ALL BMW sausas karteris

Post Reply
User avatar
audriob
Posts: 136
Joined: 30 Jun 2008, 00:06
Location: Kaunas

ALL BMW sausas karteris

Post by audriob »

Gal kas susidure su sauso karterio gamyba, nete info pagrinde apie principines schemas, kas kur jungiasi ir tiek. Idomu butu suzinoti apie darbinius spaudimus, silto , salto, ar juos palikti kaip stock. Ar sveika sukelti spaudima. Koki palikti tepalo turi, jei standarte 8L. Gal kas turite nuorodu i puslapius su info apie tepalo siurbliu sukimosi greicius, kazkodel tai vieno gamintojo siurbliui galima nupirkti skirtingu dydziu skriemuliukus.
e36 v12 m73
996 C4
996 TT

User avatar
romkasponka
Posts: 3479
Joined: 11 Jan 2006, 10:15
Location: Vilnius
Contact:

Re: ALL BMW sausas karteris

Post by romkasponka »

audriob wrote:Gal kas susidure su sauso karterio gamyba, nete info pagrinde apie principines schemas, kas kur jungiasi ir tiek. Idomu butu suzinoti apie darbinius spaudimus, silto , salto, ar juos palikti kaip stock. Ar sveika sukelti spaudima. Koki palikti tepalo turi, jei standarte 8L. Gal kas turite nuorodu i puslapius su info apie tepalo siurbliu sukimosi greicius, kazkodel tai vieno gamintojo siurbliui galima nupirkti skirtingu dydziu skriemuliukus.
Ant laisvu tiek ten to spaudimo ir reikia, spaudimas juk reguliuojasi tik maksimalus. Tepalo siurblio apsukas turetu gamintojas duoti ir pagal tai parinkti skriemulius (atitinkamai kiek tavo motoras suksis). Pagrinde ten dar reikia rinktis debeta siurblio l/min regis... Del spaudimo kelimo dar neteko to girdeti..
romkasponka
E30 318is M42 (užšaldytas projektas)
E36 318is M44 DD
E83 3,0d
Vilnius

User avatar
tonic
Posts: 1849
Joined: 24 Mar 2003, 10:02
Location: Vilnius
Contact:

Re: ALL BMW sausas karteris

Post by tonic »

Honda S2000 pavyzdys: salto tepalo slegis turetu buti ~6 barus, susilusio iki 80C, ~5 barai prie 8000 rpm. Sukimosu greitis - grubiai 2.5-3 kartus leciau nei variklis.
Tepalo kiekis paprastai buna kiek didesnis nei standartinio karterio. Jei imti kokius amerikonus small blockus tai pas juos neretai 10+ litru buna, tai manau 8l nebutu per daug.

User avatar
romkasponka
Posts: 3479
Joined: 11 Jan 2006, 10:15
Location: Vilnius
Contact:

Re: ALL BMW sausas karteris

Post by romkasponka »

tonic wrote:Sukimosu greitis - grubiai 2.5-3 kartus greiciau nei variklis.
nu pas mane ant M42 pompa sukasi 1:1 su varikliu. Vimotoje toks variklis buvo suktas iki 9krpm ir prie tokiu apsuku jau prasidejo kavitacija, tepalo slegio dinginejimas. Ar tikrai taip? Gal atvirkschiai?
romkasponka
E30 318is M42 (užšaldytas projektas)
E36 318is M44 DD
E83 3,0d
Vilnius

User avatar
tonic
Posts: 1849
Joined: 24 Mar 2003, 10:02
Location: Vilnius
Contact:

Re: ALL BMW sausas karteris

Post by tonic »

romkasponka wrote:Ar tikrai taip? Gal atvirkschiai?
Atvirksciai :oops: Pataisysiu, kad nebeklaidint.

User avatar
audriob
Posts: 136
Joined: 30 Jun 2008, 00:06
Location: Kaunas

Re: ALL BMW sausas karteris

Post by audriob »

