Project: Mercedes 190 su OM606

Projektai, modifikavimo aprasymai ir modifikaciju sarasai
Post Reply
habitatt
Posts: 3
Joined: 11 Dec 2011, 20:29

Re: Project: Mercedes 190 su OM606

Post by habitatt »

logiska gi kad trubinai bus suspaust sunkiau,gi duju paduos suspaustu savaime daugiau ir jau spaudimas gaunas zymiai didesnis

User avatar
romkasponka
Posts: 3479
Joined: 11 Jan 2006, 10:15
Location: Vilnius
Contact:

Re: Project: Mercedes 190 su OM606

Post by romkasponka »

Nu as tavo autoritetu nedrystu abejoti ;)
Bet manau, kad turbokompresorius lengviausiai suktusi vakume, o kuo tu jam didesnio tankio dujas paduosi - tuo sunkiau jas bus slegti, ar ne? Kitas dalykas, kad netgi reaktyviniuose lektuvu varikliuose, kur naudojamas daugelio sekciju kopresoriai skiriasi menteliu atakos kampai, ju profiliai ir tt, o viskas del to, kad dirbama jau su kitokiais slegiais, tankiais ir temperaturom einant nuo vienos pakopos link kitos.
romkasponka
E30 318is M42 (užšaldytas projektas)
E36 318is M44 DD
E83 3,0d
Vilnius

User avatar
spade
Posts: 5011
Joined: 04 Apr 2003, 14:19
Location: Vilnius

Re: Project: Mercedes 190 su OM606

Post by spade »

romkasponka wrote:Nu as tavo autoritetu nedrystu abejoti ;)
Bet manau, kad turbokompresorius lengviausiai suktusi vakume, o kuo tu jam didesnio tankio dujas paduosi - tuo sunkiau jas bus slegti, ar ne? Kitas dalykas, kad netgi reaktyviniuose lektuvu varikliuose, kur naudojamas daugelio sekciju kopresoriai skiriasi menteliu atakos kampai, ju profiliai ir tt, o viskas del to, kad dirbama jau su kitokiais slegiais, tankiais ir temperaturom einant nuo vienos pakopos link kitos.
Aciu aciu, kam tos geles :lol:

Tas "lengviausiai suktusi" toks labai salyginis dalykas... Zinoma, kad vakuume suktusi lengviausiai, jei nebutu prie nieko pajungtas - tik masinoj situacija kiek kita.
Na toks thought experiment: Isivaizduok, kad mes imam ir turbina pajungiam TIK ties jos isiurbimu ir per ten paduodam suspausta ora (normalu didelio debeto srauta). Kas vyksta tokiu atveju? Kodel tai vyksta? Ka tai reiskia? O jei paduodamo oro slegi padidinam dvigubai?

Del lektuvo variklio tai is esmes tas pats...
Isivaizduok, kad mes imam ir ta lektuvo varikli kuris turi tarkim (paprastumo delei, bet principai nekinta net jei ju niolika) 3 pakopas linijiniu (ar kaip tas lietuviskai besivadintu) kompresoriu (kuriu max PR berods 1.3 nevirsija btw) ir isskaidom atskirais gabalais. T.y. faktiskai gaunam situacija kai yra trys nuosekliai sujungti kompresoriai.
Toliau aiskint ar jau aisku, kurlink suku? ;)
DelSolSohcVtec BlueberryBeeProject
f31
Why waste time learning when ignorance is instantaneous?

User avatar
romkasponka
Posts: 3479
Joined: 11 Jan 2006, 10:15
Location: Vilnius
Contact:

Re: Project: Mercedes 190 su OM606

Post by romkasponka »

spade wrote: Na toks thought experiment: Isivaizduok, kad mes imam ir turbina pajungiam TIK ties jos isiurbimu ir per ten paduodam suspausta ora (normalu didelio debeto srauta).
Cia tai nifiga nesupratau ka turi omenyje :D
I turbinos iejima tu nori paduoti suspausta ora? Tai jis ir taip ten toks is galvos atidirbes darba patenka...
romkasponka
E30 318is M42 (užšaldytas projektas)
E36 318is M44 DD
E83 3,0d
Vilnius

