Detaliu gamyba is anglies pluosto? kaip tai daroma??

Visi kiti pokalbiai apie automobilius (jei jau joks kitas forumas netinka - rasykit cia)...
nology
Posts: 15
Joined: 06 Jun 2006, 15:08
Location: Kaunas

Detaliu gamyba is anglies pluosto? kaip tai daroma??

Post by nology »

sveiki, gal kas galetu paaiskinti kaip daromos detales is anglies pluosto? naudojausi paieska tai nieko doro neradau. kazkada per discovery maciau kaip daro detales mclarenui: tai is tokiu lanksciu gabaliukiu suklijuoja tada kazkaip presuoja ir "kepa" ar kazkatais (kazkurioj temoj groozdas rase, kad irgi mate ta laida :) ) tai visalaik galvojau, kad tik taip ir daro viska is jo ir kad tai baisus kosmosas, bet kazkur perskaiciau, kad daro ir su derva, panasiai kaip is stiklo pluosto, truputi zemiskiau. tai kaip ten yra? :?

User avatar
kwlw
Posts: 1787
Joined: 24 Nov 2004, 17:14

Re: Detaliu gamyba is anglies pluosto? kaip tai daroma??

Post by kwlw »

nology wrote:sveiki, gal kas galetu paaiskinti kaip daromos detales is anglies pluosto?
Anglies pluoshtas tai tik armuojanti medzhiaga, kuri buna surishama ivairiom dervom beigi plastikais.
nology wrote: tai visalaik galvojau, kad tik taip ir daro viska is jo ir kad tai baisus kosmosas, bet kazkur perskaiciau, kad daro ir su derva, panasiai kaip is stiklo pluosto, truputi zemiskiau. tai kaip ten yra? :?
Yra taip, kad priklausomai nuo application, ir nuo smalos, bei nuo to, kokiom apkrovom daiktas skaichiuojamas, yra skirtingi gamybos budai. Viena, kai daromas dekoratyvinis karbonas, kita, kai daroma naikintuvo "abtekatelius", ar formules stabdzhiu diskai. Vienu atveju uzhtenka voleliu pamojuot formoje audini ishlyginant ir igeriant derva (verstalas nuo zhodzhio propitat' smaloj), kitu atveju yra audzhiamas visas gaminys super staklem, po to visaip spec dervos kepamos ir pan, t.y. kostmosas.

Ish esmes, anglies pluoshto esminis skirtumas nuo stiklo pluoshto yra tas, kad jis yra esant tam pachiam storiui daug lengvesnis beigi tvirtesnis ir lankstesnis. Taip pat atsparus temperaturai. Turiu kazkur pluoshtu lentele su tais "atsparumas, pigumas, tvirtumas, lankstumas, svoris", ten visokie dar kevlarai, aramidai ir pan minimi. Dazhnai del pigumo ir kitokiu poreikiu naudojami kombinuoti pluoshtai (ten kur nesimato), pvz. kevlaras su anglies pluosthu skersai supinta.

Sau
Displacement is a poor replacement for proper manifold pressure

User avatar
Fiend
Posts: 1670
Joined: 28 Mar 2004, 16:03
Location: Vilnius

Post by Fiend »

Nology, jei jau ivede interneta, tai pac laikas pradet vartot paiehskos sistemas. internete rasi visus gamybos budus, technologijas, etc.
esant tam pachiam storiui daug lengvesnis beigi tvirtesnis ir lankstesnis.
taip, bet tik ne lankstesnis :) i sklandytuvo sparna dejau anglies pluosto strypa, tai jis yra afigennai standus :/ jei tokio pat storio stiklo pluosta sulenki be problemu, tai su tuo tai reik gerokai pakovot... :wink:
omg!
200sx 92' Stage [6] Drift Tool

fivefivefive
Posts: 622
Joined: 17 Apr 2004, 16:16
Location: Klaipėda

Post by fivefivefive »

Fiend wrote:taip, bet tik ne lankstesnis :) i sklandytuvo sparna dejau anglies pluosto strypa, tai jis yra afigennai standus :/ jei tokio pat storio stiklo pluosta sulenki be problemu, tai su tuo tai reik gerokai pakovot... :wink:
O jis biski daugiau palektas neluzta?
Renault Megane2 dCi
Black ED7