turim cia toki projekta, i e36 baigiu instaliuoti m73 t.y v12 5,4 motora.Karteris kolkas pagamintas perkeliant ispjaustyta turi i kita vieta. Pirmuosiose planuose sausas karteris, pagrinde del to, kad deka jo pavyktu perstatyti vairo kolonele i idealia pozicija plius stabilizatorius liktu e36 org vietoje, ir zinoma "atlivu" isvengimas. Tepalo siurbli zadu isigyti ebay.com ten paprastai nebuna to siurblio dokumentacijos, aisku tektu siusti uzklausa gamintojui, del sukimosi greiciu. V12 motoras mazasukis, ribotuvas apie 6000aps/min.
Attachments
Mano supratimu viskas turetu buti kaip pateiktoje schemoje, taciau m73 tepalo filtro elementas ir taip "stovi ant slangu" viena paduodama, kita griztama, gal kas zinote kam trecia?? ji neauksto spaudimo, nutekejimui i karteri.
Mano supratimu viskas turetu buti kaip pateiktoje schemoje, taciau m73 tepalo filtro elementas ir taip "stovi ant slangu" viena paduodama, kita griztama, gal kas zinote kam trecia?? ji neauksto spaudimo, nutekejimui i karteri.
3scddss.gif (12.68 KiB) Viewed 10082 times
e36 v12 m73
996 C4
996 TT

User avatar
tonic
Posts: 1849
Joined: 24 Mar 2003, 10:02
Location: Vilnius
Contact:

Re: ALL BMW sausas karteris

Post by tonic »

Du kanalai issiurbimo is karterio (pazymeti raudonai), paprastai vienas karterio priekyje, kitas gale, vienas - padavimas i varikli (pazymetas zaliai). Tepalo pompa sudaro 3 (arba kitas skaicius) atskiru rotoriu (isivaizduok, kad suklijuotum i viena 3 paprasta tepalo pompas, atskirdamas viena nuo kitos sienelemis). Kiekvienas rotorius gali tiek issiurbineti, tiek padavineti tepala. Mano minetame S2000 pavyzdyje isejimai buvo sujungti tarpusavyje ir grizimas vyko vienu kanalu.
I karteri jokio nutekejimo nera ir nereikia, tokia juk ir ideja sauso karterio, kad tepalo karteryje isvis nebutu (t.y. butu kuo maziau).

Beje, mano galva tepalo ausintuva butu efektyviau statyti ant issiurbimo - tarp siurblio ir tepalo bako. Aisku jei kanalai du tada matyt paprasciau ant padavimo i varikli.
dry_sump.gif
dry_sump.gif (14.2 KiB) Viewed 10068 times

User avatar
audriob
Posts: 136
Joined: 30 Jun 2008, 00:06
Location: Kaunas

Re: ALL BMW sausas karteris

Post by audriob »

Skaityti tai tikrai moku ir schema juk pats idejau. :lol: :lol: principa visa tikrai suprantu ir kitu STAGE yra info nete. Man aktualu tik pritaikymas bmw motorui, pasikartosiu , kad orginaliai m73 variklio tepalo filtro elementas stovi ne ant variklio, o atskirai ant 2 spaudiminiu slangu, kurios iseina is variklio bloko plius trecia slanga zemo spaudimo is tepalo filto elemento i variklio karteri. Taigi principines schemos, jau nebeatitinka. Mano galva tereiktu tepalo padavima i motora pajungti tik per radiatoriu , o filtra palikti orginalu??.
e36 v12 m73
996 C4
996 TT

User avatar
romkasponka
Posts: 3479
Joined: 11 Jan 2006, 10:15
Location: Vilnius
Contact:

Re: ALL BMW sausas karteris

Post by romkasponka »

audriob wrote:orginaliai m73 variklio tepalo filtro elementas stovi ne ant variklio, o atskirai ant 2 spaudiminiu slangu, kurios iseina is variklio bloko plius trecia slanga zemo spaudimo is tepalo filto elemento i variklio karteri. Taigi principines schemos, jau nebeatitinka. Mano galva tereiktu tepalo padavima i motora pajungti tik per radiatoriu , o filtra palikti orginalu??.
Tai jo, karterį darysi pats kaip suprantu? Užkemši originalią skylę ant bloko, t.y. tepalo padavimo iš originalios pompos, ir iš savo naujos pompos paduodi į filtrą, o iš filtro i originalią tepalo magistralę bloke. Tepalo radiatorių statyčiau tarp filtro ir bloko, nes imho esmė ataušinti ne tepalą bake, o šaltu tepalu aušinti motorą.
romkasponka
E30 318is M42 (užšaldytas projektas)
E36 318is M44 DD
E83 3,0d
Vilnius

User avatar
audriob
Posts: 136
Joined: 30 Jun 2008, 00:06
Location: Kaunas

Re: ALL BMW sausas karteris

Post by audriob »

romkasponka wrote:
audriob wrote:orginaliai m73 variklio tepalo filtro elementas stovi ne ant variklio, o atskirai ant 2 spaudiminiu slangu, kurios iseina is variklio bloko plius trecia slanga zemo spaudimo is tepalo filto elemento i variklio karteri. Taigi principines schemos, jau nebeatitinka. Mano galva tereiktu tepalo padavima i motora pajungti tik per radiatoriu , o filtra palikti orginalu??.
Tai jo, karterį darysi pats kaip suprantu? Užkemši originalią skylę ant bloko, t.y. tepalo padavimo iš originalios pompos, ir iš savo naujos pompos paduodi į filtrą, o iš filtro i originalią tepalo magistralę bloke. Tepalo radiatorių statyčiau tarp filtro ir bloko, nes imho esmė ataušinti ne tepalą bake, o šaltu tepalu aušinti motorą.