User avatar
spade
Posts: 5011
Joined: 04 Apr 2003, 14:19
Location: Vilnius

Re: Project: Mercedes 190 su OM606

Post by spade »

romkasponka wrote:
spade wrote: Na toks thought experiment: Isivaizduok, kad mes imam ir turbina pajungiam TIK ties jos isiurbimu ir per ten paduodam suspausta ora (normalu didelio debeto srauta).
Cia tai nifiga nesupratau ka turi omenyje :D
I turbinos iejima tu nori paduoti suspausta ora? Tai jis ir taip ten toks is galvos atidirbes darba patenka...
Turejau omeny saltos puses - juk mes apie ja dabar visa laika kalbejom. Tarkim mes puciam i kompresoriu...
DelSolSohcVtec BlueberryBeeProject
f31
Why waste time learning when ignorance is instantaneous?

User avatar
romkasponka
Posts: 3479
Joined: 11 Jan 2006, 10:15
Location: Vilnius
Contact:

Re: Project: Mercedes 190 su OM606

Post by romkasponka »

Nu dabar aisku ka nori pasakyti. Reikia tik visas teorijas praktikoje isbandyti ;)
romkasponka
E30 318is M42 (užšaldytas projektas)
E36 318is M44 DD
E83 3,0d
Vilnius

Niokas
Posts: 587
Joined: 12 Mar 2009, 19:43

Re: Project: Mercedes 190 su OM606

Post by Niokas »

efektyvumo isaugima divpakopes turejau galvoj,kad galima nepust su viena turba daug baru, kas visada buna mazesnis efektyvumas,nes turba dirba ne tokiam efektyviam mape. cia kaip kuro pumpe ar beliakas su slegiu ir skylute,tik cia kitaip nes augant slegiuj sandarumo tarp turbo menciu nebuvimas ,mazina jos efektyvuma,dar iskaiciavus temperatura,viskas dar blogiau,nes spaudziant kaista,kaistant pleciasi,ir oras reteja... krc

trumpai tariant net pajemus dvi tokias pat turbas sujungus jas nuosekliai,galima islaust daugiau oro srauto,nes slegiu skirtumai tarp pakopu bus mazesni,negu tokioj pat sistemoj su viena turba, ir zinoma primetus tai kad kolektoriaus slegis abiem atvejais vienodas.

o kad nematei tokiu sistemu,tai pats kaltas,kaimynai suomiai i estija atvaro kartais maskata su dvipakope sistema jie ten i 1,6l maskato motora pucia 4 barus, interkulina po kekvieno stage, kurena 95bendzu is kolonkes ir turi kaska 800ag. lekia greitai...

dyzeliuos,sitas prikolas dar labiau naudojamas del afr skirtumu lyginant su bendzu(daugiau oro reikia saliarkai)

o visas pirkolas sugalvotas dar karo metais lektuvuose,tam kad pakilt i didesnius aukscius kur retesne atmosfera,dirbitnai ja sutankinant kad motorai neprarastu galingumo taip greit ir galetu kilt i didesnius aukscius

maskatas http://www.youtube.com/watch?v=S0g_5LZirdU

o kompresoriu ir turba 83-86m naudojo lancia s4 su 1,6l 600ag triperiu group b...

krc nieko cia naujo ar stebuklingo, todel tikrai nereikia mistifikuot,ir zinoma interpretuot klaidingai,del ziniu trukumo dazniausia :oops:
Utenos Termodinamika
utenostermodinamika@gmail.com
860300501
Utenos Termodinamika fb

User avatar
spade
Posts: 5011
Joined: 04 Apr 2003, 14:19
Location: Vilnius

Re: Project: Mercedes 190 su OM606

Post by spade »