User avatar
Fiend
Posts: 1670
Joined: 28 Mar 2004, 16:03
Location: Vilnius

Post by Fiend »

esant tam pachiam storiui daug lengvesnis beigi tvirtesnis ir lankstesnis.
jei jau apie tai... tai grubiai tariant anglies pluostas yra tvirtesnis uz pvz pliena 10+ kartu... :) [ziniu saltinis internetas, kazkokiaa lentele su palyginamaisiais grafikais]
:)
omg!
200sx 92' Stage [6] Drift Tool

fivefivefive
Posts: 622
Joined: 17 Apr 2004, 16:16
Location: Klaipėda

Post by fivefivefive »

Fiend wrote:
esant tam pachiam storiui daug lengvesnis beigi tvirtesnis ir lankstesnis.
jei jau apie tai... tai grubiai tariant anglies pluostas yra tvirtesnis uz pvz pliena 10+ kartu... :) [ziniu saltinis internetas, kazkokiaa lentele su palyginamaisiais grafikais]
:)
Plienas nelygus plienui siaip, plieno tvirtumas priklauso nuo C kiekio jame, C kiekis gali buti iki 4.3%.
Renault Megane2 dCi
Black ED7

User avatar
spade
Posts: 5011
Joined: 04 Apr 2003, 14:19
Location: Vilnius

Post by spade »

Ne tik nuo anglies - nuo kitu priemaisu irgi. Ir dar klausimas apie koki tvirtuma kalbam. Ir isvis nesu tikras ar toks "tvirtumas" yra vartojama savoka.
Siaip uz pliena daug kas yra tvirciau - ne tik anglies pluosto plastikai, bet ir titanas, aliuminis ir pvz medis. Viskas priklauso nuo vertinimo sistemos ;)
DelSolSohcVtec BlueberryBeeProject
f31
Why waste time learning when ignorance is instantaneous?

User avatar
Fiend
Posts: 1670
Joined: 28 Mar 2004, 16:03
Location: Vilnius

Post by Fiend »

Pas ji ilgiiausias - jis zino.
:oops:
omg!
200sx 92' Stage [6] Drift Tool

User avatar
r7kyc82k
Posts: 2369
Joined: 17 Nov 2004, 19:44
Location: Vilnius
Contact:

Post by r7kyc82k »

orginalios anglies plauso detales, tai taspats kas paauksuot pakabos dalis, ar variklio ar greiciu dezes dantracius,ar ratus, ir vazinet iskelus nosi. gatvej naudos nulis. kaina-na nebent nezinai kur det pinigus..... :twisted:
draugas daro is stiklo plauso, tai turint vakumine kamera bei auksines rankas- padaro toki pat lengva ir tvirta kaip "anglies" plauso kuris daznai yra taspats dazytas stiklo audinys aftermarketinis :lol: :lol: :lol:
tik padaro 5x pigiau...... :wink:
SV650 , Daytona 955i
.........................................
http://www.motopaskaitos.lt

ghoul
Posts: 209
Joined: 04 Mar 2006, 23:38

Post by ghoul »

spade wrote:Ir dar klausimas apie koki tvirtuma kalbam. Ir isvis nesu tikras ar toks "tvirtumas" yra vartojama savoka.
Kiek pamenu iš sopromato, tai tvirtumas yra medžiagos gebėjimas pakelti apkrovą nelūžtant, o kietumas – gebėjimas priešintis deformavimui.

GT-ti
Posts: 490
Joined: 25 Nov 2004, 15:04

Post by GT-ti »

He he, sopromatas ;] Kad kazkaip lyg ir ne taip skambejo apibrezimai. Reikes grizus namo prisiminti.
Arturasz, Vilnius

User avatar
xennon
Posts: 818
Joined: 15 Nov 2005, 15:41
Location: Vilnius

Post by xennon »


User avatar
Carlos
Posts: 258
Joined: 23 Apr 2006, 19:16
Location: Gilus kaimas

Post by Carlos »

