeru" (nezhinau ka tai reishkia) irimams.

Sau
Displacement is a poor replacement for proper manifold pressure

User avatar
romkasponka
Posts: 3479
Joined: 11 Jan 2006, 10:15
Location: Vilnius
Contact:

Post by romkasponka »

o jei nepilti tepalo?

Pas mane motoras sandarus pasidaro uzkimshus viena shlanga ;)
romkasponka
E30 318is M42 (užšaldytas projektas)
E36 318is M44 DD
E83 3,0d
Vilnius

User avatar
kwlw
Posts: 1787
Joined: 24 Nov 2004, 17:14

Post by kwlw »

romkasponka wrote:o jei nepilti tepalo?

Pas mane motoras sandarus pasidaro uzkimshus viena shlanga ;)
Che tau taip atrodo. Plius nepamirshk, kad chemines reakcijos greitis paprastai proporcingas reakcijos plotui. Variklyje plotas daaaug didesnis.

Sau
Displacement is a poor replacement for proper manifold pressure

User avatar
romkasponka
Posts: 3479
Joined: 11 Jan 2006, 10:15
Location: Vilnius
Contact:

Post by romkasponka »

o jei nepilti tepalo?
romkasponka
E30 318is M42 (užšaldytas projektas)
E36 318is M44 DD
E83 3,0d
Vilnius

User avatar
r7kyc82k
Posts: 2369
Joined: 17 Nov 2004, 19:44
Location: Vilnius
Contact:

Post by r7kyc82k »

o jei dar pataupyt kaipnors lietuviskai? :mrgreen:

nezinau jokios hemijos kuri uz acetona geriau nugruzia visa mesla net mehaniskai nelieciant ;)
netgi darbe plaunam skiedikliu bekvapiu,uztenka apsikta varzta pamerkt parai, istrauki net valyt su skuduru nereik , sterilus :D
SV650 , Daytona 955i
.........................................
http://www.motopaskaitos.lt

User avatar
romkasponka
Posts: 3479
Joined: 11 Jan 2006, 10:15
Location: Vilnius
Contact:

Post by romkasponka »

kai tarpines pragriaush tai zinosi ;)
Prie ko chia taupymas, o kam ten teplas jei nevazinesi?
romkasponka
E30 318is M42 (užšaldytas projektas)
E36 318is M44 DD
E83 3,0d
Vilnius

User avatar
r7kyc82k
Posts: 2369
Joined: 17 Nov 2004, 19:44
Location: Vilnius
Contact:

Post by r7kyc82k »

romkasponka wrote:kai tarpines pragriaush tai zinosi ;)
Prie ko chia taupymas, o kam ten teplas jei nevazinesi?
nepragraus ;)
tepalas... ...... kad nesurudytu
:mrgreen:
SV650 , Daytona 955i
.........................................
http://www.motopaskaitos.lt

User avatar
romkasponka
Posts: 3479
Joined: 11 Jan 2006, 10:15
Location: Vilnius
Contact:

Post by romkasponka »

taigi tepalas visishkai sausai neishvarva ish variklio, kas ten surudys?
romkasponka
E30 318is M42 (užšaldytas projektas)
E36 318is M44 DD
E83 3,0d
Vilnius

User avatar
Destuktor
Posts: 296
Joined: 11 Apr 2005, 23:02
Location: Merkinė/Vilnius

Post by Destuktor »

romkasponka wrote:taigi tepalas visishkai sausai neishvarva ish variklio, kas ten surudys?
Laikui begant visas tepalas nusistoves ant karterio dugno, o visur kitur kaip ir neliks... Beje, kaip tu uzkurinesi varikli bent kas menesi? :lol:
'99 Mitsubishi Galant 2.0

User avatar
XR_as
Posts: 3222
Joined: 23 Jul 2005, 02:56
Location: Vilnius

Post by XR_as »

liks. vakar isardziau motora stovejusi netoli metus. be karterio dar isbego 200gramu. is galvos uzsilikusiu vietu

Post Reply