Niokas wrote:o kad nematei tokiu sistemu,tai pats kaltas,
Zinai, kad su Tavim blogai Niokai? Kad Tu kaip tas chiukchia is seno anekdoto: "chiukchia ne chitatel', chiukchia pisatel'" :lol: Lietuviskai tai butu chiukcia ne skaitytojas, chiukcia rasytojas :) Jei Tu vietoj to, kad sneki nesustodamas ir stengiesi pasirodyt labai protingas kartais dar ir paskaitytum ka kiti zmones rasho... ziurek Tu man gal net stebuklas ivyktu ir kazka naujo suzinotum :mrgreen:
Tu kita karta perskaityk labai idemiai (jei reikia - paskirk tam laisva pusdieni) ka as rasau ir ko butent as nesu mates :wink:

Kaip sakiau - as nepamenu tokios sistemos, kur mechaninis kompresorius maitintu turbina - visur buna atvirksciai. Zinoma niekas netrukdo to padaryt, bet tai ner daroma nes kotraproduktyvu maut didziuli mech kompresoriu ir mazyte turbina.
o visas pirkolas sugalvotas dar karo metais lektuvuose,tam kad pakilt i didesnius aukscius kur retesne atmosfera,dirbitnai ja sutankinant kad motorai neprarastu galingumo taip greit ir galetu kilt i didesnius aukscius
Ziurek vat leptelejai ir ta proga patikrinsim Tavo dideles zinias ;)
Duok man prasau nuoroda i serijini antro pasaulinio karo laiku lektuva kuriame buvo mech kompresorius + turbina. Na arba two stage turbo.
Slabo? :)
o kompresoriu ir turba 83-86m naudojo lancia s4 su 1,6l 600ag triperiu group b...

krc nieko cia naujo ar stebuklingo, todel tikrai nereikia mistifikuot,ir zinoma interpretuot klaidingai,del ziniu trukumo dazniausia :oops:
:lol: :lol: :lol: Prajuokinai :twisted:
As zinoma apie turbo variklius toli grazu ne viska zinau ir visad pasiruoses suzinoti ka nors naujo ir kazka ismokt...
Bet Niokai... Tu zinai pvz, kad as dar kokiais 1992-93 metais vaiksciojau i Vilniaus technine biblioteka butent tam, kad galeciau skaityti vokiskus straipsnius zurnale Auto motor und sport... ir apie Tavo minima Lancia ir jos iputimo sistemos ypatumus irgi? :)
O Tu kur tuo metu buvai? :mrgreen:
trumpai tariant net pajemus dvi tokias pat turbas sujungus jas nuosekliai,galima islaust daugiau oro srauto,nes slegiu skirtumai tarp pakopu bus mazesni,negu tokioj pat sistemoj su viena turba, ir zinoma primetus tai kad kolektoriaus slegis abiem atvejais vienodas.
ZInai, abejoju. Gal... bet gal vis tik ne.
Kuro pompos tokiam jungime gauna maitinima "is salies", kai tuo tarpu su dviem turbinom jos maitinasi is to paties srauto. Ir antroji gautu gerokai "issivadejusias" ismetimo dujas, o pirmosios turbinos (t.y. karstos puses) efektyvumas kristu del isaugusio backpressure...
Kas su kompresoriu mapais darytusi irgi reiktu ziuret... nes mes norim jas naudoti prie labai zemo PR, kur bijau efektyvumas gali but nekoks (nes puciant 1 bar, suminis PR=2, o atskiroms turbinoms tenka po PR=~1.4, kas reiskia, jos turi pusti po 0.4bar, o turbina padaryta dirbt prie 1 bar bijau kad visai nerodys stebuklu prie 0.4)...

Ir kad vel nenugrybautum i pievas: atkreipk demesi, kad cia pats kalbejai ir as kalbu tik apie atveji kai dvi vienodos turbinos vietoj vienos tokios pacios prie to paties (suminio) slegio. As lenkiu link to, kad jei jau dvi turbinos stageinamos tai jas tada jau reik ir parinkinet pagal poreikius (dydi).
DelSolSohcVtec BlueberryBeeProject
f31
Why waste time learning when ignorance is instantaneous?

User avatar
Sapnas
Posts: 70
Joined: 12 Apr 2012, 22:25
Location: Gelgaudiskis

Re: Project: Mercedes 190 su OM606

Post by Sapnas »

Gaila nerandu foto, buvau Svedijoj muziejuje, kur yra karo laiku lektuvo variklio pjuvis ir jame jau buvo ymontuotas mechaninis turbokompresorius. Tad tikrai buvo tais laikais montuojami kompresoriai, kad skraidyti didesniame aukstyje, Niokas teisus.