Biski melo uzmaciau....
1.GELEZYJE anglies gali buti max. 2.14% TEORISKAI, o realiai iki 2% nes firs dvieju ji jau tampa nepraktiskai trapi.
2.Metalo kietuma nulemia tik c kiekis.Kiti elementai (manganas, silici,molibdenas...nulemia kitas reikalingas savybes.Dauguma LYDINYJE esanciu elementu yra isvis nepageidaujami(siera,fosfora,azotas), taciau kad ji isgrynint reik daug financu.
3.Yra toks dalykas kaip GRYNIEJI metalai ir LIDYNIAI nemaisykite situ savoku.Pvz Pvz galimu butu teigti kad daugeliu atveju gryna gelezis yra sustriau uz nerudyjanti pliena, taciau ji kainuoja ZYMIAI brangiau.
4.Be "kietumo" yar tokios savokos kaip trapumas,klampumas,tamprumas,plastiskumas bei mechaninis ir termimin atsparumas.
Seip visu situ metalo bendru savybiu aukso viduriukas yra titanas ir jo lydiniai.Exept dar egzotiskesnius metalus.
Galima isgaut ir aliumo lydini kuris bus kietas kaip plienas ir lengvas, bet jo trapumas ir "nuovargis" bus katastrofiskas ir t.t ir pan.

User avatar
spade
Posts: 5011
Joined: 04 Apr 2003, 14:19
Location: Vilnius

Post by spade »

:lol:
Apie kietuma (t.y. hardness) nieks nekalbejo... :) Kalbejo apie tvirtuma (kiek suprantu cia bus strength)...
Tingiu daug ieskot, bet va pora linku:
http://en.wikipedia.org/wiki/HSLA_steel
http://www.kastenmarine.com/alumVSsteel.htm
DelSolSohcVtec BlueberryBeeProject
f31
Why waste time learning when ignorance is instantaneous?

User avatar
GiedriuZ
Posts: 156
Joined: 01 Nov 2003, 15:53

Post by GiedriuZ »

Carlos wrote:Biski melo uzmaciau....
1.GELEZYJE anglies gali buti max. 2.14% TEORISKAI, o realiai iki 2% nes firs dvieju ji jau tampa nepraktiskai trapi.
2.Metalo kietuma nulemia tik c kiekis.Kiti elementai (manganas, silici,molibdenas...nulemia kitas reikalingas savybes.Dauguma LYDINYJE esanciu elementu yra isvis nepageidaujami(siera,fosfora,azotas), taciau kad ji isgrynint reik daug financu.
3.Yra toks dalykas kaip GRYNIEJI metalai ir LIDYNIAI nemaisykite situ savoku.Pvz Pvz galimu butu teigti kad daugeliu atveju gryna gelezis yra sustriau uz nerudyjanti pliena, taciau ji kainuoja ZYMIAI brangiau.
4.Be "kietumo" yar tokios savokos kaip trapumas,klampumas,tamprumas,plastiskumas bei mechaninis ir termimin atsparumas.
Seip visu situ metalo bendru savybiu aukso viduriukas yra titanas ir jo lydiniai.Exept dar egzotiskesnius metalus.
Galima isgaut ir aliumo lydini kuris bus kietas kaip plienas ir lengvas, bet jo trapumas ir "nuovargis" bus katastrofiskas ir t.t ir pan.
Tai kad pats kalbi visiskas nesamones.
1. Plienas yra gelezies lydinys, kuriame gali buti 2.14% anglies. Ketus yra gelezies lydinys, kuriame gali buti nuo 2.14% iki 6.67% anglies.
2. Metalo kietuma nulemia ne tik anglies kiekis jame. Yra daugybe kitu elementu, kurie nulemia ivairias metalo savybes, apie tai galima rasyti daug ir nuobodziai.
3. Metalai reaguoja su aplinka, ko pasekoje jie jungiasi su kitais elementais. Gryna gelezis yra sudas, t.y. ji rudija ir yra pakankamai minksta.
4. Blablabla, turbut isvardinai bet kokias savybes kokias tik zinai, net jei jos ne visos tinka metalams. Kas yra mechaninis atsparumas?:)
Apie visus egzotiskus metalus ir aliumino lydinius galesiu veliau paporint.
p.s. ne lidynys ir ne lydynys, o LYDINYS.

User avatar
ra
Posts: 157
Joined: 01 Nov 2005, 23:31
Location: Vilnius

Post by ra »

gal hebra davai arciau topic'o a?
ash vis laukiu kad kasnors kanors idomaus parashys..
bet kolkas tik pievos...
rs13, kurai|

User avatar
Face
Posts: 70
Joined: 16 Jun 2006, 12:36
Location: Vilnius
Contact:

Post by Face »

ra wrote:gal hebra davai arciau topic'o a?
ash vis laukiu kad kasnors kanors idomaus parashys..
bet kolkas tik pievos...
Netrukdyk, chebra matuojasi, kieno ilgesnis! :lol:
Hartzo retorikos dėsnis:
Bet koks ilgai besitęsiantis ginčas pasibaigs nesutarimais dėl žodžių prasmių.