Nu va dabar dar ir "dasuto" kaip su tepalo padavimu i varikli. Aciu. Taip karteri darysiuosi pats, sudetinga nebus :)
e36 v12 m73
996 C4
996 TT

User avatar
romkasponka
Posts: 3479
Joined: 11 Jan 2006, 10:15
Location: Vilnius
Contact:

Re: ALL BMW sausas karteris

Post by romkasponka »

audriob wrote:Nu va dabar dar ir "dasuto" kaip su tepalo padavimu i varikli. Aciu. Taip karteri darysiuosi pats, sudetinga nebus :)
sudetingiausia atrodo bus skriemulius tiksliai pastatyti...
romkasponka
E30 318is M42 (užšaldytas projektas)
E36 318is M44 DD
E83 3,0d
Vilnius

User avatar
tonic
Posts: 1849
Joined: 24 Mar 2003, 10:02
Location: Vilnius
Contact:

Re: ALL BMW sausas karteris

Post by tonic »

audriob wrote:Skaityti tai tikrai moku ir schema juk pats idejau. :lol: :lol:
Kai normaliai paaiskini ko nesupranti, tai zinok mazumele aiskiau ir aiskinti pasidaro apie kurias tu ten zarnas kalbi....

User avatar
audriob
Posts: 136
Joined: 30 Jun 2008, 00:06
Location: Kaunas

Re: ALL BMW sausas karteris

Post by audriob »

tonic wrote:
audriob wrote:Skaityti tai tikrai moku ir schema juk pats idejau. :lol: :lol:
Kai normaliai paaiskini ko nesupranti, tai zinok mazumele aiskiau ir aiskinti pasidaro apie kurias tu ten zarnas kalbi....
neisizeisk, aciu uz pagalba anyway
e36 v12 m73
996 C4
996 TT

User avatar
audriob
Posts: 136
Joined: 30 Jun 2008, 00:06
Location: Kaunas

Re: ALL BMW sausas karteris

Post by audriob »

beje, siuo metu karteris slapias ir modifikuotas, reiketu pradet matyti tepalo slegi
Kur statyti tepalo spaudimo davikli? I orginalia vieta ant tepalo filtro korpuso???
e36 v12 m73
996 C4
996 TT

User avatar
audriob
Posts: 136
Joined: 30 Jun 2008, 00:06
Location: Kaunas

Re: ALL BMW sausas karteris

Post by audriob »

romkasponka wrote:
audriob wrote:Nu va dabar dar ir "dasuto" kaip su tepalo padavimu i varikli. Aciu. Taip karteri darysiuosi pats, sudetinga nebus :)
sudetingiausia atrodo bus skriemulius tiksliai pastatyti...

turi galvoje parinkti skriemuliu dydzius?? Siurbliui vieta kaip ir yra neisnaudota vietoje AC siurblio, tereiks perdaryti vairo stiprintuvo stovejimo vieta (perstumti vienu dirzu atgal), kad suktusi nuo juostinio dirzelio kartu su visais skriemuliais, o antraji alkuninio skriemuli kuris suko a/c ir vairo stiprintuva nutekinti ir jo vietoje primeistrauti dantyta skriemuli tepalo siurbliui sukti.

Jusu S2000, akumuliacine talpa stovi?????? Ta kur naudojama suslegtam tepalui akumuliuoti.
e36 v12 m73
996 C4
996 TT

User avatar
romkasponka
Posts: 3479
Joined: 11 Jan 2006, 10:15
Location: Vilnius
Contact:

Re: ALL BMW sausas karteris

Post by romkasponka »

audriob wrote:turi galvoje parinkti skriemuliu dydzius??
Ne tiesiog pastatyti pompos skriemuli lygegrechiai variklio skriemuliui.