User avatar
Dariusmientas
Posts: 110
Joined: 27 Nov 2008, 20:02
Location: Kaunas

Re: Project: Mercedes 190 su OM606

Post by Dariusmientas »


User avatar
Iver
Posts: 88
Joined: 20 Mar 2009, 14:57
Location: Vilnius
Contact:

Re: Project: Mercedes 190 su OM606

Post by Iver »

Kažkaip keistai čia. Spade klausė ar buvo lėktuvas su kompresoriumi+turbina arba su dviem turbinomis.
Du žmonės atsakė: vienas buvo su vienu kompresoriumi, kitas - su dviem kompresoriais.

Rimtai su skaitymu kažkas ne to :D

User avatar
romkasponka
Posts: 3479
Joined: 11 Jan 2006, 10:15
Location: Vilnius
Contact:

Re: Project: Mercedes 190 su OM606

Post by romkasponka »

Sapnas wrote:Gaila nerandu foto, buvau Svedijoj muziejuje, kur yra karo laiku lektuvo variklio pjuvis ir jame jau buvo ymontuotas mechaninis turbokompresorius. Tad tikrai buvo tais laikais montuojami kompresoriai, kad skraidyti didesniame aukstyje, Niokas teisus.
Isiskaityk ka raso "mech kompresorius + turbina" kad buvo montuojami mechaniniai kompresoriai tai cia faktas, bet, kad butu montuojami turbokompresoriai ir mechaniniai kompresoriai kartu tai man cia naujiena.

http://en.wikipedia.org/wiki/Turbocharger

Forced induction dates from the late 19th century, when Gottlieb Daimler patented the technique of using a gear-driven pump to force air into an internal combustion engine in 1885.[5] The turbocharger was invented by Swiss engineer Alfred Büchi (1879-1959), the head of diesel engine research at Gebruder Sulzer engine manufacturing company in Winterhur,[6] who received a patent in 1905 for using a compressor driven by exhaust gasses to force air into a diesel engine to increase power output but it took another 20 years for the idea to come to fruition.[7][8] During World War I French engineer Auguste Rateau fitted turbochargers to Renault engines powering various French fighters with some success.[9] In 1918, General Electric engineer Sanford Alexander Moss attached a turbo to a V12 Liberty aircraft engine. The engine was tested at Pikes Peak in Colorado at 14,000 ft (4,300 m) to demonstrate that it could eliminate the power loss usually experienced in internal combustion engines as a result of reduced air pressure and density at high altitude.[9] General Electric called the system turbosupercharging.[10] At the time, all forced induction devices were known as superchargers, however more recently the term "supercharger" is usually applied to only mechanically-driven forced induction devices.[3]
Turbochargers were first used in production aircraft engines such as the Napier Lioness[11] in the 1920s, although they were less common than engine-driven centrifugal superchargers. Ships and locomotives equipped with turbocharged Diesel engines began appearing in the 1920s. Turbochargers were also used in aviation, most widely used by the United States, which led the world in the technology due to General Electric's early start.[citation needed] During World War II, notable examples of US aircraft with turbochargers include the B-17 Flying Fortress, B-24 Liberator, P-38 Lightning and P-47 Thunderbolt. The technology was also used in experimental fittings by a number of other manufacturers, notably a variety of Focke-Wulf Fw 190 models, but the need for advanced high-temperature metals in the turbine kept them out of widespread use.[citation needed]
romkasponka
E30 318is M42 (užšaldytas projektas)
E36 318is M44 DD
E83 3,0d
Vilnius

User avatar
romkasponka
Posts: 3479
Joined: 11 Jan 2006, 10:15
Location: Vilnius
Contact:

Re: Project: Mercedes 190 su OM606

Post by romkasponka »