User avatar
xennon
Posts: 818
Joined: 15 Nov 2005, 15:41
Location: Vilnius

Post by xennon »

Face wrote: Netrukdyk, chebra matuojasi, kieno ilgesnis! :lol:
Image
Ilgiausio turetojas liepe daugiau apie tai nekalbeti :wink:

User avatar
spade
Posts: 5011
Joined: 04 Apr 2003, 14:19
Location: Vilnius

Post by spade »

Nu ar jus nenusiraminsit? :lol:
DelSolSohcVtec BlueberryBeeProject
f31
Why waste time learning when ignorance is instantaneous?

User avatar
Face
Posts: 70
Joined: 16 Jun 2006, 12:36
Location: Vilnius
Contact:

Post by Face »

r7kyc82k wrote:draugas daro is stiklo plauso, tai turint vakumine kamera bei auksines rankas- padaro toki pat lengva ir tvirta kaip "anglies" plauso kuris daznai yra taspats dazytas stiklo audinys aftermarketinis :lol: :lol: :lol:
tik padaro 5x pigiau...... :wink:
Nesutinku. Jei jis taip pat gerai padarytu detale is anglies pluosto, pastarosios savybes butu tikrai geresnes, tiesa ne labai daug, gal 50%, cia jei darai iprastiniu budu - imi audinius, itepi derva ir po to vakuume stingdai. Tikras skirtumas pasijaucia kai gaminys daromas sumustinio principu, naudojant ivairius korius (aramidinius ar aliumininius), prepreg audinius (anglies pluostas imirkytas derva) bei stingdant aukstoje temperaturoje ir padidintam slegyje (aka autoklave).
Hartzo retorikos dėsnis:
Bet koks ilgai besitęsiantis ginčas pasibaigs nesutarimais dėl žodžių prasmių.

User avatar
Carlos
Posts: 258
Joined: 23 Apr 2006, 19:16
Location: Gilus kaimas

Post by Carlos »

Tu tikras, kad metalo kietuma nulemia ir kitos priemaisos? ar tik kitas savybes?KITAS.... kitas kaipo virinimo komplikavima, atsparuma korozijai, klampuma ir pan. Jei zinai koks butent elementas dar kietina pliena? matyt as ne koks studentas ir nzn.

ghoul
Posts: 209
Joined: 04 Mar 2006, 23:38

Post by ghoul »

spade wrote:Kalbejo apie tvirtuma (kiek suprantu cia bus strength)...
Toughness, ko gero. Nors nesu visiškai tikras, seniai jau neteko doc. Veslavičiaus paskaitose sėdėti :)

Todo2
Posts: 986
Joined: 11 Dec 2005, 23:27
Location: Kaunas

Post by Todo2 »

ra wrote:gal hebra davai arciau topic'o a?
ash vis laukiu kad kasnors kanors idomaus parashys..
bet kolkas tik pievos...
Zinai as ilgai galvojau ar terliotis su stiklo pluostu ar anglies pluostu.
Ir man atrodo grysiu prie stiklo pluosto. Nes kainos santykis ir tos geresnes naudos ne toks kosminis.
Galbut cia labiau viska leme didesnio pinigu kiekio kisimas..
rs13

User avatar
Face
Posts: 70
Joined: 16 Jun 2006, 12:36
Location: Vilnius
Contact:

Post by Face »

Jei apie kainu skirtuma, tai anglies pluosto audinys gaunasi vos ne 40 kartu brangesnis uz stiklo audini ;) Be to, maziau terliones, padarei kazkoki "bug'a", prispakliavai ir uzdazei, su anglies pluostu, jei sieki "carbon look", to nepadarysi ;)
Hartzo retorikos dėsnis:
Bet koks ilgai besitęsiantis ginčas pasibaigs nesutarimais dėl žodžių prasmių.

Todo2
Posts: 986
Joined: 11 Dec 2005, 23:27
Location: Kaunas

Post by Todo2 »

Tava butent kad to "carbon look" neina pasidaryt... buvo minciu is stilo audinio iskept forma, poto ja aptraukti karbonu 1 sluoksniu. bet tos bredas butu isejas jauciu
rs13

Post Reply