Kiek zinau akumuliacines talpas naudoja tik tada jei nera sauso karterio.
romkasponka
E30 318is M42 (užšaldytas projektas)
E36 318is M44 DD
E83 3,0d
Vilnius

ebola
Posts: 1815
Joined: 15 Nov 2004, 11:11
Location: klaipeda

Re: ALL BMW sausas karteris

Post by ebola »

cia chebra su haubica zvirblius saudo. Sausas karteris imho yra aukstoji mada, kuri realiai yra verta jebalos vienu atveju is simto (ne pro sporte).Teko girdeti daug blogu atsiliepimu apie sauso karterio modus varikliuose be papildomo stumu tepimo, be tam "sausam karteriui" privalomu pribambasu.Papraciausiai, jis niekam nereikalingas vos ne kol ispjausi i niurnburgringa.
geriau kai taves nekencia uz tai kuo esi, negu gerbia uz tai, kuo apsimeti esas.

User avatar
romkasponka
Posts: 3479
Joined: 11 Jan 2006, 10:15
Location: Vilnius
Contact:

Re: ALL BMW sausas karteris

Post by romkasponka »

ebola wrote:cia chebra su haubica zvirblius saudo. Sausas karteris imho yra aukstoji mada, kuri realiai yra verta jebalos vienu atveju is simto (ne pro sporte).Teko girdeti daug blogu atsiliepimu apie sauso karterio modus varikliuose be papildomo stumu tepimo, be tam "sausam karteriui" privalomu pribambasu.Papraciausiai, jis niekam nereikalingas vos ne kol ispjausi i niurnburgringa.
Arba kai karteris trukdys padaryti klirensa teisinga arba nuleisti motora max zemai :)
romkasponka
E30 318is M42 (užšaldytas projektas)
E36 318is M44 DD
E83 3,0d
Vilnius

User avatar
Savitas
Posts: 55
Joined: 05 May 2009, 15:06

Re: ALL BMW sausas karteris

Post by Savitas »

romkasponka wrote:
ebola wrote:cia chebra su haubica zvirblius saudo. Sausas karteris imho yra aukstoji mada, kuri realiai yra verta jebalos vienu atveju is simto (ne pro sporte).Teko girdeti daug blogu atsiliepimu apie sauso karterio modus varikliuose be papildomo stumu tepimo, be tam "sausam karteriui" privalomu pribambasu.Papraciausiai, jis niekam nereikalingas vos ne kol ispjausi i niurnburgringa.
Arba kai karteris trukdys padaryti klirensa teisinga arba nuleisti motora max zemai :)
Butent, manau cia niekas ir nesneketu apie DRY SUMP, jei butu galima paleisti varikli zemiau nemodifikuojant karterio. Is kitos puses reikia ir nepamirsti ir stumokliu tepimo problemos, ji aisku priklausys nuo to kiek tas "sausas karteris" istikruju bus "sausas".

Audriob, gal jau issirinkai pumpa (gamintojas) ? Kuri "stage" planuoji naudoti?

User avatar
romkasponka
Posts: 3479
Joined: 11 Jan 2006, 10:15
Location: Vilnius
Contact:

Re: ALL BMW sausas karteris

Post by romkasponka »

Nu pas BMW turetu buti tepalo purkstukai stumokliams...
romkasponka
E30 318is M42 (užšaldytas projektas)
E36 318is M44 DD
E83 3,0d
Vilnius

User avatar
Savitas
Posts: 55
Joined: 05 May 2009, 15:06

Re: ALL BMW sausas karteris

Post by Savitas »

Kazkaip ir as pats asmeniskai nerizikuociau be purkstuku.. Bet is kur juos imti? Kazkokie brandiniai bus brangus.. Situo atveju gal eitu kanors pritaikyti is kazkur? Beje gal teko kamnors girdet apie tai, kad darant sausa karteri paliekama "stock" pumpa plius pastatoma antra atsiurbimui. Idomu viso sito reikalo veikimo principas.

ebola
Posts: 1815
Joined: 15 Nov 2004, 11:11
Location: klaipeda

Re: ALL BMW sausas karteris

Post by ebola »

drageriai deda tepalo purkstukus nuo dyzelio, bet atsiranda problemu su stumokliu sijonais po ispjaustymo. Nezinau kokiam ten sportui reikia ta varikli labai jau nuleisti, nes mes tai ji keliam maksimaliai aukstai - yra net apribojimas - veleno centro asis ne auksciau kaip 60 cm nuo asfalto.Tiesiog netikliu, kad nuleidimas zemyn atpirks ta N000 euru drysumpo sistemos kaina.Juolab kad beveik visu bmw variklis kaba virs traverso, kurio modifikavimas biudzeto prasme yra irgi koplikuotas reikalas.
geriau kai taves nekencia uz tai kuo esi, negu gerbia uz tai, kuo apsimeti esas.

Post Reply