Nu tai taip, savo akimis maciau tik mechaninius kompresorius. O lightningas zinau, kad zinomas del gero performanco ;)
romkasponka
E30 318is M42 (užšaldytas projektas)
E36 318is M44 DD
E83 3,0d
Vilnius

Niokas
Posts: 587
Joined: 12 Mar 2009, 19:43

Re: Project: Mercedes 190 su OM606

Post by Niokas »

spade,kaip as nemegstu,cituot,ar atsakinet kaska kasam, tipo teisintis,tada pradedi jaustis neteisus ,nes teisiniesi ane :lol:

ta fraze kad kompresorius maitina turba ,tai mintis buvo,kad kompresoriaus bustas padaro ismetamuju daugiau instant, tokiu budu "pamaitina turba" bet ne isiurbima o ismetima kad ji greiciau uzsipustu. AISKUMELIS?

lektuvai naudodavo dazniausia daugiapakopius mechaninius kompresorius,o compound turbo setupas tai buvo visai kas kita, tai buvo irenginys didinantis viso motoro terminy naudingumo koeficijenta, nes ten buvo kaskas panasaus i didel turba kuria suka ismetamosios dujos,o tas pagamintas torkas atiduodamas atgal i alkuniny velena. tokia vistema vadinosi compound, variklis dazniausiai budavo kompresorinis ir didele turba ant siknos kuri nieko nepucia ,nes net nebudavo saltos dalies.

lancia naudjo didely kompresoriu,ir tikrai nemaza turba, bet velgi tikslas buvo tas pats, komrpesorius daro siek tiek busto ,serdamas turba didesniu srautu ismetamuju, ir zinoma poveris isauga, grazeja kreive ir responsas.vietoj lago

del dvie vienodu nuosekliai turbu,tai isivaizduok situacija kas darosi su back presure kada daug puti su maza turba ,as zinau,saliarku ciupinejes kaikiek. tai tas tavo vadinamas isibezdejimas ir yra visas tikslas,nes tada pasigamini busta su daug mazesniu back presure ,nes jau atidirbusias dujas ,dar karta panaudoji ,bet jau low presure turbinai...

http://www.youtube.com/watch?v=P9dOwDKH978 pavyzdelis

daugiau tingiu kaska ir besneket, nes tamsta tikrai primeni toki negera mokytoja, kur visi atrodo toki mazyciai pries tamsta, kad ju beveik nesimato :wink:

peace. jei del ko abejoji galima visada pasidalint informacija

daugiau niekam nieko neberasysiu ir nebepasakosiu,klauskit mokytojo,IR NESISTENGSIU ATRODYT PROTINGAS, nes toks ir nesu seip :lol:
Utenos Termodinamika
utenostermodinamika@gmail.com
860300501
Utenos Termodinamika fb

papkis
Posts: 58
Joined: 01 Aug 2011, 10:58
Location: Klaipeda

Re: Project: Mercedes 190 su OM606

Post by papkis »

http://www.youtube.com/watch?v=KRhl182UAGY sitam video kaip pasiziuri aiskiau viskas tampa , instantly 2,5 about

User avatar
Dariusmientas
Posts: 110
Joined: 27 Nov 2008, 20:02
Location: Kaunas

Re: Project: Mercedes 190 su OM606

Post by Dariusmientas »

papkis wrote:http://www.youtube.com/watch?v=KRhl182UAGY sitam video kaip pasiziuri aiskiau viskas tampa , instantly 2,5 about

Bet tai cia kompresorius nemaitina turbinos. Jie dirba kaip ir atskirai tik skirtinguose diepozonuose. Bent jau as taip suprantu. Kazka panasaus jau esu mates superturbodiesel.com forume, tik ten jie kompresoriu state ant turbinos slegiminio trakto uz interkulerio, ir state jo atjungimo sklende, bet is principo sistemos veikimas kaip ir panasus. Jeigu zinoma as isvis teisingai suprantu kompresoriaus veikima sitoi sistemoi.

tomas.ep3
Posts: 134
Joined: 30 Sep 2009, 20:52

Re: Project: Mercedes 190 su OM606

Post by tomas.ep3 »

benzas yra viena salerka kita, su labai dydele ir maza turba turesi per dideli egt, is esmes jai cia gatvej nevaziuos sitas daiktas galima naudot ir single turbo, vistiek suksis iki 7k, ir maziau parkiu bus..
Seat Leon Cupra Tdi...

Swecias
Posts: 184
Joined: 16 Apr 2011, 16:57

Re: Project: Mercedes 190 su OM606

Post by Swecias »

Dariusmientas wrote:
papkis wrote:http://www.youtube.com/watch?v=KRhl182UAGY sitam video kaip pasiziuri aiskiau viskas tampa , instantly 2,5 about

Bet tai cia kompresorius nemaitina turbinos. Jie dirba kaip ir atskirai tik skirtinguose diepozonuose. Bent jau as taip suprantu. Kazka panasaus jau esu mates superturbodiesel.com forume, tik ten jie kompresoriu state ant turbinos slegiminio trakto uz interkulerio, ir state jo atjungimo sklende, bet is principo sistemos veikimas kaip ir panasus. Jeigu zinoma as isvis teisingai suprantu kompresoriaus veikima sitoi sistemoi.
+ pas mus taip panasiai ir bus. beje kaip daug kas minejo turbokompresoriaus uzsiputimai paanksteja.

Swecias
Posts: 184
Joined: 16 Apr 2011, 16:57

Re: Project: Mercedes 190 su OM606

Post by Swecias »

tomas.ep3 wrote:benzas yra viena salerka kita, su labai dydele ir maza turba turesi per dideli egt, is esmes jai cia gatvej nevaziuos sitas daiktas galima naudot ir single turbo, vistiek suksis iki 7k, ir maziau parkiu bus..
kas bebutu, benzas, salerka ar dar kazka, uzputimo principai nesikeicia :)

Swecias
Posts: 184
Joined: 16 Apr 2011, 16:57

Re: Project: Mercedes 190 su OM606

Post by Swecias »

Kaledu senis atnese dovaneliu :)
Attachments
WP_001492.jpg
WP_001492.jpg (79.96 KiB) Viewed 8693 times
WP_001486.jpg
WP_001486.jpg (74.21 KiB) Viewed 8693 times
WP_001488.jpg
WP_001488.jpg (70.35 KiB) Viewed 8693 times

Swecias
Posts: 184
Joined: 16 Apr 2011, 16:57

Re: Project: Mercedes 190 su OM606

Post by Swecias »

Beje parduodamas ismetimo kolektorius, gal net turbokompresorius hx40w
Attachments
mmm.jpg
mmm.jpg (89.59 KiB) Viewed 8688 times
WP_001515.jpg
WP_001515.jpg (65.57 KiB) Viewed 8688 times
WP_001511.jpg
WP_001511.jpg (95.17 KiB) Viewed 8688 times

shilas
Posts: 61
Joined: 30 Dec 2012, 23:25

Re: Project: Mercedes 190 su OM606

Post by shilas »

Nuo ko interkuleris ir kiek kainavo?

User avatar
Goldas
Posts: 221
Joined: 18 May 2012, 22:59
Location: Vilnius

Re: Project: Mercedes 190 su OM606

Post by Goldas »

saab.. 30-90lt.
r32 neverending project
Gf8 sti v-limited track car
e92 330i daily
rx8 winterbeater wannabe

User avatar
spade
Posts: 5011
Joined: 04 Apr 2003, 14:19
Location: Vilnius

Re: Project: Mercedes 190 su OM606

Post by spade »

Nebijai kad i/c galus nupus?
DelSolSohcVtec BlueberryBeeProject
f31
Why waste time learning when ignorance is instantaneous?

User avatar
romkasponka
Posts: 3479
Joined: 11 Jan 2006, 10:15
Location: Vilnius
Contact:

Re: Project: Mercedes 190 su OM606

Post by romkasponka »

variantas, nes jei pusi kokius 3 barus/3kg i kvadratini centimetra. 6x30=180kvadratiniu centimetru, o tai jau 540kg :shock:
romkasponka
E30 318is M42 (užšaldytas projektas)
E36 318is M44 DD
E83 3,0d
Vilnius

Post Reply